Özel Alan Adı Deneyimlerim ve Blogger

, , 84 Yorum
Okuma Süresi: 3 Dakika
Feri Peri - Blogger

Ne zamandır istiyordum özel bir alan adına geçmeyi. Hem kullanmış olduğum “Kurgu Dünyası” isminin bir farklılık taşımıyor olmasından hem de o sonundaki blogspot uzantısından, bir türlü ismimi benimseyemiyordum. Zaten en başta geçen Nisan ayında bloğumu açarken aslında ilk yapmak istediğim “feriperi.blogspot.com” idi ama bu blog adresi kaldırılmış ve yeni bloglar için de kullanılamaz olarak damgalanmıştı.

Günbegün bloğumla iç içe olduğum için tüm o değişim, omuzlarıma daha da fazla bir yük ekleyecek gibi geliyordu. Zaten günümün çoğunluğunu kaplamaya başlamıştı blog yazmak, blog ile ilgili araştırma yapmak, diğer blogları takip etmek, okumak, okumak ve sürekli okumak…

On gündür bloğuma yazı giremedim. Yazmak Meselesi adlı makalemde bir hafta kadar tatile gideceğimden bahsetmiştim hatırlarsanız ve o tatil öyle iyi geldi ki… Biraz uzaklaşıp uzak bir pencereden yapmak istediklerimin gerçekleşme ihtimalini tasarlayabilme imkanı bulmuş oldum. Bloğumu ve de blogdaşlarımı özlemiş, taptaze bir soluk almaya hazırlanmış bir şekilde kollarımı sıvadım döndüğüm gibi.

Yazılarıma kaldığım yerden devam etmek istiyordum bir an önce ama heves etmiştim bir kere, yeni adresimin kanatları altında yazmak istiyordum artık bundan sonraki yazılarımı…

Blogspot platformu ya da başka bir platform hiç fark etmez; bir yapacaklar listesi oluşturmak zorundasınız öncesinde. Yapmanız gerekenleri gördüğünüzde ya vazgeçeceksiniz en baştan ya da daha kararlı adımlarla ilerleyeceksiniz bu yolda...

Bu yazımı da benim kendi deneyimlerimi, araştırmalarımı, bulgularımı ve oluşturduğum maddeleri kendi alan adına geçmek isteyenlere belki bir örnek olabilir maksadıyla yazıyorum.  Bu tür konular benim uzmanlık alanıma girmediğinden; ben de sürekli okuyarak ve araştırarak bir şeyler yapmaya çalışıyorum.

Maddeler halinde Blogger ve Özel Alan Adına geçiş sürecim;

Bir yapacaklar listesi oluşturdum; şöyle ki:

➤Blog adresimi Kurgu Dünyası değil de artık Feri Peri olarak değiştireceğim için alan adımı almadan önce Header resmimi (Başlık) eski halini bozmayacak şekilde pickmonkey.com ve photoscape programı ile yeniden oluşturdum. Bannerımı da aynı şekilde güncelledim.

➤Yeni blog adresim için yeni bir Gmail hesabı oluşturdum. Yandex ile birlikte alan adınıza özel bir email adresi oluşturabileceğinizi de öğrendim ama ben Yandex mail kullanmadığım ve Gmail ile daha rahat ettiğim için yeni mail adresimi feriperiblog@gmail.com şeklinde açtım.

➤Alan adımı aldım,  domain sağlayıcı olarak da GoDaddy.com’u kullandım. İhs.com.tr de yerli olduğu için çok tavsiye ediliyordu. Godaddy en eski domain ve hosting platformlarından biri ve hakkında okuduğum üzere tek eksisi (domain açısından tek eksisi) online destek sağlamıyor oluşu idi. Firmanın Türkiye’ye özel müşteri temsilciliği ile irtibata geçebiliyormuşsunuz sadece ve bazen uzun süreler hatta temsilciye bağlanmak için bekleyebiliyormuşsunuz. Ben sadece domain (alan adı) alacağım için ve bunu da öncesinde hataya meydan vermeyecek şekilde araştırarak yapacağım için bu konuda bir sakınca hissetmedim ve GoDaddy’i seçtim.

➤Alan adımı 2 yıllık şeklinde ve gizlilik korumalı seçtim. Whois data merkezinde tüm kişisel bilgilerimin korunmasına dayanıyor bu gizlilik koruması. Böylece spam ve alan adımın çalınmasına karşı önlem almış oldum. GoDaddy ile alan adı almayı seçerseniz, siteye kayıt olduğunuz email adresinizi de kontrol etmeyi unutmayın. İlk alışverişleriniz için bir promosyon kodu yollayabilirler. Ben promosyon kodumu bu şekilde kullandım.

➤Alan adımı Blogger’a yönlendirme konusunda GoDaddy ile çalıştığım için Gökhan Tekin’in youtube kanalındaki şu videosundan yararlandım. Çok ayrıntılı bir şekilde anlatmıştı ve de gerçekten çok işime yaradı.

➤Gökhan Tekin'in videosunda bahsettiği ayarlamaları yaptıktan sonra aşağıdaki görseldeki gibi, adres çubuğunda feriperi.com yazıldığında da başındaki www versiyonuna yönlendirilebilmesi için feriperi.com ögesini www.feriperi.com'a yönlendir seçeneğini işaretledim. Bu ayarlama yeni alan adınızı girdiğiniz kutucuğun hemen altında yer almakta. Özelliğin aktif olması için biraz da beklemek gerekiyor.

Feri Peri Blog

➤Özel alan adına geçtiğim için ilk başta http protokolünde idim varsayılan olarak. Custom Domainler yani özel alan adlarının https protokolünü kullanabilmesi için blogger son zamanlarda bir takım çalışmalarda bulunmuş. Bu konu ile ilgili de özellikle Sosyal Medya Kafe ve Doğuş Hakan Yılmaz’ın şu ve şu yazılarından faydalandım. Çok derli toplu ve anlatımları oldukça basit makalelerdi ikisi de.

➤Sosyal medya mecralarındaki blog adreslerimi ve kullanıcı adlarımı güncelledim.

➤Site içerisindeki kurgudunyasi.blogspot.com şeklinde yazılarım içinde kullanmış olduğum linklerimi yeni hali ile değiştirdim.

➤Blogger kontrol panelinde “Tema” sekmesinde Html’i Düzenle kısmından sitemin html kodlarının arasında kurgu ve kurgu dünyası şeklinde aramalar yapıp bunları yenileri ile değiştirdim.

➤Email aboneliği aracısı olarak Feedburner kullandığım için Kurgu Dünyası isimli feed’imle ilgili bilgileri Feri Peri olarak değiştirdim.

Google, Bing ve Yandex webmasterlarına https ve http’li şekillerde www.feriperi.com adreslerimi ekledim. Sitemap dosyamı (blogger kontrol paneli – ayarlar – arama tercihleri – özel robots.txt) https://www.feriperi.com/sitemap.xml şeklinde güncelledim. Webmasterlarda ana mülk olarak belirlediğim ve de doğruladığım https://www.feriperi.com/ için site haritaları gönderdim; sitemap.xml ve sitemap-pages.xml şekillerinde. Google gibi getir, Bingbot olarak getir ve Yandex’te de reindex pages seçenekleri ile sitemin ana sayfasının dizine eklenmesini talep ettim. Dün akşam Google Search Console için tüm sayfalarımın dizine eklenmesini istedim. Bunu yapmasam da birkaç gün içinde tarıyarak zamanla sayfalarımı indexleyecektir ama ben beklemek istemedim. Aynı şekilde Bing ve Yandex için de günlere yayarak bu işlemleri tekrar edeceğim... Detaylı bir Google Webmaster ve site ekleme yazısı için yine Doğuş Hakan Yılmaz'ın şuradaki yazısını tavsiye edebilirim.

(Ekleme) Son olarak da, Google, Bing ve Yandex webmasterlarında eski adresim için eklediğim mülklere giriş yaparak adres değişikliği talebinde bulundum. Bu bağlantılara Search Console'da Ayarlar, Bing'de Site Taşıma ve Yandex'te Relocate Site kısımlarından ulaşabilirsiniz. https://kurgudunyasi.blogspot.com adresinin doğrulamasını gerçekleştirdiğim https://www.feriperi.com adresine taşınmasını istedim. Böylece eski url ile indexlenmiş sonuçlarım zaman içerisinde yeni url ile görünmeye başlayacak...

Feri Peri

Sancılı bir yapacaklar listesi gibi gürünüyor olabilir ama gece kafamı yastığıma koyduğumda benden mutlusu yoktu diyebilirim. Umarım bu yazımın faydasının dokunacağı arkadaşlarım ve de okuyucularım vardır.

Özel alan adına geçmek isteyenlere şimdiden kolaylıklar dilerim…

Bu içerik Feri Peri » Kişisel Blog tarafından hazırlanmıştır...

84 yorum:

  1. Hayırlı olsun :) bu günü senin gibi bende sabırsızlıkla bekledim. :) Mail konusunda ben 10 adet kendi alan adı firmam tarafından açabiliyorum. info@xxx.com şeklinde oluyor. Yandex filan kullanmadım hiç. Gmail'de kullanmıyorum. :) Tekrar hayırlı olsun güle güle kullan ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimkinde de vardı sanırım ama dedim ya yıllardır gmail kullandığım için artık dedim bari onu değiştirmeyeyim :D
      Çok teşekkür ederim yorumun için sağ olasın :)

      Sil
  2. Hayırlı olsun. Ben de geçen sene geçmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konuyla ilgili yazınızı okudum. Siz de çok iyi yapmışsınız. Teşekkür ederim güzel temennileriniz için :)

      Sil
  3. Hayırlı olsuuun :)
    İçinde ne planladıysan öyle olmalı, diğer türlü içine sinmemiş olurdu ve huzurlu yazamazdın. Ben de benzer bir olay yaşamıştım çünkü.
    Şimdi istediğini yapmışsın, senin adına sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, gerçekten içime hiç sinmiyordu. Kendi oluşturduğum, kendimle bağdaştırdığım da bir şey değildi zaten. Sırf dedim; bari dizi/film paylaşıyorum, hikaye yazıyorum, bunların hepsi de bir kurgu. Bu şekilde idare edeyim bir süre. Bu zamana kısmetmiş :)
      Tabii biraz uzaklaşmak da işe yaradı. Hevesle geçtim bir günde :)
      Çok teşekkür ederim değerli yorumun için :)
      Umarım sen de bir gün incirlikurabiye adresine kavuşursun dilediğin ve de içine sindiği şekilde d-)

      Sil
  4. Yazınızı keyifle okudum. Ve sizi çok kıskandım doğrusu (: Allah başarılarınızı daim kılsın.
    Bu arada blog tasarımınada bayıldım. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfirullah, sağ olun :D
      Ben de çok imreniyordum özel adına sahip olanlara, kısmet bugüneymiş :)
      Çok teşekkür ederim temamı beğendiğiniz için de, çok mutlu oldum :)

      Sil
  5. Blog dünyasına uzun yıllar güzel yazılar kazandıracak birisi için özel alan adına geçmek önemli bir detaydı. Çok kolay olmayan bir süreci çok güzel bir şekilde tamamlamış görünüyorsunuz. Yakın zamanda faydasını göreceğinizi düşünüyorum. Benim yazılarımdan yararlanarak burada yer verdiğiniz için mutlu oldum. Başarılarınızın devamını diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel düşünce ve yorumlarınız için.
      Şu anki hali o kadar içime sindi ki, sanırım benim için en önemli yanı bu oldu :)
      Yazılarınızın da çok faydasını gördüm ilk günden beri, bahsetmesem olmazdı. Mutlu olmanıza ben de çok mutlu oldum :D

      Sil
  6. Hayirli ugurlu olsun ��
    Bende alan adina gecmek istiyorum ama bir türlu bi cesaret edemiyorum.Korkuyorum yanlis yaparim diye ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında en çok da korkanlar ve cesaret edemeyenler için yazdım bu yazımı. Ben üç kere geçeceğim deyip sonrasında vazgeçtim üst üste üç gün. Dördünce gün olduğunda; dedim ne olursa olsun geçeyim de kurtulayım. Hiçbir şeyi yanlış yapmazsın merak etme. Link verdiğim video ve yazılar her şeyi çok basite indirgeyerek anlatmışlar.
      İstersen biraz yardım da alabilirsin bu konuda arkadaşlarından vesaire.
      Altından kalkarsın hiç merak etme :D
      Yorumun ve temennin için de teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Ya bu korkum bir yapamamak ikinciside hit in düşmesi ne bileyim ya sen diyince bi cesaretlendim şimdi :D.yaparsam eğer senn bu yazını kaynak alıcam saolsın :)

      Sil
    3. Geçmeye karar vermeden önce tüm yazıları ve videoları izle, iyice bir öğren ve aklında tut yapman gerekenleri. Sonra şak şak yaparsın zaten :D
      Sormak istediğin bir şey olursa bana da sorabilirsin :)
      Bak ne güzel eklentiler kuruyormuşsun. Ne kadar ertelersen o kadar geç kalırsın unutma.
      Tabii hit düşecektir bir süre, alexa sıfırlanacaktır ama bunlar bir aylık süreye bakar. Yine aynı şekilde toparlayacaktır özgün yazılar girdikçe düzenli olarak. Özel alan adı olduğu için sıralamalarda da daha avantajlı oluyorsun. Reklam da almak istiyorsan mesela blogspot uzantılı sitelere kolay kolay vermiyorlarmış...

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, logon da çok tatlıymış :D

      Sil
  8. Hayırlı uğurlu olsun. Benim aklımda da bu düşünce var ama sizin listelediğiniz maddeler gözümü korkutuyor :( Belki bir gün biz de maviveedebiyat.com oluveririz inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah olursunuz, hazır temanız da değişmişken hem de :D
      Benim de çok korkutmuştu en başta ama sonra dedim battı balık yan gider :D
      Teşekkür ederim yorumunuz ve temennileriniz için :)

      Sil
  9. Hayırlı, uğurlu olsun Feride'ciğim, bol şans getirsin yeni alan adın. Sevgilerimi bıraktım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, Müjde Abla'cığım, inşallah getirir, sağ olasın yorumun için :X

      Sil
  10. Hiç anlamıyorm böyle seylerden ve bence önümüzdeki 3333 yıl daha anlamıcam :) bu nedenle senin adina sevindim Fericim hayrli olsun insallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlamadığın zaman aslında çok daha rahatsın gerçekten :) Ama şimdi ben de rahatladım ve yorumun için de ayrıca çok teşekkür ederim :D Dün akşam bu site içi link değişimlerinden ötürü epey bir spam geçmiş olsam da okuma listesin de =))

      Sil
  11. Hayırlı olsuuuuun. Senin adına çok sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim hem yorumun hem de güzel temennilerin için :)

      Sil
  12. Hayırlı olsun yeni alan adın canım😊Çok zorlu bir sürecin üstesinden gelmişsin valla tebrikler🖒Sana uğur getirir umarım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yapacaklar listesi olmasaydı halim duman olurdu herhalde. Bir günde bitiremeseydim başımı yastığa rahat koyamazdım :D Bir günde bitireceğim diye adım attım, bitsin de kurtulmuş olayım diye :D
      Çok teşekkürler yorumun için :)

      Sil
  13. Hayırlı uğurlu olsun canım benim dilerim hersey güzel gönlünce olur sevgiler 😊❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Allah hepimize gönlümüze göre versin inşallah :) Yorumun için de, temennilerin için de sağ ol :-*

      Sil
  14. hayırlı olsun yeni alan adınız..🙂 ilerde aksilikler olmazsa ben de alan adı almayı düşünüyom ama bakalım hayırlısı diyelim..bu yazınız ilerde bana fayda sağlayabilir,bunu bi kenara not ettim..gerçekten ok detaylı bi çalışma yapmışsın,tebrik ederim..👍 yeniden hayırlı,uğurlu olsun..sağlıcakla kalınız efenim..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiiim :) Fayda sağlayabilirsem ne mutlu bana :)
      Kendim araştırma yaparken neler yapmam gerektiği ile ilgili tam bir liste bulamamıştım, o yüzden hem yaptığım yeniliği bildirmek hem de uzmanlık alanım olmasa da deneyimlerimi aktarıp fayda sağlamak istedim :)
      Çok sağ olun güzel dilekleriniz için :-h

      Sil
  15. Ayrıntılı olmuş ama yönlendirici de olmuş. Bakalım bende 5 sene sonra alan adı alama durumum olursa sana danışacağım. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için, hoş geldiniz sayfama da :)
      5 sene sonra buralarda olursam tabii ki yardım ederim :)

      Sil
  16. Güzel yazı olmuş deneyim isteyenler için güzel yönlendirmeler içeriyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, hoş geldiniz sayfama :)
      Umarım faydalı olabilmişimdir :)

      Sil
  17. uvv baya uğraştırıcı görünüyor :O ama hayırlı uğurlu olsun azmedip başarmışsın :) bana nedense blogspot.com ayrı bir samimi geliyor, bilmiyorum, belki de üşeniyorumdur :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gif nasıl ama :D Ben de yazdıktan sonra öyle oldum :)
      Aslında ben de üşenirdim sanırım eğer en başta feriperi.blogspot.com'u alabilseydim, ama biraz takıntılıyım da; sonundaki com.tr uzantısı ülkelere göre değiştiğinden iki farklı siteymiş gibi algılıyordu bazı sıralama programları ve ben de bundan hiç hoşlanmıyordum. Ona rağmen bile değiştirmeyebilirdim feriperi.blogspot.com'u alabilseydim ama işte alamadığım için battı balık yan gider, değiştirdim artık :D
      Teşekkür ederim güzel yorumun için :)

      Sil
  18. Hayırlı olsun, tebrik ediyorum güzel bir işi başarıyla sonuclandirmissiniz😊 kendime de önce bu mevzulari anlama yetisi,sonra da uygulama becerisi diliyorum 😄🙏 listelemeniz çok yararlı olmuş,kullanabilme asamasina geldiğimde yararlanmak isterim... teşekkürler 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel sözleriniz ve de yorumunuz için. Umarım zamanı geldiğinde güzel bir kaynak olur sizin için :)
      Sevgiler...

      Sil
  19. Hayırlı olsun. Oldukça detaylı bir paylaşım olmuş. Önümüzdeki süreçte bende geçmeyi düşündüğüm için bu yazı işime yaratacaktır. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için :) Bir işe yararsa o kadar memnun olurum ki :)

      Sil
  20. Feride, ne güzel adın varmış canım. Müjde'ciğimin yorumunu okuyunca öğrendim. Ben teknoloji konusunda hep yardım aldım kızım. Dört seneye yaklaştı com olalı. Tabii sağlam zeminde yürümek daha güven içinde hissettiriyor.
    Hayırlı olsun, kutlarım. Doğuş oğlum da, Sibel kızım da bu konularda çok donanımlıdırlar. Yazım tarzını çok beğeniyorum. Yeniden başlamak, biraz dinlenmenin ardından çok iyi gelecektir. Başarılar Feride kızım ve sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece de çok güzel isim ama :D Güzellik kraliçesi ve güzel kadın demek; aynı zamanda ilk Dünya Güzeli Türk kadını Keriman Halis'e de Ece ismi verilmişti :)
      Teşekkür ederim değerli yorumun için Ece Abla'cığım :) Feride kızım demeniz çok güzel hissettirdi. Çok sağ olun :)

      Sil
  21. Öncelikle özel alan adınız hayırlı olsun... güzel bir alan adı seçmişsiniz... özel alan adına geçmek isteyecekler için güzel bir başucu kaynağı olmuş...

    * * *

    Buradan sonraki yorum özel alan adına geçmekte tereddüt içinde olan arkadaşlar varsa tecrubelerimden yola çıkarak müsadenizle fikrimi beyan etmek içindir:

    ben bloglara ya da başka sitelere alan adını yazarak girmiyorum... o yüzden henüz özel comlu netli alan adları ilgimi cezbedemedi... gerekliliğine de çok inanmıyorum açıkçası... hatrı sayılır bir ziyaretçi trafiği ve adsense geliri olan bloglar için gerekli olabilir... bunun dışında boşuna masraf etmenizi istemem... Teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle sayfama hoş geldiniz, Ahmet Bey:)
      Teşekkür ederim temenni ve yorumunuz için.
      Açıkçası belirttiğiniz konuda tabii ki haklısınız. Bloğunu sadece içini dökmek için yazanlar, sadece bir günlük olarak kullanmak isteyenler, blogspot uzantısının daha samimi geldiğini düşünenler ve adres ismi ile barışık olanlar için yeni bir domain almamak oldukça mantıklı bir tercih. Boşuna bir masraf olarak da görülebilir.
      Ben ismimle hiç barışık değildim; o sonundaki com.tr uzantısı da her ne yapıyorsam (mükemmelliyetçi bir yapım var) mükemmel bir şekilde yapmaya çalıştığım için benim için sorun addediyordu. Bir de adres ismimin özgün olmadığını düşünüyor; buna bir şekilde alışsam da günün birinde yine de değiştirmek üzere yanıp tutuşacağımı biliyordum. Kendimi gayet iyi tanıyorum :D
      O nedenle bu blogdan hiçbir gelir elde etmesem de içime sindiği şekilde yapmak istedim. İçime sinmez ise tutkum zamanla sönebilirdi.

      Tekrar çok teşekkür ederim fikrinizi belirttiğiniz ve yorumladığınız için :)

      Sil
  22. Afferim kız vallahi tebrik ederim. :) Bencede kimse blogspot ismine esir kalmasın çok fazla birşey değil domain ücreti kişisel bir alan adının olması daha bir keyif verici. Blogspotda neymiş. :) Yeni alan adında iyi çalışmalar keyifli yazılar dilerim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah bu yorumu görünce öyle de bir kahkaha attım ki, sağ ol :D
      Valla sağ olsun Google kendi platformu olsa da blogspot uzantısını arama sıralamasında bir hayli hor görüyor. Diğer arama motorları için de öyle :) Eh ben de zaten ismimi beğenmiyordum. Valla çok sevindim, değişmiş halini görüp her şeyi sorunsuz halledince. Teşekkür ederim bu keyifli yorumun için :)

      Sil
  23. Hayırlı olsun yeni adresin :))) Bayağı bir uğraş vermişsin, okurken benim gözüm korktu resmen :D İleride özel alana geçmeyi düşünürsem mutlaka tekrar ziyaret edeceğim yazını, her şeyi tek tek rahat anlaşılır şekilde anlatmışsın, eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bu güzel sözlerin ve dileklerin için. Zaman içerisinde ekstra faydalı notlar ekleyip yine güncelleyebilirim. İnsan gün geçtikçe her gün bir şeyler öğreniyor. Şu an bir şey yaptım mesela, not olarak düşmeden önce bir kendim deneyeyim dedim, bekliyorum ne olacak.
      Yardımcı olabilirsem ne mutlu bana :X

      Sil
  24. heey saool faydalı bilgi lazım oluuur bi de ne güzel bişi yaptın ivit :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deep, sahiden yaptım sanırım ivit :D Çok teşekkür ederim bu tatlı yorumların için her zaman. Önerdiğin diziye de en yakın zamanda başlayacağım. Buz Prenses'i de bu sabah bitirdim. 200. sayfaya geldiğimde katili buldum diye düşündüm ama beni çok şaşırttı yazar sonunda. Güzel bir yaratıcı yazarlık deneyimi gerçekleştirmiş bu ilk kitabıyla... :)

      Sil
  25. Son 3 gündür yazılarını okuyorum. Sizi yeni takip etmeye başladım. Gerçekten sizi geç farkettiğim için çok pişmanım, 3 gündür birçok yazınızı okudum, gerçekten muhteşem yazıalrın var. Ayrıca bloggerlık hayatında başarılar dilerim, kalemine sağlık, bana da uğrarsan çok çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar öncelikler, siteme hoş geldiniz :) Çok teşekkürler iltifatlarınız için çok mutlu oldum :) Her yazıda daha da iyi yazmaya çabalıyorum :) Bir önceki yazılarımla yarış içerisindeyim her seferinde. Ben de sizin sitenizi gezdim ve çok beğendim, başarılarımız daim olsun o zaman :)

      Sil
  26. Benzer bir işlem gerçekleştirecek olanlara rehber niteliğinde bir yazı olmuş, tebrik ederim. Alan adınız hayırlı olsun. Blog dünyasında uzun soluklu olmanın önemli unsurlarından birinin de özel alan adı olduğunu düşünüyorum.
    Kaleminize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, benim de dileğim elimden geldiğince, kalemim yettiğince uzun soluklu bir blog deneyimi yaşamak :)
      Sağ olun güzel dilekleriniz için :)

      Sil
  27. Alan adın hayırlı olsun. Çok iyi olmuş. Gerçekten. Bundan sonra daha güzel bir blog olacağına inanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, sağ olun :) İçime daha çok sinerek yazılar girebileceğim artık, bu ayrı bir güzellik özellikle de benim için :)

      Sil
  28. Hayırlı olsun :) yeni alan adı güzellikler getirsin inşallah :)

    YanıtlaSil
  29. .com'lu Domaine geçtiğiniz için sizin adınıza sevindim gerçekten. En kısa zamanda bende geçmeyi düşünüyorum. Yolunuz açık olsun başarılar dilerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Umarım sizin için de geçerken hem kolay hem zahmetsiz olur. Göz açıp kapayana kadar geçersiniz :)

      Sil
  30. Hayırlı olsun :)) Çok uzun bir işlemmiş ama istediğin alan adına kavuştuğuna göre uzunluğu önemli değil :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin sayfama, merhabalar :)
      Tanıştırayım; uzun işlemler silsilesi kendisi. Hala da ufak tefek pürüzler çıkartıyor :D
      Teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  31. Hayırlı olsun. Böyle içine sindiyse iyi ki yapmışsın o değişiklikleri. Üstünkörü okudum da bana çok karışık geldi. Hepsini sen yaptıysan çok tebrik ederim, ben beceremezdim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim temennilerin için :) Aslında çok uzun gibi görünse de gerçekten çok kolay bir işlemler dizisi. Yanlış yapmaktan doğan korkumuz olmasa epey bir kolay :D
      Evet, hepsini ben yaptım ama diğer bloggerların yazılarından da bir hayli faydalandım :)
      Bence becerirsin, kendine güven, hiç de öyle düşünüp kendine haksızlık etme :X

      Sil
  32. Tek tek ayrıntılı ve güzel anlatmışsın.Ben de bu teknik şeylerden bunalıyorum yaaaaa :( Hayırlı uğurlu olsun diyelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tam tersi çok seviyorum, ayrıntıya her zaman çok düşkünümdür. Bana araştırılacak bir konu verilsin yeter, hangi dalda olursa olsun :D Çok teşekkür ederim yorumunuz ve temennniniz için :)

      Sil
  33. Önceki ismim, bloğum altındaki konuları genel bir çatı altında topluyordu aslında bunun için Kurgu Dünyası diye seçmiştim. Ama sonrasında işte ilk feri peri koymak istediğim için içimde kaldı sanırım :D
    Çok teşekkür ederim hem yorumunuz için, ne zaman isterseniz okuyabilirsiniz, her zaman beklerim :X

    YanıtlaSil
  34. Hayırlı olsun yeni alan adın :)Teknik konuklarda yaşadıklarını ve hangi kaynaklardan yararlandığını herkes senin gibi anlatıp yol gösterici olabilse keşke.Faydalı deneyim yazın için tebrik ederim.Sağlıkla ,mutlulukla uzun yıllar aramızda olman dileğiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, kaynaklarınız her daim çok işime yarıyor, Sibel Hanım, belirtmesem olmazdı :)
      Ben alan adına geçerken tam olarak neler yapılması gerektiği ile ilgili bütün bir yazı pek bulamadım. Bundan yola çıkarak, kendim de bir araştırmacı olduğum için kaynaklarımı belirterek topladığım bu yazıyı ben yapayım dedim, sanırım iyi ki demişim :D
      İnşallah, keyifle ve aynı tutkuyla aranızda olmak dileğiyle :)

      Sil
  35. Bende güzel hosting ile aldım ilk önce ayarlarımı yapamadım bir türlü sağolsunlar onlar benim yerime yaptılar. Hayırlı olsun o zaman 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim; evet ben de yine ileride yapamayacağın bir durum ile karşılaşacak olursam yardım almam gerekebilir elbette :)
      Sizin de değişmiş alan adınız, hayırlı uğurlu olsun o zaman her şey bizler için :)

      Sil
  36. Vay anasını ne çok şey yapmışsın . Ben daha bu kadar uzmanlaşamadım . 😂😂 Özel alan adına ben de geçtim ama bir takım işleri eşim halleti bitti gitti. İyi ki de varmış dedim şu yazıyı okuyunca . 😂😂 Yeni ismin çok tatlış , güle güle kullan canım . Sevgiler . 😊💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, sondaki gif cuk gibi oturmuş değil mi her şeye, baktıkça gülüyorum :) Coco filmindenmiş o da, filmi de yeni izledim ama gifi daha önce görmüştüm :) -Nereden nereye atladım-

      Benim de yanımda arkadaşım vardı, dedim gel beni izle, yanlış bir şey yaparsam müdahale edersin. Ama tüm bu kaynaklar önümdeyken her şeyi çok kolay oldu :)

      Arkadaşlarım ismimi Feri diye kısaltırlardı Feride onlara çok uzun gelirmiş gibi :) Peri de benim hikayemdeki baş kadın kahramanın ismi, böylece birleştirmiş oldum içime sinecek şekilde :)

      Çok teşekkür ederim tekrar temennilerin için :)

      Sil
  37. Yazdıklarını, çalışalarını bir yere kadar harika ve anlayarak okudum.. bir yerden sonra beynimdeki devreler yanmaya başladı :))) valla tebrik ediyorum seni, çok iş başarmışsın.. Hayırlı uğurlu olsun yeni blog adın. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Benim de beynim yanmadı değil, özellikle de bilgisayar ekranı epey sorun olabiliyor, gözlerim iyi değil o konuda :D
      Çok sağ olun iyi temennileriniz için :)

      Sil
  38. Hayırlı olsun:) Gökhan Bey sayesinde ben de 1 hafta kadar önce blogspot.com uzantısından kurtuldum çok şükür:) Ve bu "içine sinme" mevzusunu da inan çok iyi anlıyorum böyle sanki eskiden bir kopukluk varmış da şimdi blog tamamen benim olmuş gibi geliyor :D
    Tekrardan hayırlı olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ve ayrıca seni de tebrik ederim, yeni alan adın hayırlı, uğurlu olsun. Şimdi ikimizin de içine oldukça sinmiştir. Tam anlamıyla çok iyi oldu gerçekten.
      Tekrar teşekkür ederim ben de yorumun ve temennilerin için, bilmukabele... :D

      Sil
  39. hayırlı uğurlu olsun. yeni tasarım ile birlikte umarım bol okuyucu, yorum ve mutluluk dolu bir blog senin ile olur. ayrıca bu süreci detaylı bir şekilde işlediğin için teşekkürler. oldukça yönlendirici ve bilgilendirici olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim değerli temenni ve düşünceleriniz için :) Elimden geldiğince bu alan adı meselesi ile ilgili deneyimleyebildiğim her şeyi toparlayabilmeye çalıştım. Umarım yardımcı olabilir bu yazım karşısına çıkanlara :)

      Sil
  40. Merhaba, öncelikle alan adınız hayırlı uğurlu olsun.
    Eğer ileriye dönük bir blog oluşturmak istiyorsanız beğendiğiniz bir alan adını kullanmak daha mantıklı olacaktır, siz bunu aradan uzun bir zaman geçmeden yaptınız ve bence de çok iyi yaptınız.

    Bu süreç içinde yararlandığınız kaynakları paylaşmanız gerçekten çok güzel bir şey, bloğunu özel alan adına taşımak isteyenler için çok faydalı bir içerik olmuş, özellikle maddeler halinde yazmanız gerçekten çok iyi olmuş
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Gökhan Bey, bu sözleri duymak benim için çok anlamlı. Tabii ki yararlandığım kaynakları paylaşacağım; ben bu konuda ne bir uzmanım ne de uzman olabilirim diye düşünüyorum. Yararlandığım tüm yazılar ve kaynaklar benim veli nimetimdir. Sizlere de bu tecrübelerinizi bizlerle paylaşarak sunduğunuz için ayrıca teşekkür ederim...
      Teşekkür ediyorum yorumunuz için de ayrıca :)

      Sil
  41. Gerçekten faydalı bir yazı olmuş ellerinize sağlık .

    YanıtlaSil

Birkaç Önemli Not:

1-Yorumlarınız benim için çok değerli. Bloğuma destek olmak adına olumlu-olumsuz yorum bırakabilirsiniz.
2- Profil üyeliğiniz olmasa bile Adı/Url sekmesini seçip kendi belirlediğiniz Url ya da isimle ve son olarak da Anonim profil seçeneği ile yorum yapabilirsiniz.
3- Öneri, görüş ve düşünceleriniz için "Feri Peri'ye Mektup" sayfası aracılığı ile mesaj gönderebilirsiniz...
4- Yorumunuza Smiley eklemek için, hemen alttaki linke tıklayarak beğendiğiniz bir ifadenin karşısındaki sembolleri kelimelerinizden sonra bir boşluk bırakarak yazabilirsiniz.

Yorumuna Smiley Eklemek İçin Tıkla