Blog Yazıları Çalındığında Neler Yapmalı?

, , 83 Yorum
Okuma Süresi: 7 Dakika
Feri Peri Kişisel Blog

İnsanın saatlerce hatta bazen günlerce emek verdiği, nasıl başlayacağını, nerede sonlandıracağını bilemediği, her bir cümlesini özenle seçtiği, her bir vurgulamasına, noktasına, virgülüne dikkat ettiği blog yazıları çalındığında neler yaşanır; ne hissedilir bizzat kendimde deneyimlemiş bulunmaktayım.

Oldukça can sıkıcı ve nahoş bir durum. Bu öyle bir durum ki önce gözleriniz inanmak istemiyor. Gördükleriniz size inanılmaz geliyor ve kalp çarpıntınız hızlanmaya başlıyor. O an ne yapmanız gerektiğini ve nasıl hissetmeniz gerektiğini bilemiyorsunuz. Öfkelenmek istiyor ama yeterince öfke duyamıyorsunuz. İçerikleriniz o olağanca güzellikleriyle size ait olmayan başka başka sayfalarda kuzu kuzu sergileniyorlar bir hayli uysalca. Bu sırada da kalbinizin çarpıntısını kulaklarınızda duymaya başlıyorsunuz; bir uğultu yükseliyor diğer tüm sesleri bastıran. Ses çıkarmak istiyorsunuz lakin o an düşünceleriniz eylemlerinizin yerine geçiyor ve sadece düşünmeye çalışıyorsunuz. Çünkü düşünmeniz gerekiyor; bu görünmez düşmana, bu suçluluk duygusu gibi insanlığın en doğal hissiyatlarından birini bünyesinde çok derinlere gömmüş içerik hırsızına karşı nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini düşünmeniz!

O kişi ki, sizi ve emeklerinizi hiç hesaba katmamış ama sizin onun başlattığı bu savaşta galip gelen olabilmeniz için her şeyi tüm olasılıkları ile hesaplamanız gerekiyor.

Bu yazımda sizlere, aranızda duygusal bir bağ oluşturduğunuz blog yazılarınız çalındığında neler yapmalısınız, nasıl davranmalısınız, haklarınızı nasıl kullanmalısınız yeri geldiğinde maddeler halinde yeri geldiğinde de uzun uzun cümlelerle anlatmaya çalışacağım.

Blog içeriklerini kopyalayabilmenin birçok yolu ve ne yazık ki ironik derecede bu işte kendisini bir hayli geliştirenleri var. Ama bizlerin bildiği kadarıyla en çok kullanılan yöntemler şu şekilde:

➤Sağ tık ve metin seçme engelinin olmadığı blog sayfalarında yazılar oldukça basit bir şekilde Ctrl+C tuşu ile kopyalanabiliyor. Sayfanızda sağ tık engeli yok ise kendinize ait resim ve fotoğraflarınız da kullanılabiliyor.

➤Bloğunuzun feed (besleme) bilgilerine ulaşan şahıslar yazılarınızı yayımlandığı anda, kurdukları programlar ile otomatik olarak kendi sitelerine çekebiliyorlar.

➤Email abonelerinize metinlerinizi bir bütün halinde gönderiyorsanız, içerikleriniz kopyalanmaya ve çalınmaya karşı tamamen savunmasız kalabiliyorlar.

Yukarıda sıralamış olduğum yöntemler en basit ve genellikle de en çok kullanılan temel yöntemlerdir içerik hırsızlığında.

Benim yazılarım ikinci yöntemle, yani feed adresime konuşlanan bir bot yardımı ile kopyalandı. Ben içeriklerimi yayımladığım anda otomatik olarak diğer tarafta da yayımlandılar; aynı gün aynı saatte. Bu şekilde tam olarak 10 adet blog yazım çalınmış oldu. Ne zaman ki ben alan adımı Kurgu Dünyası'ndan Feri Peri'ye çevirdim ve feed adresimi de farklı bir ad ile güncelledim (tamamen bilinçsiz ve bu kopyalanma durumundan bihaber güncellemiştim) yazılarımın kopyalanması sona erdi. Beslemelerime gerekli programı yerleştiren şahıs bir daha siteme uğramamış olacak ki benim adres değişikliğimden haberdar olamadı.

👉 İlginizi çekebilecek bir yazı - Özel Alan Adı Deneyimlerim ve Blogger

Yazılarımın çalındığını, Copyscape isimli oldukça önerilen bir web adresinde sürekli kontrol ettiğim halde öğrenememiştim. Bu web adresinde blog sayfalarınızın URL'lerini kolayca taratarak, içeriklerinize benzer yazılar yayımlayan başka siteler var mı kontrol edebiliyorsunuz. Ama bu benim için işe yarayan bir yöntem olmadı.

Ben https://www.google.com.tr/search adresine gidip içeriklerimin belirli kısımlarını (paragraflar ya da cümleler halinde aratabilirsiniz) tamamen tesadüfi bir şekilde aratırken bu kopyalanma durumu ile karşılaştım. İlk karşılaştığım yazım da romanımın bir bölümü oldu. Yazıları kopyalayan siteye girdiğimde ise beni çok daha büyük bir sürpriz bekliyordu...

{Küçük bir güncelleme: Şu site → Small Seo Tools Plagiarism Checker aracılığı ile cümle ya da paragraflarınızı aratarak kontroller gerçekleştirebilirsiniz.}

Söz konusu blogger benim gibi birçok blog yazarı arkadaşımın da yazılarını kopyalamıştı. Sadece bir blog sayfası da yoktu hatta; blogger profiline ait onlarca bloğu bulunmaktaydı. İçeriklerin tamamı kopya idi; haber sitelerinden, forumlardan, film-dizi-kitap bloglarından, teknoloji ya da Seo bloglarından, yani aklınıza gelebilecek her türlü web sitesinden Rss ile çekmiş olduğu belki de yüzlerce yazı vardı.

Şaşkınlığım anbean artarken, bloglarından herhangi birinde bir "Hakkımda ya da İletişim Sayfası" aramaya başladı gözlerim. Ama tahmin edilebileceği üzere böyle sayfaların küçücük bir kırıntısı bile yoktu o çalıntı içeriklerin arasında. Yorum kısmına mı yazsam acaba diye düşündüm önce; sonra da çabucak vazgeçtim. Zaten tüm o gezdiğim bloglar içerisinde sadece tek bir yazının altında bir yorum vardı; o da yazının asıl sahibi olan blogger "bari bir referans verseydin" şeklinde hafif bir sitemde bulunuyordu. Bu yoruma verilmiş hiçbir cevap da yoktu.

İşte tam bu andan sonra harekete geçme kararı aldım. Blog yazılarım çalındığında izlediğim yöntemleri de maddeler halinde şu şekilde sıralayabilirim:

"Özgün her eser, ister bir blogda isterse şaşalı bir web sitesinde yayınlamış olsun, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu tarafından gerek cezai gerekse hukuki yönden korunmaktadır." ¹

➤Özgün eserlerimi kopyalayan şahsın blog sitesini barındırmakta olan firmayı öğrenebilmek için ilk önce Who Is Hosting This? adresinde bir sorgulama gerçekleştirdim. Çalıntı içerikler yayımlayan bloğun adresi zaten blogspot.com uzantısı ile bittiği için müracaat etmem gereken firma Google'ın ta kendisiydi.

Bu konuya daha net bir açıklama getirebilmek için bir örnek vermem gerekirse; şu an benim domainimi barındıran hosting şirketi Godaddy. Eğer içeriklerin, telif haklarınızı ihlal eden şahıs ya da şahısların web sayfalarından kaldırılmasını istiyorsanız sitenin hosting firması ile görüşmeniz ve onlara;

• Telif hakkı alınmış çalışmanızı ihlal eden materyali tanımlayan (URL linkleri),
• Gerekirse belirlenen temsilcinin size ulaşabilmesi için iletişim bilgilerinizin eklendiği,
• Şikayetinizin “iyi niyet” olduğu bir beyanı içeren,
• Bildirimde yer alan bilgilerin doğru olduğunu bildiren ve
• Zararın cezası ile ihlal edildiği iddia edilen münhasır hakkın sahibi adına hareket etmeye yetkili olduğunuzu belirten bir mektup (mail) göndermeniz gerekmekte...

Bu mektup "DMCA Takedown Notice" (Dijital Binyıl Telif Hakkı İhlali Bildirisi) olarak geçiyor ve hosting firmaları itibarlarının lekelenmemesi adına içerik hırsızlığı ihbarlarına çok önem veriyor.

Benim durumumda hosting şirketi Google olduğu için ben şikayetimi İçeriği Google'dan Kaldırma adresi aracılığı ile bildirdim. Google'ın telif hakkı şikayet formunu nasıl kullanabileceğinizi örneklerle de anlatmak istiyorum...

1. Adım- Telif haklarınız Google'ın hangi platformunda gerçekleştirilmiş ise o platformu seçiyoruz. Ben seçimimi "Blogger/Blogspot" olarak gerçekleştirdim.

Feri Peri Kişisel Blog


2. Adım- Burada "Telif Hakkı" ile ilgili işaretlememiz gereken seçenek "Yukarıda belirtilmeyen hukuki bir sorunum var." olmalı.

Feri Peri Kişisel Blog

3.Adım- Sonraki aşamada görüldüğü üzere "Telif hakkımı ihlal eden içerik buldum." cümlesi karşımıza çıkıyor.

Feri Peri Kişisel Blog

4. Adım- Telif hakkı sahibi olduğumuzu da belirtiyoruz.

Feri Peri Kişisel Blog

5.Adım- Resimler ile ilgili bir telif hakkı durumu varsa "Resimler", sorun içerikler ise "Diğer" seçeneğini işaretliyoruz.

Feri Peri Kişisel Blog

6.Adım- Telif hakkı bildirimi formuna ulaşabilmek için aşağıdaki resimde işaretlemiş olduğum linke tıklıyoruz.

Feri Peri Kişisel Blog

7.Adım- Ve karşımıza telif hakkı ihlali ile ilgili gerekli kanıtları ve suçlamaları yapabileceğimiz sayfa çıkıyor. Açıklama kısımlarında olabildiğince kısa ve net ifadeler kullanmaya çalışmanız gerekiyor, belirli bir karakter sınırlaması var çünkü. Yapılan ihlaller ile ilgili her bir URL kaldırma isteği için de aşağıdaki "Yeni bir grup ekle" seçeneğini kullanarak tek bir rapor içerisinde 10 adet ihlal bildirimi gerçekleştirebiliyoruz.

Feri Peri Kişisel Blog

Feri Peri Kişisel Blog

Örnek teşkil etmesi açısından; benim telif hakkı ihlali şikayetimin halka açık olarak yayımlanmış olduğu adrese de şu linkten → Lumen Database ulaşabilirsiniz.

Bu şikayet formu aracılığı ile hem siteyi barındıran Google'a benim haklarımı ihlal eden sayfaların ilgili blogdan kaldırılma talebinde bulundum hem de arama sonuçlarından kaldırılmasını istemiş oldum. Siteyi barındıran firma başka bir firma olsaydı, önce yukarıda listelediğim şekilde gerekli beyanları ve kanıtları eklediğim mektup ile şikayetimi o firmaya bildirmem, ardından da yine Google'ın bu "Telif Hakkı İhlali Bildirimi" formunu doldurmam gerekmekteydi. Bu form daha çok arama sonuçlarından kaldırılması içindir çünkü. Benim durumumda hosting firması Google olduğu için iki ihbarı da bir form ile yapabilmiş oldum.

➤Bu bildirimlerin yanı sıra Google Spam Report adresinden de diğer şikayetlerinize destek olması (hem de içerik hırsızlığını olabilecek her yolla şikayet edebilmek açısından) için içeriklerinizin yayımlandığı URL linklerini spam bildirebilirsiniz. Google spam bildirimlerini de bir hayli ciddiye alıyor.

Feri Peri Kişisel Blog
➤İçeriklerinizi kopyalayan site ya da siteler sayfalarında Adsense reklamları yayımlıyor iseler, sizlere bir şikayet yolu daha önerebilirim ki bu şikayet yöntemi en hızlı ve kesin sonuç verenlerinden. Google Adsense Violation Report üzerinden Adsense yayıncılığı yapan ve kopya içerikler barındıran siteleri bildirebilirsiniz.

➤Yaptıklarım bunlarla sınırlı mıydı? Tabii ki hayır. Benim gibi yazıları çalınan tanıdığım, yazılarını fark edebildiğim arkadaşlarımla da iletişime geçtim ve onları tek tek haberdar ettim. Başvurmaları gereken kaynakları bildirdim ve hep birlikte ilgili şahsı ve bloglarını şikayet ettik.

İlk başta içeriklerimiz hem bahsi geçen bloglardan hem de arama sonuçlarından kaldırıldı. Biraz süre geçtikten sonra da blogların sahibi ile ilgili birçok ihlal bildirimi yapıldığı için bir yandan bloglar tamamen kaldırılırken bir yandan da ilgili bloggerın blog profili kapatıldı.

Yazılarımız yine sadece ama sadece bize ait. Bu her birimiz için böyle. Her özgün eser; nerede, nasıl ve ne şekilde yayımlanıyor olursa olsun kopyalanamaz, referans/kaynak gösterilmeden alıntılanamaz ya da değiştirilerek kullanılamaz. İçeriklerinizin kullanıldığını fark ettiğiniz takdirde de ilgili merciler ile iletişime geçerek haklarınızı her daim aramanızı ve yapılan hukuksuzluğa müdahalede bulunmanızı naçizane öneririm.

Peki, blog içeriklerinizin çalınmaması için ne gibi önlemler alabilirsiniz? Ben nasıl önlemler aldım?

➱Blog sayfalarınıza sağ tık ve metin seçimi engeli koyabilirsiniz. 

Sağ Tık Engeli Kodu: (Blogger panelinizdeki "Yerleşim" kısmından gadget şeklinde ekleyebilirsiniz.)

{Aşağıdaki kodların tamamını seçip CTRL+C ile kopyalayabilir ve ardından da istediğiniz yere CTRL+V tuşları aracılığıyla yapıştırabilirsiniz.}

<script language=javascript>
<!--
//Disable right click script
//
var message="Function Disabled";
////////////////
function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
function clickNS(e) {if
(document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
if (document.layers)
{document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}
document.oncontextmenu=new Function("return false")
// -->
</script>

Alıntılar dışındaki metinler için Seçim Engeli Kodu: (Blogger Paneli>Tema>Html'i Düzenle kısmında ]]></b:skin> kodunu CTRL+F yardımı ile aratıp hemen üstüne ekleyebilirsiniz.)

{Aşağıdaki kodların tamamını seçip CTRL+C ile kopyalayabilir ve ardından da istediğiniz yere CTRL+V tuşları aracılığıyla yapıştırabilirsiniz.}

.post-body {
 -webkit-user-select : none ;
 -khtml-user-select : none ;
 -moz-user-select : none ;
 -ms-user-select : none ;
 user-select : none ;
}
.post-body blockquote {
 -webkit-user-select : text ;
 -khtml-user-select : text ;
 -moz-user-select : text ;
 -ms-user-select : text ;
 user-select : text ;
}

➪Blog yazılarının en çok kopyalanma yöntemlerinden olan Rss ile ilgili ayarlamalar yapabilirsiniz. 

Bunun için öncesinde Blogger Paneli>Ayarlar>Diğer>Blog İçerik Takibi kısmında "Tümü" yerine "Özel" olarak işaretleyebilir ya da "Atlama Aralığına Kadar" şeklinde ayarlayabilirsiniz. (Bu ayarlamanın işe yarabilmesi için yazılarınıza atlama aralığı eklemeniz gerekir.)

Feri Peri Kişisel Blog

Yazılarınıza atlama aralığı eklemek istemiyorsanız şöyle bir yol da izleyebilirsiniz. Yine Blogger Paneli>Ayarlar>Diğer aşamaları ile ulaştığınız sayfada "Kayıt İçerik Takibi Alt Bilgisi" kısmına resimde örneklendirdiğim üzere;

{Aşağıdaki kodların tamamını seçip CTRL+C ile kopyalayabilir ve ardından da istediğiniz yere CTRL+V tuşları aracılığıyla yapıştırabilirsiniz.}

<p> © Copyright 2018 – Tüm Hakları Saklıdır </p>
<a href=”http://www.blogadresiniz.com“>Blog İsminiz</a> 

"blog adresiniz" ve "blog isminiz" yazan yerleri kendi blog URL'niz ve blog isminiz ile değiştirerek vermiş olduğum bu kısa kodu ekleyebilirsiniz. Böylece beslemelerinizde içerikleriniz bir bütün olarak yer alsa bile yazılarınızın en altında otomatik olarak kendi linkiniz belirecek ve metnin kime ait olduğu bilinebilecek. Bu şekilde kopyalanan içeriklerinizden kendinize backlink bile kazanabilirsiniz.

➪Bahsettiğim son yöntem olan E-mail Aboneliği ile kopyalama durumu için de gönderdiğiniz e-mailde metinlerinizi kısaltma yoluna başvurabilirsiniz.

Blog yayınlarınızın abonelerinize ulaştırılmasını Feedburner ile sağlıyorsanız, https://feedburner.google.com adresindeki ilgili feed adresinize giriş yaparak Optimize>Summary Burner adımlarını izleyebilir ve gönderdiğiniz e-maillerin karakter boyutuna bir sınırlama getirebilirsiniz. Bunun için Summary Burner özelliğini aktif etmeniz gerekmekte.

Feri Peri Kişisel Blog

Blog yazılarımın çalınması ile ilgili benim deneyimlediklerim ve araştırmalarım sonucunda yaptıklarım bu şekilde. İnanın, yazılarınızın çalınması kadar ardından haklarınızı korumak için yaptıklarınız da bir hayli yorucu ve uzun bir maceraya sebebiyet veriyor. Umalım da bu tür talihsizlikler hiçbirimizin bir daha başına gelmesin, gelse bile benim yaşadıklarım sonucunda bu sayfaya bir yardım olması amacıyla karaladıklarım sizlere fayda sağlayabilsin.


💔 Son bir not:

Maalesef yazılarımın kopyalanması hadisesinden sonra; özellikle de romanıma ait bölümlerin çalınmasından sonra bu yazılarımı bloğumdan kaldırma ve bir sonraki bölümleri de yayımlamama kararı almış bulunmaktayım.

Çok değerli dostlarım, okuyucularım vardı benimle birlikte bu uzun soluklu hikayenin yeni bölümlerini bekleyen ve okumak isteyen ama üzülerek de olsa böyle bir karar almak durumunda kaldım. Bloğumda yayımlamak yerine bir an önce düzenleyerek bir kitap haline getirmek düşüncesindeyim artık. Çünkü film-dizi incelemesi gibi yazılarımın kopyalanması beni çok fazla etkilememiş olsa da, 7-8 yıldır emek verdiğim romanımın bölümlerini başka bir şahsa ait sitede fütursuzca kullanılmış olarak görmek beni çok ama çok huzursuz etti. 

Romanın yeni bölümleri yerine farklı ve yine özgün kısa hikayelerle renklendirmek niyetindeyim bu Feri Peri köşesini. Anlayışınız ve desteğiniz için de çok teşekkür ederim...

Bu içerik Feri Peri » Kişisel Blog tarafından hazırlanmıştır...

83 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun canım, Allah'tan senin teknik bilgin kuvvetli, bilgisayar canavarım benim:)))benim başıma gelse Allah cezasını versin demekten başka bir şey yapamamam:)))ama hikayelerin için en doğrusunu yapmışsın, kitap haline getirmek daha iyi fikir, inşallah en kısa zamanda kitabın çıkar ve ilk ben alır, okurum. :)
    Bu faydalı bilgiler için de eline sağlık Feride'ciğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah, inşallah hep de bilgisayar canavarın olarak kalırım :D Umarım gelmez Müjde Abla, zaten gelse de el birliğiyle hallederiz merak etme :D Aman gelmesin de...
      Üzüldüm aslında, bir yandan yayımlamak istiyorum ama bir yandan da sanırım artık yayımlamamak en iyisi. Hayallerim şimdilik buraya kadarmış :((

      Çok teşekkür ederim yorumun için, Müjde Abla'cığım, umarım sen de daha iyisindir :)

      Sil
  2. Geçmiş olsun çok kötü bir olay olmuş. Bu yazınızı yer imlerime ekledim, çünkü baya faydalı şeyler anlatmışsınız. Rss kısmındaki ayarlarımı da sayenizde tekrar gözden geçirecem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşinize yarayacak olmasına çok sevindim, özellikle Rss ayarları en can alıcı yeri bu tür olayların. Kopyala yapıştır bile daha uzun sürüyor kopyalayıcılar için. Halbuki Rss'ye yüklenmiş botlar her şeyi çok kolaylaştırıyor içerik hırsızları adına.

      Yorumunuz için de ayrıca teşekkür ederim :-h

      Sil
  3. Cok bilgilendirici bir yazi olmus. Ben hic kontrol etmedim simdiye kadar. Merklandim simdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence bir kontrol etmekte fayda var. Ben de ediyordum ama bulunacağı gün o günler değilmiş demek ki. Özellikle Google'da cümleler ve paragraflar halinde aratarak daha çok yarar sağladım, bu şekilde bulabildim...

      Yorumun için de çok teşekkür ederim :X

      Sil
  4. Seni öyle iyi anlıyorum ki Feride, aynı durum benim başıma bir kaç defa geldi, neler hisseder insan çok güzel anlatmışsın. Şimdi ne güzel çözümler var, bundan bi 6-7 sene öncesinde hiç böyle yardım almamız mümkün değildi. Benim yazılarımla bir blog oluşturmuştu biri ve benden çok takipçisi vardı🙈
    Bunun da bir hırsızlık olduğunu anlayamıyorlar mı acaba.. Senin başına gelmiş olmasına da üzüldüm ama sen ne güzel savaşmış peşini bırakmamışsın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun da bir hırsızlık olduğunu gayet tabi anlıyorlardır bence ama işlerine gelmiyor. Bloglarını birçok içerik ile doldurmak istiyorlar bir seferde. Bunun mümkün olmadığını, içeriklerin emek istediğini gördüklerinde de kopyalama yöntemlerine başvuruyorlar.

      Araştırmalarımı yaparken "Blogger Yardım Forumları"nda en çok rastladığım yardım başlıkları da hep "... içeriklerim telif hakkını ihlal eder mi?" şeklindeydi. Yani yazıları çalınanlardansa başkalarının yazılarını kullananlar vardı daha çok. Acı bir gerçek.
      Senin durumunu biliyorum, anlatmıştın bana, ne kadar zordur anlıyorum. Nasıl başa çıkabildin gerçekten, tebrik ederim. Tekrardan blog yazmaya başladın olanlara rağmen.
      Umalım da bir daha başımıza böyle şeyler gelmesin.
      Çok teşekkür ederim yorumun için de :-f

      Sil
  5. Bu işi tutkuyla yatığını bildiğim için en iyisini yapmışsın romanını paylaşmaman belki daha iyi olur.Herşeyi tek tek anlatmışsın umarım başka arkadaşlarında başına geldiğinde anlattığın yolları izlerler :).Du gidiyim yazıyı paylaşayımda herkes haberdar olsun :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem yorumun için hem de paylaşımın için çok teşekkür ederim, Merve'ciğim. Sen güzel haberi vermiştin, ben geç gördüm ama olsun geç olsun da güç olmasın demişler :) Umarım birilerine faydalı olabilir bu karaladıklarım. Belki yine aynı şeyler başımıza gelirse biz de tekrar tekrar bakabiliriz bu sayfaya.
      Sevgiler gönderiyorum sana :X

      Sil
  6. Ah benim tatlı kızım. Ne kadar yararlı bir yayın Feride'ciğim. Müjde'nin dediği gibi, nasıl zor bir şey başarmışsın canım :) Hele paylaşman, ne kadar takdire şayan. Eline, emeğine sağlık kızım.
    Az kaldı, kontrollerim sürüyor Feri kızım. Daha randımanlı çalışamıyorum ama az kaldı. Sevgiyle gözlerinden öperim canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tür bir yazıyı özellikle içerik hırsızları için de yazdım. Yaptıkları eylemler sonucunda bir araya gelerek topluca hakkımızı arayabilir ve bloglarını dahi kapattırabiliriz (ki kapatıldı) bunu açıkça gösterebilmek için yazdım. Özellikle en aşağıda gösterdiğim kaynakta da "Her türlü eser, nerede yayımlanmış olursa olsun telif hakkına tabiidir." şeklinde bir ibare var. Sadece sanal olarak da değil hukuki işlem süreçleri de başlatabiliriz.
      Ben tek başıma da başarmadım aslında, hep birlikte emekleri kopyalanan bloggerlar olarak şikayet ettik :D

      Kitabını da okuyorum Ece Abla'cığım; ne güzel şiirlerin var, ne güzel de samimi bir şekilde içini dökmüşsün. Özellikle şiirlerini not alıyorum. Bir sonraki yazım senin kitabınla ilgili :X

      Çok sevindim daha iyi olmana, senin daha iyi olmana ihtiyacımız var biliyorsun, bekliyoruz seni :)

      Ben de muhabbetle ellerinden öpüyorum o zaman :X

      Sil
  7. O kadar emek verdiğiniz bilgilerin birileri tarafından kopyalanması gerçekten çok kötü bir durum. Bu durumdan erken haberdar olmanız ise yinede yüreğinize bir nebze su serpmiştir. Hiç haberiniz olmayabilirdide. Umarım hiç birimizin başına bu tür şeyler gelmez.
    Çok faydalı bilgiler için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii, oldukça geç kalabilirdim... Aralık ve Ocak ayında yazmış olduğum yazılar kopyalanmıştı ve sanırım bu durumu bildirebilmek için 6 aylık bir süre zarfı var. Sonrasında zaman aşımına uğruyor. Sürekli tetikte olmalıyız bu nedenle.
      Hem haberimin olması hem de şimdiler o blogların hiçbirinin var olmuyor oluşu, yüreğime nasıl su serpti zaten anlatamam :D

      Çok teşekkür ederim yorumunuz ve temennileriniz için :) Sevgiler :-h

      Sil
  8. Doğrusu okuyunca ikirciklendim, şüphelerim de artmadı değil hani. :9

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıda vermiş olduğum (güncelleme de getirdim) adreslerden içeriklerinizi bir kontrol edin isterseniz, Halil Bey, ne olur ne olmaz :-SS

      Yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  9. Canım geçmiş olsun yaşadığın şoku düşünebiliyorum. Bende hiç kontrol etmedim bir bakmakta fayda var. Ayrıca çok bilgilendirici bir yazı olmuş emeğine sağlık ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle bugün Small Seo Tools şeklinde bir site keşfettim; hatta bu yazıma da ekledim güncelleme açısından, cümle ya da paragraflarımızı aratarak kontrol sağlayabiliriz. Umarım işe yarar bir yazı kaleme alabilmişimdir ve fayda sağlar.

      Çok teşekkür ederim yorumun için :X

      Sil
    2. Harikasın canım :)
      Hemen kontrol ediyorum bende ^^

      Sil
  10. Sayende ben ve pek çok blogger arkadaşım yazılarımızın kopyalandığını fark ettik. Öncelikle bilgilendirmen ve tüm çabaların için çok teşekkür ederim. Bu konuda inanılmaz yardımcı oldun hepimize. Bu sayede kapattırdık hırsız blogları

    Bu yazın da hemen "Sık Kullanılanlar"a eklenmeli. Umarım bir daha başımıza gelmez ama hazırlıklı olmakta da fayda var diye düşünüyorum.
    Çok teşekkürler. Eline, emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kopya içerikleri yayımlayan bloglar (bizim durumumuzdaki) aslında ziyaretçisi olmayan bloglar olsa da, onun bu otomatik paylaşımları nedeniyle bizim de sitelerimiz haksız yere Google nezdinde spam içerikler üreten siteler yerine konuluyordu. Bu şekilde olunca da bu durumun bize zamanla oldukça zarara neden olacağı aşikardı.

      Tabii ki de bilgilendirecektim, hiçbir zaman yanlarına kar kalmasına müsaade edemeyiz. Zaten "Ben içeriklerimi nasıl olsa kaldırttım, diğerleri düşünsün." gibi bir mantığa da asla sahip olamam, uyku tutmaz beni vicdan azabından :D

      İyi ki de hep birlikte şikayet ettik, tüm blogların kaldırıldığını gördüğümde gözlerim parladı sevinçten :D

      Tetikte olmamız gerekiyor hep maalesef. Umarım gelmez, cesaret edemezler. Ederlerse de kendileri bilir, haklar korunmak içindir :)

      Çok teşekkür ediyorum desteğin ve yorumun için :X

      Sil
  11. romanın içeriğinin kopyalanmasına üzüldüm geçmiş olsun.Paylaştığın tecrübe ve faydalı bilgiler içinde teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En çok onun kopyalanmış olması etkiledi beni zaten, geceleri uyuyamadım. Şu an artık bloglar kaldırılmış durumda da rahatladık hep birlikte :D Çok teşekkür ederim yorumun için :-h

      Sil
  12. Çok faydalı bilgiler verdiğin için teşekkür ederim.
    Hiç kontrol de etmedim kopyalanma ihtimaline karşı 2008 yılından bu yana da az da olsa belirli konularda yazılar yazdım. Ancak çok okunan bir yazım hakkında geçenlerde büyük bir şüphe hissetmiştim. Vakit ayırmam gerekecek sanırım bu işlemleri yapmak için.
    Haklının her zaman kazandığı bir dünya dileğiyle de bitiriyorum yorumumu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle çok okunan yazılar tehlikede zaten. Güncel bir konu ise belirli bir statüye sahip haber siteleri bile yazılara göz koyabiliyorlar.
      Çok teşekkür ediyorum yorumunuz için, yardımcı olabilirsem ne mutlu bana, yeter ki haklarımızı arayabilelim :)

      Sil
  13. Az önce uzun bir yorum yaptım ve yanlışlıkla sayfayı yeniledim :(( Bu yılın başında aynısı benim ve birkaç arkadaşın da başına geldi. Google'a şikayet ettim ve çalıntı hesabın sahibine ulaşmaya çalıştım. Neyse ki sonunda blog kapatıldı :))
    Umarım kimse böyle bir şey yaşamaz ama en azından artık elimizde yol gösterici bir yazımız oldu :) Kalemine sağlık, çok geçmiş olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah, geçmiş olsun, ben de yapıyorum arada onu, epey can sıkıcı oluyor, yüzde bir ekşime peyda oluyor falan :D
      Sen de blog kapatılınca epey bir rahatlamışsındır. Ben "Oh olsun!" dedim, yalan yok :D
      Bu yazı yol gösterici olabilirse öyle de sevinirim ki... Çok teşekkür ederim yorumun için :X

      Sil
  14. Çok şükür şimdiye kadar başıma gelmedi, umarım hiçbir zaman gelmez. Çok faydalı, önemli bir yazı yazmışsın. Emeğine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki de gelmemiş, aman hiçbir zaman başımıza gelmesin zaten. Hem çok can sıkıcı, hem de çok uğraştırıcı. Çok teşekkür ediyorum yorumun için de, belki bir gün faydası dokunur kimilerine :)

      Sil
  15. Gerçekten geçmişler olsun. O kadar uğraşıp kendi emeğinizle yaptığınız çalışmaların basite kaçan bir hırsız tarafından çalınması. Ayrıca çok bilgilendirici bir yazı olmuş emeğinize sağlık, hepimize ışık tuttunuz. Umarım bundan sonra her şey istediğin şekilde güzel ilerler sevgili arkadaşım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum yorumunuz ve desteğiniz için, Sevgili Deepinside.
      Neyse ki bloglar kaldırıldı da hepimiz rahatladık :)
      Dediğiniz gibi umalım da, özellikle de alınan önlemlerden sonra böyle şeyler kolay kolay başımıza gelmesin. Bu yazı da yardım arayanlara bir fayda sağlayabilsin :)

      Sil
  16. Blogger'ın telif özelliğinden bahsetmiştim sana hattasayfasını vermiştim buradan şikayette bulunabilirsin diye :) konuda geniş olarak yer verdiğin için teşekkürler feri ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki o zamanlardan belliymiş başımıza gelecekler. Daha o zamanlar haberim dahi yoktu kopyalamalardan :)

      Zaten bu Google'ın içerik kaldırma sayfası oldukça uzun ve yorucu işlemlerden oluşuyor. Yabancı kaynaklarda araştırdığımda Telif Hakkı İhlali Şikayet Formu ile ilgili bir sürü dalga geçilen yazıya da rastlamıştım. Bir tanesi kırk bilmem kaç maddede "Nasıl Google'ın şikayet formunu bir türlü dolduramazsınız?" şeklinde alay ediyordu.
      O yüzden bu şekilde ayrıntılı resimlerle anlattım. Türk kaynaklarda pek rastlayamadım çünkü böylesine. Bir yardımı olur dedim :D
      Teşekkür ederim yorumun için de :-h

      Sil
  17. Çok enfes detaylı bir yazı yine :) Teşekkürler. Ben de arada denetleme yapıyorum ama verdiğin detaylar çok daha işime yarayacak. Sağ klik engelini senin sayfandan kopyalayayım dedim unutup :) maalesef alamadım. İnternetten araştıracağım. Bİr ara vardı o bende, silmişim. Onu da eklesem diğer seçenekler yanında iyi olacak. Ellerine sağlık Fericiğim. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Verdiğim kodları Ctrl+C tuşları ile kopyalayabilirsiniz aslında, alıntı şeklinde veriyorum ki kopyalanabilir olsunlar. Bu ayrıntıyı da ekleyim ben en iyisi yazıma.
      Benim araştırdıklarım sonucunda verebileceğim tüm detayları hiçbir şey atlamadan verebilmeye çalıştım. Umarım işinize yarar gerçekten.

      Ben de bu enfes yorum için bilhassa teşekkür ederim :X

      Sil
  18. Çok geçmiş olsun. Romanını kitap haline getirme fikri çok daha isabetli olmuş. Sen o kadar uğraş başkaları gelsin çalsın. Yazık yani diyecek laf bulamıyorum. Ne emeklerle ortaya çıkarıyoruz yazılarımızı. Öyle kolay olmamalı bu iş, ne bileyim bir engeli olmalı diye düşünüyorum. Sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şöyle bir gerçek de var ki, blog yazmaya başlayan arkadaşların birçoğu sonradan itiraf ettikleri üzere (forumlarda ya da yaptıkları yorumlarda okudum) öncesinde bu işe kopyala-yapıştır yazılarla başlıyorlar. Bu şekilde yazılarının hiçbir işe yaramadıklarını fark ettiklerinde kimisi bloggerlığı bırakıyor, kimisi de kendi yazılarını yazmaya başlayarak devam ediyor. Tabii bu süre zarfında da olan yazıları kopyalanan kimselerin sitelerinin kaybettiği değere oluyor.
      İnternet gibi ucu bucağı olmayan bir platformu kontrol edebilmek gerçekten çok zor. Bunun için en azından arama motorları DMCA kurallarına büyük önem veriyorlar, bu kuralların altında birleşiyorlar.
      Bu işe en büyük engel bizim alabileceğim önlemler şimdilik sanırım.
      Teşekkür ediyorum yorumunuz için :)

      Sil
  19. Çok güzel, bilgilendirici bir yazı olmuş, paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ben de yorumunuz için, umarım bu tür olaylar başımıza gelmez ama geldiğinde de bu sayfadakiler birilerinin işine yarar :)

      Sil
  20. Henüz böyle bir olayla 6,5 yıllık blog yaşantımda karşılaşmamış olmam ancak tesadüfle açıklanabilir ama böyle bir olayla karşılaşırsam yapılması gerekenleri biliyor olmak harika bir can simidi. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim, Çağrı Bey :) Belki gerekli önlemleri almışsınızdır, aldığınız yöntemler ufak da olsalar yetmiştir böylesi bir olayla karşılaşmamanıza. İyi ki de olmamış, keşke hiçbirimizin başına gelmese...

      Bizim talihsizliğimiz her yerde önerildiği üzere Rss feedlerimizi alenen paylaşmamız oldu.
      Ama Rss feedleri de botlar için tam bir hazine. En azından bu feedlere de bir ayarlama getirerek önlem alınabileceğini ben de bu yaşadıklarımdan sonra öğrendim. Başa gelmeden öğrenilmiyor sanırım :D
      Belki işinize yarar bu paylaşımım, çok da sevinirim bir işe yararsa :)

      Sil
  21. Detaylı ve yerinde bilgiler..Bu yazı çalma işine arama motorlarının kafa patlatması lazım. Geçtiğimiz günlerde benim blogumunda neredeyse tüm yazıları botlarla çalınmıştı. BU tür bir kaç önlem aldım ama kaybettiğimiz ziyaretçiler ve sıralamadaki yerimiz çok can sıkıcı..Blog sayfamı şimdilik Hazirana kadar açık tutmak zorundayım ama daha sonra silmeyi bile düşünüyorum. Verdiğin bilgiler için teşekkürler çok işe yarayacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle son zamanlarda Seo bilgileri paylaşan bloglar çok fazla açıldığı için en büyük tehlike altındaki bloglar da sizin kategorinizde olan bloglar maalesef Doğuş Bey.

      İnsanın bir de çok fazla yazısı olunca ipin ucu da kaçıyor. Çok kötü olmuş, neler hissetmiş olabileceğinizi anlıyorum.
      Arama motorları da bize ihanet ediyor bu konuda. Hem seo ayarlamaları yapıyoruz, hem özgün yazıyoruz, hem altında yorumlar da bulunuyor, sosyal medyada paylaşılıyor ama arama motorları kafalarına göre, bu saydıklarımızın hepsini kendileri önermiyormuş gibi kopya içerikler yayımlayanları bizim üstümüze koyuyorlar.
      Benim Arif V 216 inceleme yazım da kopyalananlar arasındaydı ve o yazımı arattığımda kopyalayan şahsın sitesi benim üstümdeydi.
      Şaka gibi bir durum gerçekten.

      Keşke silmeseniz, ben sizin sitenizi çok beğeniyorum. Çok defa da faydalandım :( Üzüldüm şimdi :(

      Sil
  22. hımmmm bu yazını bloguma koyayım da herkes öğrensin. google sonra o blogları kapattı mıııı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapattı evet hem bloglar kapatıldı ki 50 tane vardı hem de bloggerın profili kapatıldı. Hepimiz birlikte şikayet edince birçok ihlal olmuş oldu. Bu da epey etkili oldu. Teşekkür ederim paylaşımın için :X

      Sil
  23. Güzel yazı olmuş, emek verenlere sağlık :D

    YanıtlaSil
  24. içerik hırsızlığı yapan blogların kaldırılmasına sevindim,çok çaba sarfetmişsiniz bunun için belli oluyor,keşke herkes sizin gibi olsa..🙂 başınızdan geçenleri faydalı bir bilgi olarak yayınlamanızda çok yerinde olmuş,bence bu yazı gerçekten çok faydalı bilgiler,ilerde lazım oldu mu (tabii unutmazsam eğer🙂) ben de bu bilgileri kullanmayı düşünüyorum,elinize emeğinize sağlık..🙂 ayrıca kitap çalışmanızı da şimdiden tebrik ederim,umarım istediğinizi elde edersiniz..sağlıcakla kalın..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz ve iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim, Ertuğrul Bey :-h
      Evet, kaldırıldılar, biz de çok sevindik. Artık sürekli kontrol etmek gerekiyor, önlemlerimizi de aldık :) Umalım da başımıza bu tür şeyler gelmesin en başta ama geldiğinde de bu bilgiler biraz da olsa fayda sağlayabilirse çok mutlu olurum :)
      Teşekkür ediyorum; şimdi sıkı bir tempoya girip kitap bölümlerini de yeniden yazarak (güncelleyerek) toparlamam gerekiyor :)

      Tekrar çok teşekkür ederim temennileriniz için, saygılar :)

      Sil
  25. O kadar açıklayıcı ve bilgilendirici bir yazı olmuş ki... Ayrıca diğer blogger arkadaşlarını da düşünüp bayağı emek vererek böyle bir yazı paylaşman da çok düşünceli ve ince bir davranış; çok teşekkür ederim bu harika yazı için! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumun için İrem'ciğim. Tabii ki paylaşacağım. Zaten aramızda da konuşmuştuk; bu içerik hırsızlığı ile ilgili bir yazı paylaşsak mı diye. Ben de tüm yaptıklarımı derleyerek bu şekilde yarar sağlayabilecek bir yayın paylaşmak istedim. Umarım faydası dokunur :)

      Sil
  26. Sevgili Feri Peri;

    Öncelikle farkındalık yaratan bu önemli konu hakkında yazdığınız bu kapsamlı yazı için çok teşekkür ederim. Sizin bu yazınızı okuduktan sonra bende yazılarımı sizin anlattığınız gibi googlede arattım. Ve maalesef bir yazımın blogspot uzantılı bir blog tarafından çalındığını gördüm. O kadar üzüldüm ki anlatamam. O yazıyı yazmak için ajandamda kurşun kalemle saatlerce çalıştım ve araştırma yaptım. Ve maalesef bir kişi bunu önemsemeden sadece kopyala yapıştır yaparak yazımı çalmış. Şuan inan ki blog yazmaktan soğudum inan bana. Ve cidden de üzüldüm. Yukarıda ki söylediklerinizi nasıl yapacağım yada yapmalımıyım bilmiyorum. Sadece üzüldüm. Her neyse bu değerli konuya değinip, biz bloglar için emek harcayıp bu değerli cümleleri yazdığın için çok teşekkür ederim. Müsaadenle bu önemli yazıyı google + üzerinden paylaşıyorum. Saygı, sevgi ve bol teşekkürlerimle. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi çok iyi anlıyorum. Maalesef bu hırsızlıklar sürekli oluyor. Lütfen gardınızı düşürmeyin ve ilgili siteyi yazıda vermiş olduğum linklerden şikayet edin ve spam bildirin. Tek yapmanız gereken; kısa ifadelerle sorununuzu anlatmak ve kendi URL'leriniz ile çalıntı sayfadaki URL'leri bildirmek. Öncesinde bir de isterseniz ilgili blog ile iletişime geçin. Belki kendiliğinden kaldırabilir.

      Bu tür olaylar nedeniyle soğuma olabiliyor ama bu geçici bir şey gerçekten, emin olun. Siz sabırlı ve inatçı olursanız bu konuda, o yazılar kaldırılacaktır.

      Paylaşımınız için de çok teşekkür ederim. Geçmiş olsun diyorum. Umarım yapan cezasını bulur :(

      Sil
    2. Tekrar çok teşekkür ederim. Google spam reports ile dediğinizi yaptım. Ancak diğerini yapmadım. Yapmam gereklimi sence ?
      Biraz beklemeliyim sanırım. Haklısın biraz soğudum ama pes etmemek lazım. Çünkü yazmayı seviyorum. Umarım bir geri dönüş olur. Eğer olursa size bildireceğim. O teşekkür bana ait. Tekrar saygı ve sevgilerimle...

      Sil
    3. Bence diğerini de yapın. Not defteri gibi bir program üzerinde basitçe URL'leri yapıştırın, biraz da durumu anlatın kısa ifadelerle. Sonrasında yukarıdaki takip ederek ilgili şikayet sayfasına ulaşın ve yazdıklarınızı oraya taşıyın (böyle yapıyorum ki bir sorun olursa yazdıklarınız kaybolmasın - internet/elektrik kesintisi gibi). Lumen Database'inde benim göndermiş olduğum şikayet formu örneği de var; halka açık olarak yayımlanıyor. Onu da kontrol edebilirsiniz, yine linki yukarıda var. Yardımcı olur.

      Ben de tamamen ne diyeceğimi bilemeden doldurdum formu ama olumlu sonuçlandı. Ne kadar çok yerden şikayet ederseniz o kadar iyi :)

      Sil
    4. Pazar günü anlattığın gibi her yerden şikayet ettim. Ve bugün baktım ki içerik kaldırılmış .Ne kadar mutlu oldum anlatamam. Sana ne kadar teşekkür etsem az gelir FERİ PERİ. Anlattıkların sayesinde ne kadar sevindim inanamazsın. Çok teşekkür ederim. İyi ki varsın. Selametle kal (:

      Sil
    5. Çok sevindim :) Ben de şimdi çok mutlu oldum. İyi ki her yerden şikayetinizi yapmışsınız, ne kadar da hızlı kaldırılmış. Rica ederim, yardım edebildim ya önemli olan o :-h

      Sil
    6. Yardımcı olmaktan fazlasını yaptınız. Çok mutlu oldum. Tekrar bu faydalı paylaşım için teşekkür ederim. Saygılarımla. Vesselam...

      Sil
  27. Benim de yakın bir zamanda yazılarım çalınmıştı, epey bir araştırdım. Sonrasında kopyalamayı engelleyici kodu yükledim ve dmca'ya kayıt oldum. Güzel bir paylaşım olmuş, emeğinize sağlık.

    Bu arada bloğunuzdan çıkacağım zaman sağ altta çıkan abone ol eklentisini nasıl eklediniz? Kodlarını bulabileceğim bir web sitesi önerirseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de eğer bir feed adresiniz var ise "Summary Burner" kısmından yazı karakterinizi sınırlandırmanızı öneririm. Blog içerik takibinden de Özel ya da Atlama Aralığına kadar şeklinde seçim yapabilirsiniz.

      Bu eklenti bloğumda kullandığım Mailchimp eklentisi. Email aboneliği için Feedburner'dan Mailchimp'e geçtim, çok da faydasını gördüm, tavsiye ederim. Özellikle okuyucuları yormayan, belirli bir hafızaya sahip, yandan çıkan o eklenti, blog sayfamdan çıkılacağı zaman ortaya çıkıyor.
      Mailchimp sitesinde "Subsciber Pop-up form şeklinde geçiyor
      Web sitesine şu linkten ulaşabilirsiniz: https://mailchimp.com/

      Sil
    2. Yorumunuz için de ayrıca teşekkür ederim :)

      Sil
    3. Anladım, teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için, ben de biraz kurcalayım o zaman bu siteyi😊

      Sil
  28. Zülfü Livaneli nin kitabını neredeyse birebir kopyalayıp benim kitabım diye piyasa süren biri olduğunu öğrenince artık hiç bir kopyalamaya şaşırmam.. Ama süper bir yazı olmuş saklayacağım başımıza gelirse bilelim ne yapacağımızı diye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi kitap o acaba merak ettim, biraz araştırayım en iyisi. Yaparlar, haklısınız. Apaçık yapılıyor hatta böyle şeyler. Yapan kişilerin hiç umurlarında da olmuyor.
      Çok teşekkür ederim yorumunuz için :X

      Sil
  29. Aslında teknik bilgi tamamen biraz araştırmaya bakıyor. Sanıldığının aksine gerçekten çok kolay izlenilen aşamalar. Sadece belki biraz Google Şikayet Formu sayfasına ulaşma kısmı zor sanırım; onda ben de epey zaman kaybettim, o yüzden bu şekilde resimlerle açıklamak istedim.
    Bence ne olursa olsun peşine düşülmeli. Belki olur da umursanmaz diyerek böyle avam bir şekilde içerik hırsızlığına başvuruyorlar çünkü.
    Dediğiniz doğru ama, gerçekten de yazılarımız tapulu malımız, telif haklarına sahibiz. Umalım da bir daha başlarımıza gelmesin ve gerekli önlemleri yeterince alabilmiş olalım.
    Teşekkür ediyorum yorumunuz için :)
    Kim dolu değil ki :(

    YanıtlaSil
  30. heey son yazımı okusan yaaaa, bir dee berline gidip yorum yap daaa sen de katıl öyküyeee fantezi katarsın işteeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen geliyorum :) Ben onu tamamen unutmuştum :D Dün aklımdaydı da, kim bilir tekrar aklıma düşmesi ne zaman olurdu? =))

      Sil
  31. Yine dolu dolu bir bilgilendirme yazısı olmuş. Ellerine sağlık ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, şimdiden fayda sağlamaya başladı insanlara, bu yeterli :)

      Sil
  32. Ellerine sağlık kıymetli Feri Peri...
    Gerçekten çok iyi olmuş, merak ediyordum. Uygulayacağım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumun için Sevgili Melonika :) Umarım bir faydası dokunur :-h

      Sil
  33. bloguma koydum bu önemli yazınıııııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim hemen ziyaretine geliyorum :X

      Sil
  34. Ferideciğim çok önemli bir konuya değinmişsin.Senin ve bazı arkadaşlarımızın başına gelen bu çalınma olayları umarım bir daha kimsenin başına gelmez.Verdiğin bilgiler çok değerli hepimiz için..Teşekkür ederiz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden faydası dokunmaya başladı ve bu beni çok mutlu etti. Umarım gelmez ama diyorum ya; gelirse de en azından hepimizin dönüp yardım alabileceği bir içerik olmasına oldukça özen gösterdim :)
      Teşekkür ederim yorumun ve o olaylar başımıza geldiğinde verdiğin destek için :X

      Sil
  35. Çok temiz ve akıcı bir sayfan var. Öncelikle tebrik ederim. Yazıların ilk kez "senin" sayfanda yayınlandığını bot'lar elbet biliyor. Orta vadede zaten bir kazançları olmaz lakin can sıkıcı bir durum elbette. Çalınmaya değer içerikler üretmek sevindirici tabi can sıkıcı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumunuz için. Bu çalınma durumları nedeniyle düzenli aralıklarla yayımladığım uzun bir hikayem vardı ama kitaba dönüştürme niyetim olduğu için bu hikayeyi blogda yayımlamaktan vazgeçmek durumunda kaldım. Sağlık olsun, çok teşekkürler içeriklerim ve sayfam hakkındaki nazik düşünceleriniz için tekrar :)

      Sil
  36. Of Course Backlinks are must but the beginner should learn the right use of Free SEO Tools to find low competition keywords to rank their blogs

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Usage of SEO Tools is great for keywords and ranking but if we are talking about our effort here, we should also take precautions against these "content thieves" according to me... I appreciate your comment, thank you :)

      Sil
  37. paylaşıma teşekkürler...

    YanıtlaSil
  38. Söylediklerinin bazılarını uyguladım çok teşekkürler artık çalınma korkusu olmadan paylaşım yapabileceğim :) Bu sayfadan ufak bir alıntı da yaptım haberin olsun.

    YanıtlaSil

Birkaç Önemli Not:

1-Yorumlarınız benim için çok değerli. Bloğuma destek olmak adına olumlu-olumsuz yorum bırakabilirsiniz.
2- Profil üyeliğiniz olmasa bile Adı/Url sekmesini seçip kendi belirlediğiniz Url ya da isimle ve son olarak da Anonim profil seçeneği ile yorum yapabilirsiniz.
3- Öneri, görüş ve düşünceleriniz için "Feri Peri'ye Mektup" sayfası aracılığı ile mesaj gönderebilirsiniz...
4- Yorumunuza Smiley eklemek için, hemen alttaki linke tıklayarak beğendiğiniz bir ifadenin karşısındaki sembolleri kelimelerinizden sonra bir boşluk bırakarak yazabilirsiniz.

Yorumuna Smiley Eklemek İçin Tıkla