Geçmişten Gelen Adam Kitap Yorumu

, , 46 Yorum
Okuma Süresi: 3 Dakika
Feri Peri Kişisel Blog

Hayat dediğimiz şey; bazen sadece tesadüflerden, bazen de bir tokat gibi vuran olay silsilelerinden ibarettir. Yaşadığımız tesadüfler şansımız mıdır, seçimlerimiz midir ya da kaderimiz midir, bilinmez lakin şu bir gerçektir ki; geçmişimiz ve geleceğimiz bazen sadece bizim elimizdedir.

Bu hafta bloğumda Sevgili Ece Evren'in Geçmişten Gelen Adam isimli ikinci kitabını ağırlıyorum buruk bir mutlulukla. Buruk bir mutluluk dedim; çünkü ziyadesiyle hüzünlü ve yer yer gözlerimin dolduğu bir yapıt okudum.

Ece Evren; aşkın hiç yaşının olmadığını hem anlatıyor hem de tüm samimiyetiyle içini döküyordu: Erdem'in Ece'si; Ece'nin de Erdem'i vardı...

Kitap Adı: Geçmişten Gelen Adam
Kitap Yazarı: Ece Evren
Sayfa Sayısı: 392
Yayınevi: Gece Kitaplığı

"Kara Pazarlar" kitabının devamı niteliğindeki Geçmişten Gelen Adam iki bölümden meydana geliyordu; ilk bölüm bizzat Ece'nin dudaklarından dökülen anılar, ihtiraslar, hezeyanlar, mutluluklar ya da mutsuzluklar, hayal kırıklıkları ve taptaze heyecanlardan oluşuyordu. İkinci bölümde ise kabuğuna çekilmiş, hayatın anlamlarını, insanların ona yüklediği anlamları sorgulayan bir yazar vardı karşımızda. Kendi deyimiyle: "Karartılmış Günlerim", "Bir Erdem ve Bir Leyla", "Kayıp Seneler"...

Bölümlerin içerisinde alt başlıklar da bulunmaktaydı: "Geçmişten Bir Ses", "Aşkın Tarihçesi", "Ahlak Erozyonu" ve "Dört Kahramanlı Aşk" gibi. İçlerinden bir okuyucu olarak en sevdiğim ise "Aşkın Tarihçesi" oldu. Bu bölümde anlatılan hikayeyi ilk kez duydum. Masalsı bir alıntıydı. Bu kitabın masalının kahramanı Ece'nin de metaforik anlamda, aşktan gözünün kör olduğunu söylesem yanlış olmaz sanırım (yazarın kendi hakkındaki çıkarımları da bu yöndeydi)...

Romanın içtenliğinden çok etkilendim. Akıcı bir dil ile bütünleşmiş kelime oyunları, okurken keyif almamı sağlarken; yazarının samimiyetinin derinliği bir sonraki sayfaya merak içerisinde geçmemde bir hayli etkili oldu. Yeri geldiğinde kendimi onun ve yaşadıklarının yerine koymaya çalıştım. Bazen ona kızıyor; "Yapma, diyordum.", bazen de kendi kendisinin yargıcı olduğu satırlarda onu ona karşı savunmakla uğraşıyordum.

İçimi titretecek kadar etkili cümleler dikkatimi çekiyordu:

"Beni her aradığında mutluyum, ardından birinci saatten sonra meczuba dönüşüyorum; yine öyle anlardayım. Zaten karanlıklarda kayboldun yine sen; bildiğin, alıştığın..." ¹

Mutluluk oyununu kendi kendine oynamaya çalışan, duygularının gelgitli denizlerinde boğulmak üzere, yorgun ama azimli bir kadın vardı karşımda sanki. Kanlı canlı nüfus edebiliyordunuz kelimeleri aracılığıyla düşüncelerine. Kendisinin kim olduğunun, nerede ve nasıl olduğunun, geçmişinin ve geleceğinin bir hayli bilincindeydi:

"Ben zêkamı hep aldatılıp aldatılmadığıma, yeteri kadar düşünülüyor muyum ve bana yalan söyleniyor mu bunları anlamak, emin olmak adına kullanırım. Aldatmak ya da idare etmek için kimseyi kullanmam." ²

Bazen öyle çıkarımlarda bulunuyordu ki; kayıtsız kalamıyor ve cümlelerin hemen altını çiziyordum:

"En baştan sorularla gelmişiz dünyaya. İyi ve doğruyu korumakken görevimiz, rezilliklerin doruklarında 'Daha üstlerde de somuracak bir şeyler var mıdır acaba?' diye hastalıklı bir doymamışlıkla hâlâ arayış ve aldanış içinde yaşıyoruz." ³

Kitabın baş kahramanlarından Erdem'in sadece Ece'si mi vardı, bu sorgulamaya açıktı. Anlatılanlara göre ortada dört kişilik bir aşk vardı ama Ece'nin bir tek Erdem'i vardı; o aşikârdı...

Yazar sevdiği adamdan bahsederken onun gerçek adını hiç geçirmiyor, ona "Erdem" diye hitap ediyordu. Bir merak sardı beni; acaba bir sitem miydi bu ismin seçilmesi? Onu hayal kırıklıklarına ve uzun süreli beklemelere gark eden bu sevgili için aslında "erdemden yoksun" mu demek istiyordu? Kitap boyunca hem kendi kişiliğini ve erdemlerini sorgularken; sevdiği adamın, babasının, eski eşinin başlarını çektiği kahramanlarının kişiliklerini de irdeliyordu çünkü...

Velhasılıkelam; yazanı, yazılanları ve hayatı anlamlandırmaya çalışırken kendi hayata bakış açımı da değerlendirdiğim hüzünlü ve duygu yüklü, içtenliğin her bir noktalama ya da vurgulamada sarıp sarmalandığı, özgün şiirlerle süslenmiş, güzel bir kitap okumuş oldum bu hafta sonu.

Biraz olsun kendinizden uzaklaşmayı, duygusal bir dünyaya adım atmayı ve Sevgili Ece Evren'in geçmişinde samimi bir yolculuğa çıkmayı arzu ederseniz Geçmişten Gelen Adam'ı okumak ve onu daha yakından tanımak isteyebilirsiniz...

Ece Evren'in Kişisel Bloğu'na ulaşmak için ↠ tık tık
Geçmişten Gelen Adam D&R Sayfası için ↠ tık tık

Kaynak: ¹ ² ³ EVREN, Ece, Geçmişten Gelen Adam, Gece Kitaplığı Yayınları, 1. Baskı, syf. 72-130-318

Bu içerik Feri Peri » Kişisel Blog tarafından hazırlanmıştır...

46 yorum:

  1. Cok güzel anlatmissin canim. Hepimiz degisik duygularla ama severek okuduk sanirim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumun için :) Aynen öyle, ben hem kitabı okumadan izlemiştim sizin tanıtımı ile ilgili videonuzu hem de okuduktan sonra izledim bugün :) Okurken de o kadar akıcıydı ki, iki oturuşta bitirdim :)

      Sil
    2. Sevgili Derya �� Ziyaretin ve yorumun için cok teşekkürler canim������

      Sil
  2. Kitapla ilgili daha önce de paylaşımlar okumuştum ama seninki çok daha detaylı olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Aslında konu özetinden de bahsetsem daha uzun olabilirdi ama tanıtımı olarak kalırsa çok daha iyi olur dedim :)

      Sil
    2. Sevgili Yesim, ziyaretin ve degerendirmen icin tesekkürler canım ��

      Sil
  3. ay çok merak ettim, Ece Hanım'ı ben de takip ediyorum ama kitabını okuma fırsatım olmamıştı, ilk fırsatta okumak isterim, paylaşımınıza teşekkürler, bu arada okuma süresi:3 dakika.. çok hoş bir eklenti olmuş, güzel bir fikir, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında öyle bir eklentiyi bloğuma kuramadım; genellikle temalar bu şekilde eklentilerle geliyor son zamanlarda. Bende yoktu. Biraz araştırdım ama işlem bir hayli uğraştırıcı geldi :D
      Ben de kendim manuel olarak genel okuma standartlarına göre bir süre belirliyorum kelime sayısına göre yazının, teşekkür ederim beğeniniz için :)
      Umarım keyifle okursunuz siz de Ece Abla'nın kitabını :)

      Sil
    2. Tesekkurler Eren O. Mahcup oldum inanın��

      Sil
  4. Ece hanımı hiç okumadım bende okumak niyetindeyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok akıcı olduğunu söyleyebilirim. Uzun ve akıcı cümlelerle iki oturuşta bitiverdi :)
      Çok teşekkür ederim yorumunuz için :-h

      Sil
    2. SevKoz, tesekkürler��

      Sil
  5. Benim de aklımda bu kitap. Şimdi daha da merak ettim. Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, umarım keyifle okursunuz o zaman :)

      Sil
    2. Bugun adsiz olarak ziyarete geldim kizima Sevilcigim.Zira instagramdan buraya kostum.Okuman beni cok mutlu etti.Tesekkürler kizim.Sevgilerimle����

      Sil
    3. Tesekkürler canım.Adsız dolaşıyorum aranızda bugün. Mazur görün lütfen.Feri kızımı ziyaret etmekte kararliydim.��

      Sil
  6. Ne güzel notlar almış ve ifade etmişsin.Biz de video şeklinde yorumlamıştık.Sen de farklı bir bakış açısıyla değerlendirmişsin.Alıntıların bana tekrar kitabı hatırlattı😍😍😍Ece abla'nın Erdem mahlasını kullanmasını ben de manidar buluyorum😘😘😘İkinize de benden sevgiler😘😘😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, videonuzu okumadan önce de izlemiştim, bugün bu yorum yazısını yazmadan evvel de izledim. Okuduktan sonra izleyince daha bir vakıf oldum hatta anlattıklarınıza. Çok samimiydi o da. Keyifli olmuş :)
      Ben bir fırsat bulamadım; ama sonra da bir oturdum, o oturuş. Çok akıcıydı. Aktı gitti yaşadıklarını anlattığı bölümler :)
      Çok teşekkür ederim yorumun için, Yurdagül Hanım'cığım :X

      Sil
    2. Yurdagül, sevgili Derya ile yorumladınız ve beni ne kadar mutlu ettiniz. Yeniden tesekkur ederim size kızım. Hepinize sevgilerimle ��

      Sil
  7. ilk kitabında ağlamıştım yaaaa, bunu da okuycam tabii işallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de gözlerimin dolduğu yerler oldu. Bu kitap sanırım ilk kitabını da içeriyor bazı yönleriyle, Ece Abla'nın bir videosunda duymuştum.
      Teşekkür ederim yorumun için, Deep :X

      Sil
    2. Yorum kısmında sanki sıkıntı vardı gibi, bugün ziyaretine geldim Feri kızımın, gelmişken buralarda mı diye bakayım dedim. Çok teşekkürler Deep :)

      Sil
  8. Ferideciğim ne kadar güzel anlatmışsın:) Kitabı okumadım daha,en kısa zamanda alıp okumak istiyorum aslında..Aşkın Tarihçesi kısmını da merak ettim doğrusu :)) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşkın Tarihçesi kısmı şiirlerle birlikte yazarını daha iyi tanıyabileceğimiz, birçok konudan ve özellikle de aşka bakış açısından bilgiler edinebileceğimiz çok güzel bir bölümüydü.
      Umarım okurken sana da geçer Ece Abla'nın duyguları, keyifle okursun.
      Çok teşekkür ederim yorumun için de :D

      Sil
    2. Sevil kızım. Deep'e yazdığım nedenle cevap yazamamıştım. Geç kalmış teşekkürlerim ve sevgilerimle canım :)

      Sil
  9. Kitabı ben de çok merak ettim. Çok güzel tanıtmışsın, tebrikler. 💐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merak edilecek kadar var :) Eline bir an önce geçmesi ve okuman dileğiyle o zaman, sevgiler :X

      Sil
    2. Feri kızım, yorum yazılan yerde acaba bir sorun var mı? Benim bilgisayarda upuzun ve dar bir şekilde görünüyor. Bilgisayara yeni girebildim, inşallah yanlış ifadeler olmaz zira geri dönüp okurken de kaçıyor yorum.
      Teşekkürler Berlin Berlin :))

      Sil
    3. Eve döndün demek, Ece Abla? :)
      Şu an için bir sorun yok. Belki arada sayfa hızı, internet hızı gibi durumlardan mütevellit olabilir. Sayfayı yenilediğinde büyük ihtimalle düzelecektir :)
      Aman olmasın da uğraştırmasın beni =D>

      Sil
  10. Güzel kızım. Biliyorsun evden biraz uzaklaşıp, bazı saptamalarda bulunmak için uygun zaman ve ortama dogru yol almıstim.Aslinda "Gecmisten Gelen Adam"ın sağlamasıni yapma firsati da buldum. Sonuç; bir müddet sonra yazmaya baslayacagım üçüncu kitapta olacak inşallah.
    O kadar begendim ki tanıtımını ben sizlerin haklarinızi nasıl öderim bilemiyorum. Kitabı insanın, pek iyi bir ornek olmasa da, yavrusu gibi olurmüş meğer... Gözyaslarımla ıslanmış sayfaların, basılırken kurumuş,yayımlanırken degerini almış hali o...
    Çok teşekkür ediyorum. Sevgiyle gözlerinden öperim canım kızım ��❤��❤��Sanırım telefonumda ECe Evren hesabim olmadığı için adsız olacagım.Bu arada adsiz yorumlara kızardim.Buyuk soylemenin ne kadar yanlış oldugunu teyit ettim��
    Ece ablan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üçüncü kitabını şimdiden merak içerisindeyim, Ece Abla'cığım. O da yine kim bilir hangi deneyimler ve hayat sınavlarıyla dolu olacaktır.
      Benim kitap hakkındaki beğenilerim sadece yazıma yansıdı; eserdeki anlatım buna sebep oldu. Beğenmiş olmana da çok sevindim :)
      Hayatımda ilk kez bir yazardan hediye olarak aldım kitabını ve bunu bloğumda paylaşmadan olmazdı :)
      Ben de sevgiyle ellerinden öperim :X
      Gittiğin yerde huzurlu ve mutlu günler dilerim sana...
      Adsız yorumlamak istemiyorsan, farklı yanıtla seçeneklerinden Adı/URL şeklinde seçip hem ismini yazabilir hem de sitene link verebilirsin :)
      Saygılar, sevgiler...

      Sil
  11. Ben by kitabı büyük sanrılar içinde okudum. Çok etkilendim. Herkesin okuması gereken bir kitap. Bloğumda da yazdım zaten. Çok güzel bir tanıtım olmuş.
    Ece Abla üçüncü kitabını sabırsızlıkla bekliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı sanrıları ben de yaşadım diyebilirim. Büyük bir sınav ve tecrübe edinimi kazanmış oldum bu kitaptan. Tanıtımınızı okumuştum, sonra kitabı bitirdikten sonra tekrar okudum :)
      Çok teşekkür ederim yorumunuz için, Beyda Hanım'cığım :X

      Sil
    2. Teşekkürler Beyda kızım. İlk defa sen tanıtmıştın. Feride kızım da çok güzel tanıtım ve yorum yapmış. Hepiniz çok değerlisiniz benim için. Çok innettarım sizlere. Sevgiler yavrum :)

      Sil
  12. Çok güzel incelemişsin. Bloggerların kitap çıkarması beni mutlu ediyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumun için. Beni de çok mutlu ediyor, belki bizler de bir gün çıkarabiliriz. Bloglarımızın hepsi birer kitap mahiyetinde ya zaten. Kağıttan sayfaları yerine dijital sayfaları olan kitaplar :-h

      Sil
    2. Teşekkürler Kağıt Salıncak. Sevgiler yavrum :)

      Sil
  13. Bir bloggerın yapacağı en güzel şeyi yapmışsın sevgili Feri, kitap incelemek... Ve çok güzel başarmışsın bunu. Kalemine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap incelemelerini çok fazla yapamıyorum, film/dizi gibi çabuk tüketemiyorum onları ama Ece Abla'nın kitabına özel bir sayfa gerekirdi zaten :) Teşekkür ederim yorumun için :X

      Sil
    2. Teşekkürler Melissa :)

      Sil
  14. Merhaba Feri.
    Oyu bir kitap okuyucusu olduğuma inanıyorum. Yazını okuduktan sonra senin de iyi bir okuyucu ve yorumcu oldugunu gördüm. Umarım okumaktan vazgeçmezsin..

    Iyi bloglamalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz blog sayfama, Nizamettin Bey :-h
      Teşekkür ediyorum ziyaretiniz ve de yorumunuz için. Umarım daha çok okur daha çok kitap yorumlayabiliriz :)

      Sil
  15. Blogger arkadaşlarım kitap yazdıkça mutlu oluyorum. Kim bilir belki bir gün ben de aralarına katılırım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kim bilir :) Ne de güzel olur... Öyle güzel ve çok kitap okuyorsunuz ki kitap çıkarmamanız işten değil :D
      Teşekkür ederim yorumun için :X

      Sil
    2. İnşallah Şule Hanım :)

      Sil
  16. güzel bir inceleme. yüreğinize sağlık:)

    YanıtlaSil

Birkaç Önemli Not:

1-Yorumlarınız benim için çok değerli. Bloğuma destek olmak adına olumlu-olumsuz yorum bırakabilirsiniz.
2- Profil üyeliğiniz olmasa bile Adı/Url sekmesini seçip kendi belirlediğiniz Url ya da isimle ve son olarak da Anonim profil seçeneği ile yorum yapabilirsiniz.
3- Öneri, görüş ve düşünceleriniz için "Feri Peri'ye Mektup" sayfası aracılığı ile mesaj gönderebilirsiniz...
4- Yorumunuza Smiley eklemek için, hemen alttaki linke tıklayarak beğendiğiniz bir ifadenin karşısındaki sembolleri kelimelerinizden sonra bir boşluk bırakarak yazabilirsiniz.

Yorumuna Smiley Eklemek İçin Tıkla