Yazmak Meselesi

, , 37 Yorum
Okuma Süresi: 2 Dakika
Feri Peri Kişisel Blog

Yazın yağan kar taneleri gördünüz mü hiç? Bulutlarla perdelenmiş gökyüzünde, sıcacık ışıkların sessiz bir kovalamaca içerisindeki kristallerle dans ettiğini fark ettiniz mi ya da?

Peki, hiç umursadınız mı niçin dans eder o kar taneleri? Tahayyül etmenin sınırlarını zorlayacak şekilde, doğa kanunlarına baş kaldırırcasına, niçin ait olduğu mevsimde serpiştirmez soğuk serzenişlerini?

Nasıl ki yağmurun hiçbir zaman üzerine yağmadığı bir toprak parçası kupkuru ve verimsiz olur; tutku ile, haz ile beslenmeyen pespaye bir ruh parçası da aynı şekilde kupkuru bir hayat ile sarmalanmıştır yaşamın nezdinde.

Bu nedenledir ki; insanoğlu ancak tutkularıyla var olabilir. Yaşamak demek zaten bir tutku meselesidir.

Sevgiye duyulan tutku... Sevgiliye hissedilen tutku... Güzelliklerden alınan haz... Mutluluğun getirdiği keyif... Duygularını aktarabilmenin verdiği sevinç... 

Ya şu an bembeyaz bir sayfayı kendi kalemimden dökülen düşüncelerle doldurabiliyor olmanın, yazıyor olmanın hissettirdikleri?...

Mutluluğu ya da tam tersi mutsuzluğu, sevinci kapkara gölgeleyen hüznü, kederi unutturabilen hayalleri, kör kuyulara ucuna bir taş bağlanarak atılan herkesten gizli duyguları bir yazma; sadece yazma eylemine dönüştürme öyküsü değildir de nedir bu?...

Bazen yazın yağan o olasılıksız karları anlatma fikriyle başlar her şey... Güzellikler yaratmak kaygısı, olmayan şeyleri oldurma isteği, imkansızı mümkün kılma hayalleri vardır paragrafların haz içerisinde soluk alıp verirken kıvranan ilk cümlelerinde.

Peki, ilk cümleler yeterli midir sadece yazmak için?

Yazmak istediği zaman, istediği taktirde yazar insanoğlu çoğu zaman... Çünkü sadece yazmak yetmez. O emektar kalemi ele almak yeterli gelmez, kırık dökük ucunda birikmişler olmadıkça, tutku kalmadıkça...

Tutkunun kapıları aralanmalıdır. Tutku derecesinde istemek, mevsim yazmak olmadığında bile yazmak istemek; onu solumak, onsuz soluk alamamak gerekmektedir.

Kapılar aralandığı vakit, çok tanıdık bir misafiri ağırlar gibi içeri buyur edersiniz zaten onu. Yeri de bellidir, kendi bulur yerini. Kalbin gizli saklı buhranlarının, kendini bile korkutan karamsarlıklarının, bitmek tükenmek bilmeyen heyecan ve de hezeyanlarının hemen yanı başındaki koltuğuna kuruluverir. 

Yağmurlar yağar ruh parçasından içeri. Yazdıkça yağar yağmurlar. Okudukça aralanan sır perdesi gibi, yazdıkça geliştirir o aralık kapıdan içeri aldığınız tutku sizi.

İşte o zaman, öyle de bir fark edersiniz ki hayaller yumağının içerisindeki kar tanelerini...

İlkbaharın ilk bakışlarında soğuk bir ayaz, yazın tatminkar sıcaklığında buz gibi kar küreleri, sonbaharın huzurlu kucağında tatlı bir meltem, kışın dur durak bilmez soğuğunda ateşten bir kor olur yazmak meselesi...

Bu içerik Feri Peri » Kişisel Blog tarafından hazırlanmıştır...

Not: Bir hafta kadar bir süre için tatilde olacağım. Çok fazla uğrayamayacağım buralara. O yüzden, yazılarımdan esirgemediğiniz yorumlarınızı bir süre cevaplayamayabilirim...

Esen kalın, değerli dostlarım...

37 yorum:

  1. Yazmak emek işi olduğu kadar yürek işidir de. Derin mevzudur çünkü.
    Paylaşım için teşekkürler, selamlarımla:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için. Yüreğin yettiği, istediği ölçüde yazmıyor muyuz zaten. Umarım yüreğimiz, yazma tutkumuz hiç azalmaz :)

      Sil
  2. Eline sağlık, yazmakla ilgili çok güzel bir analiz olmuş, ben hikayenin yeni bölümünü bekliyor olacağım, iyi tatiller Feride'ciğim benim yerime de tatil yap:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu 'Yazmak Meselesi'ni de bir seri haline getireceğim aslında; nasıl etkileyici yazılır, nasıl başlangıç yapılır, okuyucu nasıl çekilir gibi. Böyle bir başlangıç yapayım dedim gitmeden hemen evvel :)
      26 Ocak'ta dönebilirsem inşallah bir sonraki bölümü yayımlayacağım, abla'cığım :)
      Sağlıcakla...

      Sil
  3. Gerçekten çok teşekkür ederim :) İsterseniz söyleyin ben sizin için çizerim altlarını :)
    Tekrar teşekkürler yorumunuz için :)

    YanıtlaSil
  4. Kapanışı güzel yapmissin 😆 iyi tatillerrr iyi eglenceler.💞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapanış önemli tabii, bir de başlangıç :)
      Teşekkür ederiiiim :)

      Sil
  5. Yazmak kelimelerin arasında yok olmak gibi yürekten akan sözleri dile getirmek yazmak ne Melen ne güzel bir duygudur..çok güzel yazmışsın gerçekten yüreğine kalemine sağlık canım benim iyi tatiller keyfini çıkar 😊sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanı unutmak, zamanın içerisinde kaybolmak, onunla birlikte bir nefes bulmak ve mutluluğa bulanmak gibi...
      Teşekkür ederim hem yorumun hem de iyi dileklerin içiiiin :D

      Sil
  6. Ne güzel ifade etmişsin:) derinden birşeyler olmalı,sevgiyle,mutlulukla:)
    İyi tatiller, dinlenmeler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel dileklerin için, sevgiler sana da :)

      Sil
  7. Ne kadar da güzel bir yazı olmuş böyle... Çok güzel bir tatil geçirmeni dilerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)Beğenmene çok sevindim. Sevgiler :))

      Sil
  8. Yazı yazmak kolaydır ancak düşünceleri ve duyguları yazmak zordur bunu okuyan kişiye hissettirmek daha zordur. :) Bu olayda başarılısınız. İyi tatiller dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bunu böylesi güzel ve öz söylediğiniz için :) Sağ olun...

      Sil
  9. Yazın yazın ve yazın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz içim :) O zaman istediğimiz gibi yazalım, yazalım ve de yazalım.
      Hoş geldiniz bloğuma da :-h

      Sil
  10. o zaman yazalım,yazmaya devam edelim..🙂 iyi tatiller dilerim..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyalım, izleyelim, yazalım, dinleyelim, dans edelim, görelim, gezelim ve hayattan keyif almasını bilelim :)
      Teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  11. ivit hayal ve tutku ivit :)

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel bir yazı pişirmişsiin :) (Okuma süresi bana pişirme süresini hatırlatıyor, çok özgün olmuş)
    Aklımda Gölgesizler kitabında Cennet'in oğlunun kar, neden yağar kar haykırışı geldi okurken, gülümsedim. Gözlem, yaşanmışlık, farkındalık, tutku ve hayal dünyası... Yazmak, güzel şey; yaşamak gibi. Devamını ilgi ile bekliyorum, iyi tatilleer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Temamda hali hazırda bir okuma süresi özelliği yoktu, ben de kendim ekleyemedim, uğraştım ama olmadı :D
      Ben de yazıların içine kendim kelime başına genel bir okuma süresi belirleyerek bu şekilde yapayım dedim :D Ona göre isteyen çayını kahvesini yapar ona göre okur :D
      Yazmak öyle bir şey ki; aslında bu yazıya başlarken böyle bir tema hazırlamamıştım kendime ama bu şekilde sonuçlandı ve ben de onun götürdüğü yere gittim ve değiştirmedim :D
      Teşekkür ederim yorumun için, güzel gönlüne sağlık :)

      Sil
  13. heeeey döndün galibaaa dün akşam tatildeeeen, hoşgeldiiin bilokunaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Döndüm döndüm :D İstikrarlı bir değişim hazırlama planım ile hem de :D Bugün akşama doğru çalışmalara başlarım artık :D
      Teşekkür ederim, hoş bulduuuk :)

      Sil
  14. çok güzel yazmışsın Feride :X yazın yağan kar tanesi uzun zamandır göremedim ama kışın yağanını bugün canlı canlı gördüm :D
    ilk cümleler kesinlikle yazı yazmak için yeterli değil başlayıp da sonu gelmiyor genelde,gelemiyor.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene pek kar yağmadı Eskişehir'e de :( Önümüzde bir Şubat kaldı bakalım ne olacak :)
      Benim için de hep başlaması zor oluyor, o başlangıç, o etkili başlangıç :) Sonrası çorap söküğü gibi geliyor, bazen durduramıyorum :D
      Çok teşekkürler yorumun için; kalbe kalp :X

      Sil
  15. Bende yazını güncelledin diye bakmaya geldim :) tekrardan iyi eglenceler Fericim 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, baktım da şimdi okuma listesinde epey bir spam geçmişim :D Alan adımı değiştirdim de site içi linkleri yeniliyordum :D

      Sil
  16. Ben de neden eski yazılarını yeniden yayımlamış diyordum demek alan adını değiştirdin? Hayırlı olsun Feride'ciğim. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, Müjde Abla :D Evet, ben farkında değilim onun meğer yazıları güncellediğinde de okuma listesine düşüyormuş. Bugünlük kusuruma bakmayın :D Site içi linklerimi yenisi ile değiştiriyordum :D

      Sil
  17. Yeni alan adın hayırlı olsun.Bende geçmek istiyorum yaaaaa :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ ol, var ol :D
      Valla çooook uzun düşündüm gerçekten. Zaten bir gün illa ki geçmek istiyordum. Ama her gün blogla iç içe iken çok üşeniyordum. Sonra bir hafta kadar tatile gittiğimde kafamı dinledim, dedim hazır özledim bloğu, alan adını da değiştireyim :D
      Biliyorum değiştirmek istediğini görmüştüm yorumlarında :D
      Bence önceden yapacaklarını şöyle madde madde çıkart bir program yap ve bir günde değiştir. Sonra çok mutlu olacaksın inan.
      Bu deneyimim ile ilgili de bir yazı paylaşmak istiyorum, böylece hem kendi yaptıklarımı hem de hangi sitelerden nasıl faydalandığımı yazmış olurum, geçmek isteyenleri de cesaretlendirmiş olur :D

      Sil
  18. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, çok keyifli bir tatil oldu, cânım bloğuma döndüm yine :)

      Sil
  19. Yazmak üzerine tutkuyla ve çok farklı pencerelerden bakılarak yazılmış muhteşem bir yazı olmuş. Kalemini çok sevdim Feri Peri, yazın kalbimde yer edindi, haberin olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah çok teşekkür ederim, kalbinde yer edinebilmesi benim için ayrı bir mutluluk kaynağı oldu, yüzümdeki gülücükleri tahmin edebilirsin :D

      Sil

Birkaç Önemli Not:

1-Yorumlarınız benim için çok değerli. Bloğuma destek olmak adına olumlu-olumsuz yorum bırakabilirsiniz.
2- Profil üyeliğiniz olmasa bile Adı/Url sekmesini seçip kendi belirlediğiniz Url ya da isimle ve son olarak da Anonim profil seçeneği ile yorum yapabilirsiniz.
3- Öneri, görüş ve düşünceleriniz için "Feri Peri'ye Mektup" sayfası aracılığı ile mesaj gönderebilirsiniz...
4- Yorumunuza Smiley eklemek için, hemen alttaki linke tıklayarak beğendiğiniz bir ifadenin karşısındaki sembolleri kelimelerinizden sonra bir boşluk bırakarak yazabilirsiniz.

Yorumuna Smiley Eklemek İçin Tıkla