Stranger Things 2. Sezon Hakkında Merak Edilen Her Şey

, , 17 Yorum
Okuma Süresi: 4 Dakika
Feri Peri Kişisel Blog

İlk sezonuyla büyük bir hayran kitlesi yakalayan Stranger Things; Cadılar Bayramı’nda yeni bölümleriyle izleyenlerle buluştu. Netflix’in ikinci sezona dair tüm bölümleri bir anda yayınlaması ise seyir zevkini oldukça arttırdı diye düşünüyorum. Bir solukta oturup bitirdim çünkü. Aynı ilk sezonda olduğu gibi; bölüm sonları öyle bir heyecan ve doruk noktasında bitiyor ki bir sonraki bölümü ‘Hemen aç aç aç!’ nidalarıyla izlememek mümkün değil.
Bir sürü yapacağım şey vardı o gün için, planlarım vardı… Hepsi ne oldu peki? Puuuf, uçtu gitti...

Neyse… Olan oldu. Bölümleri izledim, epey de keyif aldım. Karanlık bir Kasım günü, dışarıda hafiften çiseleyen yağmur ve ben sıcacık koltuğuma gömülmüş bir halde heyecanla final bölümünü izledim. Sekizinci bölümü de bayağı bir beğendiğimi söylemeden geçemeyeceğim. Korku ve gerilim filmlerini aratmayacak türdendi.  Final bölümünden daha çok beğendim hatta. Bu arada belirtmiş de olayım sekizinci ve dokuzuncu bölümler 9.5 puan Imdb’de…

Feri Peri Kişisel Blog

Başrollerini Winona Ryder ve David Harbour’un paylaştığı Stranger Things, gönüllerimizi o kazınmış saçlarıyla bile çalabilen Millie Bobby Brown (Eleven), Finn Wolfhard (Mike), Gaten Matarazzo (Dustin), Caleb Mclaughlin (Lucas) gibi çocuk oyuncularıyla şu an itibariyle Netflix’in en iyi dizilerinden olma yolunda ilerliyor.

Gelelim Türkçe’mize “Yabancı Şeyler” olarak çevrilen bu esrarengiz, fantastik ve bilim kurgu konulu korku unsurları da barındıran dizimizin ikinci sezonunda yaşananlara...

⟹ Buradan sonrası ‘Spoiler’ içerir. 
Amerika’nın Indiana eyaletindeki Hawkins isimli herkesin birbirini tanıdığı, bildiği küçük bir kasabasında Cadılar Bayramı gelmiş çatmıştır. Bir önceki olayların üzerinden neredeyse bir yıl geçmiştir. Demigorgon ile yaptıkları mücadeleden sonra Eleven’ın öldüğünü düşünen çocuklar ‘Dungeons & Dragons’ dünyasını geride bırakarak ateri salonlarına yönelmişlerdir. Will ise sürekli annesi ve arkadaşlarının gözetimi altındadır. Buraya kadar her şey normal ilerlerken Cadılar Bayramı gecesinde olanlar olur. Okuldaki tüm çocukların gözünde bir ‘freak’ yani ucube ve tuhaf olarak görülen Will; geçen sezondan hatırlayacağımız üzere ‘upside down’ dünya ile ilgili kabuslar görmeye başlar. Cadılar Bayramı gecesinde görmüş olduğu kabus şimdiye kadarkilerin en gerçekçi olanıdır. Gördüğü yaratığı çok büyük ve korkunç olarak tanımlayabilen Will; bu defaki canavarın herkese zarar vermek istediğinin farkındadır. 

Feri Peri Kişisel Blog

Enerji bakanlığı son yaşananlardan sonra (Demigorgon’un bir önceki sezon neredeyse tüm bakanlık için çalışan ekibinin, okulun spor salonunda öldürmesinden sonra) bir bütün olarak el değiştirmiş ve başına yeni bir doktor atanmıştır.

Eleven’ın yaşadığını ve ona göz kulak olduğunu bir sır gibi saklayan Hopper, Will’in annesi Joyce ile birlikte enerji bakanlığına güvenebilmeyi o kadar çok isterler ki  bölümler bu esnada ağır aksak ilerler. İnsanların tarlalarındaki ürünlerin çürümesi Hopper’ın, Will’in ‘Gölge Yaratık’tan korkmamak için başlattığı baş kaldırı ise Joyce’un gözlerinin açılmasına sebep olacaktır. Will; paralel evrende yani Ters Dünya dedikleri yerde yaratığa direnç göstermeye çalışmış ve sonuç olarak da canavarın telepatik güçlerinin etkisiyle onun bir taşıyıcısı haline gelmiştir.

Hopper’ın tarlalardaki çürüme sorununu çözmeye çalışırken ‘upside down’ dünyasındaki tünellerden birine düşmesi ise artık geçen seneki her şeyin tekrar başlarına geliyor olduğu gerçeği ile karşı karşıya bırakacaktır kahramanlarımızı.  

Feri Peri Kişisel Blog

Stranger Things’te ‘Bob the Brain’ olarak karşımıza çıkan “Yüzüklerin Efendisi’nin Sam’i  Sean Astin; diziye yeni katılan oyuncular arasında en çok hoşuma giden oldu. (Ağır spoiler geliyor) Tabi bu yüzden de sekizinci bölümde başına gelenlere inanamadım, inanmak istemedim. Ona bir şey olmasını istemiyordum. Tam Hopper’ın ‘wingman’i olacak diyordum ki ‘Demi-doglar’ haince katlettiler Bob’u. Sanırım Duffer kardeşler Joyce’un Hopper ile birlikte olmasını istiyorlar. Bob ölmeyi hak etmiyordu yine de yahu. Çok üzüldüm o kısımda çok. İkinci sezonla ilgili en çok aklımda kalan sahne olarak bende öyle bir yer etti ki Demi-dogların Bob’un yerde kıpırtısızca yatan cesedi üzerinde aç akbabalar gibi küçük bir parça koparma yarışına girişmeleri…

Will’in bedenini ve zihnini ele geçiren ve dizide Dungeons & Dragons dünyası ele alınarak gönderme yapılan ‘Shadow Monster’ yaratığına da bir göz atalım isterseniz.  Çocukların hakkında bilgiç bilgiç yetişkinlere bir masa başında ders verdiği ‘Gölge Canavarı’  DnD dünyasında bir Mind Flayer yani zihin bükücü ve de zihin sömürücü ırkların genel adı. Dnd (Dungeons and Dragons) evreninde daha çok insan formunda görünen bu kafası ahtapotumsular oldukça kalabalık gruplar halinde yaşarlar. Karanlık yer altı dünyasının en çok saygı duyulan yaratıklarındandırlar. Çok güçlü telepatik yetenekleri vardır. Zihinlerini esir aldıkları birçok kölesi vardır her birinin. Başkalarının zihinlerini ele geçirip tüketmekten gaddarca keyif alırlar. Dizide de bahsedildiği üzere, kendilerini çok üstün bir ırk olarak görürler ve diğer tüm ırkları köleleri haline getirip bütün evreni yönetmek gibi bir amaçları da vardır. Oldukça saf kötüdürler ve çok da zekidirler.

Feri Peri Kişisel Blog

Dungeons & Dragons severlerin öve öve bitiremediği bu karizmatik ırk işte Hawkins’teki kahramanlarımızın baş ana kötüsü olarak karşılarına dikildi bir kere. Final bölümü ile birlikte ortaya çıkan Eleven’ın da desteği  sayesinde (bu arada, evet ben de yedinci bölümü sevemedim) bir şekilde ilk sezonda açılan ‘Gate’i kapatabilmeyi başardılar ama bölümün sonunda ‘Evil’ yaratık diğer dünyadan büyük bir hınç ve nefret ile spor salonunun tam tepesinde intikam gününü bekliyordu özlemle.

Demigorgon ile başlayan serüven; Hawkins’in nerd bitirimlerine musallat olan ‘upside down’ın Mind Flayer’ları ile devam edecek gibi görünüyor. Bu yaratıklar yaşadıkları koloniler içerisinde ‘Elder Brain’ adı verilen devasa bir beyine ve oldukça uzun dokungaçlara sahip yöneticiler tarafından yönetiliyor. Dizide görmüş olduğumuz ‘Shadow Monster’ bir elder brain olabilir. Onun yönettiği koloninin dünyaya saldırması ve bu defa Hawkins’in çok ötesindeki herkesin büyük bir tehlike altında olması bir sonraki sezonların konusu haline gelecek izlenimi veriyor. Senarist Duffer kardeşler yaptıkları bir röportajda dizinin en az  dört sezon daha çekilebileceğinden bahsetmişler.

İlk sezon ile birlikte ikinci sezonun da Hawkins’te geçmiş olması ben de dahil olmak üzere hayranları azıcık da olsa hayal kırıklığına uğrattı açıkçası. Karakterlere biraz daha derinlik katılmaya çalışılmış, Eleven kayıp kız kardeşi ile annesini tanımış ve asıl evinin Hawkins’teki arkadaşlarının yanı olduğunun farkına varmış oldu bu sezon. El’in yerini doldurmak için kadroya katılan Max ve abisi de şu an için çok ilgi çekici görünmüyor.

Feri Peri Kişisel Blog
Stranger Things Dizi İncelemesi
Gün gelecek, kahramanlarımız Hawkins’ten ayrılmak zorunda kalacak, çünkü ‘Yabancı Şeyler’ küçük sevimli kasabalarından başlayarak tüm dünyayı büyük bir nefretle ele geçirme peşinde… İşte bu; üçüncü sezon ve bir sonrakiler için harika bir devam konusu olurdu…

Bu içerik Feri Peri » Kişisel Blog tarafından hazırlanmıştır...

17 yorum:

  1. Yazdıklarını keyifle okuyorum, Justice League yazını hevesle bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler, en kısa zamanda Justice League hakkında yazı gelecek:)

      Sil
  2. Bir ara ben de bakacağım bu diziye. Yorumun devamını okuyamıyorum çünkü spoiler var :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir başlayınca bırakamıyorsun zaten :D Bir günde bitirdim. Şu an dizisiz kaldım, çünkü Punisher'ı da bitirdim :) Tam bir tüketici çılgınıyım :)

      Sil
    2. Marvel'ın Runaways diye bir dizisi başladı. Ona bakabilirsin. Ben daha izlemedim ama güzel bir şey umuyorum

      Sil
    3. Şöyle bir göz gezdirdim, daha bir bölüm çıkmış sanırım :) Teşekkürler, iyi oldu öğrendiğim. Fragman da güzel görünüyor, hakkındaki yorumlar da...

      Sil
    4. Aslında bu sabah (Amerika'da gece) yayınlandı hulu adlı kanalda. 3 bölüm ardarda. Dün, Tv'de gösterilmeden önce bu 3 bölüm internete sızmıştı.

      İzlersen yorumunu yapsana :)

      Sil
    5. Tabi yaparım, şöyle bol spoilerlı :P

      Sil
  3. Heyecanla bekliyordum diziyi senin paylaşımını görünce çok şaşırdım. Ortak zevkler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, tüm bölümler yayınlanmış durumda, bir solukta izleyebilirsin :) Ben geçen yıldan beri bekliyordum bunu. Özellikle yaz aylarında çıkan fragmanı görünce epey beğenmiştim :) İyi seyirler...

      Sil
  4. Ben meraba napıyon hoşgeldin demeye geldim 💕 çok bilmem böyle şyleri ondan yorumsuzum 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de hoşgeldin :) Olsun, gelmen yeter :)

      Sil
  5. Netflix bağımlısı olacağım yakında galiba :)

    Bu arada takipteyim yeni keşfettim beklerim :)

    YanıtlaSil
  6. Ya bende izleyim dedim vu diziyi ama 1. Bölümü izledim daha sadece... inşallah bende bir solukta başlayıp bitireceğim. O kadar çok izleniyor ve beğeniliyor ki merak etmemek elde değil 😂

    YanıtlaSil
  7. İlk iki bölüm hakkını vermek gerekir ki biraz sıkıcı ve ağır ilerliyor. Sonlara doğru tırmanacak olan gerilimin hazırlığı yapıyor. Şöyle havanın kapalı olduğu ve yapacak bir iş olmadığı bir gün tam seyirlik :D

    YanıtlaSil
  8. Yazıyı da yorumları da hızlı hızlı çılgın gibi geçtim, çünkü asla spoiler yemek istemiyorum ☻ Bu sezon için çok heyecanlıyım, çok ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen izlemelisin o halde, tüm bölümler bir çırpıda yayınlandı, bir solukta bitiyor, iyi seyirler :)

      Sil

Birkaç Önemli Not:

1-Yorumlarınız benim için çok değerli. Bloğuma destek olmak adına olumlu-olumsuz yorum bırakabilirsiniz.
2- Profil üyeliğiniz olmasa bile Adı/Url sekmesini seçip kendi belirlediğiniz Url ya da isimle ve son olarak da Anonim profil seçeneği ile yorum yapabilirsiniz.
3- Öneri, görüş ve düşünceleriniz için "Feri Peri'ye Mektup" sayfası aracılığı ile mesaj gönderebilirsiniz...
4- Yorumunuza Smiley eklemek için, hemen alttaki linke tıklayarak beğendiğiniz bir ifadenin karşısındaki sembolleri kelimelerinizden sonra bir boşluk bırakarak yazabilirsiniz.

Yorumuna Smiley Eklemek İçin Tıkla