Kış Okuma Şenliği 2018: Okuma Listem Huzurlarınızda!

, , 61 Yorum
Okuma Süresi: 2 Dakika
Kurgu Dünyası etkinlik
Kitapsever blogdaşlar arasında ‘Kış Okuma Şenliği 2018’ Aralık’ın daha henüz kar düşmemiş soğuk ama yılın son ayı olmaktan buruk ilk günlerinde çoktaaaaaan başladı. Ama tabii ben ‘Kararsızlıklar Kraliçesi’ misali kitap seçimlerime daha yeni karar verebildim J Şimdiden iki kitap okudum, üçüncüsünü bitirmek üzereyim; ikinci başladığımı yarıda bıraktım, kendime eziyet ettim sanırım yazarın ağırkanlı anlatımından hoşlanmasam da… Zaten onun yüzünden geciktim bu kadar J

Alırken de aklımdaydı sanki onu sevemeyeceğim ama yine de aldım; inatlaştım biraz…

Önceki etkinliklere buralarda olmadığım için katılamamıştım ama bu etkinliği fark ettiğime ve böylesi keyifli bir liste yapabildiğime bir hayli memnun oldum. Amansız kış ve onun okuma şenliğinden alnımın akı ile sağ salim çıkabilirsem diğerlerine de katılmayı çok istiyorum… Bu etkinliği bloğunu keyifle takip ettiğim Şule Uzundere’nin sayesinde keşfettim ve hemen ardından da etkinliği başlatan Nilgün Komar’ın sayfasında aldım soluğu…

Sizler de benim sayemde bu kitap şenliğinin farkına varır ve katılmak isterseniz çok mutlu olurum; henüz hiç geç değil katılmak için ki zaten amaç da sadece okumak… yarış bahane J

1.Kategori(10 puan): İsminde KIŞ mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların kışın geçtiği bir kitap.
KIŞ MASALI – William Shakespeare

2.Kategori(10 puan): MEKTUPlardan veya ANIlardan oluşan bir kitap.
GENÇ WERTHER’İN ACILARI – Johann Wolfgang Von Goethe

3.Kategori(10 puan): İsminde AŞK kelimesi geçen yada konusu AŞK olan bir kitap.
BİR KADININ HAYATINDAN 24 SAAT -  Stefan Zweig

4.Kategori(10 puan)Kitabın isminde bir BAĞLAÇ olan bir kitap.
SAVAŞ ve BARIŞ - Ley Nikolayeviç Tolstoy

5.Kategori(10 puan): BEYAZPERDEye aktarılmış bir kitap.
DRACULA – Bram Stoker

6.Kategori(10 puan): Bir ŞİİR kitabı.
KİMİ SEVSEM SENSİN – Atilla İlhan

7.Kategori(10 puan): Kitabın isminde SAYI olan bir kitap.
KENDİNE AİT BİR ODA – Virginia Woolf

8.Kategori(10 puan): Kitabın isminde -MEK -MAK eki almış kelime olan bir kitap.
ATEŞ YAKMAK – Jack London

9.Kategori(10 puan): Türk yada Dünya KLASİKlerinden bir kitap.
BEYAZ DİŞ – Jack London

10.Kategori(10 puan): Nobel Ödülü almış bir yazarın İLK kitabı.
ALTIN KUPA – John Steinbeck

11.Kategori(10 puan): Doğdunuz YIL ölmüş olan bir yazardan bir kitap.
SEVDA SÖZLERİ – Cemal Süreyya

12.Kategori(10 puan): POLİSİYE türünde bir kitap.
SİYAH KAN – Jean Christophe Grangé

13.Kategori(10 puan): YKY yayınlarından herhangi bir kitap.
KÜRK MANTOLU MADONNA – Sabahattin Ali

14.Kategori(10 puan): En az 500 sayfa olan bir kitap.
RÜYA AVCISI – Stephen King

15.Kategori(10 puan/hepsini okuyana ekstra 20 puan): Adında AYNI KELİME geçen iki kitap.
SİYAH İNCİ – Anna Sewell
KIRMIZI ve SİYAH – Stendhal

16.Kategori(10 puan/hepsini okuyana ekstra 20 puan): ADI AYNI olan iki yazar'dan birer kitap.
DOKTOR FAUSTUS – Thomas Mann
ÇILGIN KALABALIKTAN UZAK – Thomas Hardy

17.Kategori(10 puan/hepsini okuyana ekstra 40 puan): Şimdiye kadar HİÇ kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. [Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı]
BEN ROBOT – Isaac Asimov
DR. JEKYLL ile MR. HYDE'ın TUHAF HİKAYESİ – Robert Louis Stevenson
HAYATA DÖN – Gülseren Budayıcıoğlu
SEVGİLİ ARSIZ ÖLÜM – Latife Tekin

18.Kategori(10 puan/hepsini okuyana ekstra 40 puan): Aşağıdaki ülkelerde doğmuş yazarlardan birer kitap. [Finlandiya, İsveç, İspanya, Rusya]
ANNA KARANİNA – Lev Nikolayeviç Tolstoy (Rusya)
TAŞRA KIZI – Frans Eemil Sillanpää (Finlandiya)
BUZ PRENSES -  Camilla Lackberg (İsveç)
DON KİŞOT – Miguel de Cervantes (İspanya)

Bu içerik Feri Peri » Kişisel Blog tarafından hazırlanmıştır...

61 yorum:

  1. Çok güzel kitaplar seçmişsin Feride'ciğim, iyi okumalar diliyorum.
    Savaş ve Barış, Anna Karenina, Siyah İnci, Don Kişot benim de okuduklarım arasında ve hepsini çok sevmiştim.
    Kolay gelsin, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Müjde Abla'cığım. Bu şekilde sınıflandırarak okumak gerçekten çok cezbetti. Her defasında kitapları alıp rafa koyup çoğunlukla orada unutuyordum. Bakalım bu defa nasıl olacak :)
      Sağolasın, sevgiler sana da :-*

      Sil
  2. Secimlerin cok güzell :) ama su emojiler var ya apayri güzel canm :) yagan kara lafim bile yok. İcimi isitti :) hadi bakim kolay gelsin simdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Emojiler çok tatlı değil mi :) Ben de çok sevdim. Kar eklentisini de yeni yıla özel yerleştirdim :)
      Yeni yılınız kutlu olsun diyeyim böylelikle de...

      Sevgiler...

      Sil
    2. Sana da kutlu mus mutluuuu yillar 💞💞💞☃☃❄❄

      Sil
  3. Çok güzel kitaplar seçmişsiniz, tebrik ederim, okumak çok güzel bir şey. Herbert Spencer'in çok sevdiğim bir sözü var: "İnsanın değeri okuduğu kitaplarla ölçülür." diye. Bu sözü çok severim hatta bu sözden yola çıkarak "Kitaplar ve Kitap Okumak" adlı yazıyı bloğumda yazmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dolu dolu maviş bir kar yağışı ile birlikte güzel yazınızı okumuş oldum, Mücahit Bey :) İyi ki içimizi ısıtacak kitaplarımız var diyorum...
      Teşekkür ederim yorumunuz ve güzel sözleriniz için :)

      Sil
  4. Siyah inci harikaydı bu seçimler arasında olması çok güzel teşekkürler canım. :))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyah İnci'yi okuyuo okumadığımı hiç hatırlamıyorum, o nedenle kış okuması kitaplarına eklemek istedim :)
      Teşekkür ederim senin güzel yorumların için de :X

      Sil
  5. hepsi çok güzel kitaplarr Kış Masalı, Genç Werther'ın Acıları, Bir Kadının Yaşamından 24 Saat, Kendine Ait Bir Oda, Kürk Mantolu Madonna, Dr. Jekyll ve Mr. Hyde'ı okudum ve hepsine kefil olabilirim :) umarım sen de seversin, faytiinnngg :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 'Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat'i okudum en son ve su gibi akıp geçti, bitti kitap :) Diğerlerini de seveceğim eminim :)
      Teşekkür ederim, hoş geldin blog sayfama :)

      Sil
  6. Bence yine iyi karar vermişsin, ben hala listemi oluşturamadım. Finallerim bir bitsin diye diye erteliyorum :D Senin listenin maşallahı var, tüm kategorileri doldurabilmişsin. Listemi hazırlarken iyi bir kaynak olacak gibi görünüyor :))
    Ben Robot ve Dr. Jekyll ve Mr. Hyde'ın Tuhaf Hikayesi severek okuduğum kitaplardı. Umarım sen de okurken keyif alırsın :))
    O zamaaan ilk şenliğin hayırlı ve bol puanlı olsun^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Laf aramızda ben de listelere bakıp bakıp kopya çekmedim değil; nasıl bir şeyler bulabilirim, ben ne okusam diye. Tabii senin sayfana da geldim baktım ama yoktu henüz listen. Nilgün'ün sayfasında listeyi yayımlayanlara göz attım hemen, bi poset kitap'ınkilere göz attım :)
      Az kalmış finallere, Ocak'ın başı gibi bitiyordu sanırım.
      Umarım dolu dolu okuyabilirim hepsini çok heveslendim. Uzun zamandır ara vermiştim bu şekilde programlı okumaya :)
      Teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  7. Liste baya kalabalık.Hadi bakalım kolay gelsin sana :)Okuduklarını da yorumlarsan sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Okudukça toplu toplu (üç ya da dört kitap şeklinde) yorumlamayı düşünüyorum, güzel olacak umarım :)
      Sevgiler, size de iyi yıllar dilerim :)

      Sil
  8. Baya yoğun bir liste olmuş kolay gelsin keyifli okumalar canım benim sevgiler 😊iyi yıllar güzel seneler olsun inşallah 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Hepimiz için çok mutlu bir sene olmasını diliyorum, bu blog ve sizler sayesinde şimdiden harika bir yıl beni bekliyor bence :-*

      Sil
  9. O kadar çok okunacak kitap var ki; ve bitirmem gereken bir okuma challenge ve hala daha bitmedi. Yeni listeler oluşturamıyorum. Sana keyifli okumalar::)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acaba o hangi challenge? :D Hangisine yetişeceğiz bilmem =D>
      Teşekkür ederim, size de başarılar yarışmanızda :)

      Sil
  10. Oldukça zamana ihtiyacınız var gibi gözüküyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ki sadece 2 ayım kaldı neredeyse geriye. Okuyabildiğim kadar ama dediğim gibi yarış bahane :)

      Sil
  11. bu kitapların hepsini aldın mı,okudun mu,okucak mısın? 😀 ne kadar çok kitap varmış..🤔 favorim "kürk mantolu madonna ve sevada sözleri" ama "ben robot ve dr jeykıl" de ilgimi çekenlerden.."buz prenses"de iyi duruyo,içimi soğuttu..😀 iyi okumalar dilerim..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kısmını aldım, önce aldıklarımı bitirmeye çalışıyorum :) Ben Robot'un filmini izlemiştim ben de. Zaten Isaac Asimov'un tüm kitapları yapay zeka ve robotlarla ilgili :)
      Ben de ilk defa okuyacağım bakalım Camilla Lackberg'i, son yılların çıkış yapan yazarlarından :)
      Teşekkür ederim :-h

      Sil
  12. Liste çok güzel duruyor.
    Keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Severek okuyacağım bir liste oldu sonunda :)

      Sil
  13. Allah'ım ne kadar güzel bir liste bu. Bir tane bile boş kitap yok. Üstelik bütün kategorilere kitap bulmuşsun. Seni şimdiden tebrik ediyorum.

    Anna Karanina, Kürk Mantolu Madonna, Kış Masalı, Genç Werther'in Acıları, Ben Sana Mecburum okuduğum kitaplar. Hepsi de güzeldi. Beğenerek okuyacağını düşünüyorum.

    Kendine Ait Bir Oda'yı ben de bu sene okuyacağım.

    O zaman ikimize de iyi okumalar olsun :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum bu yorumuna :) İçlerinden bazıları gerçekten de şu an okumak için can attıklarım; Kürk Mantolu Madonna, Kış Masalı, Altın Kupa, Siyah Kan, Genç Werther'İn acıları... Aslında Savaş ve Barış'ı çok önceden okumam gerekirdi ama lisede öyle ısrar ederlerdi ki klasikleri okutmak için inatla uzak durur okumazdım :D
      Şimdi artık özgürce okuyabilirim w-)
      Çok teşekkürler tekrar güzel düşüncelerin için :)

      Sil
  14. Bu kadar çok okuyabilenlere cok özeniyorum. Maalesef ben ayda 2 kitabi bitirsem mutlu olanlardanim. Zamansizlikta buna da sükür 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayda iki kitap bence çalışırken ya da çocuklar varsa çok iyi bir sayı :) Ben de zaman bulamıyordum ve bu duruma üzülüyordum; şimdi bu maratona katıldım ki kendimi sıkıştırayım ve okuyayım :D
      Yoksa ben de okuyamıyordum...
      Teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  15. böyle bol resimli 3 yaş için yazısı az 10 sayfalık kitap yok mu ? kendim için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ne küçük ne de büyüklerin kitabı 'Küçük Prens' var ama ben onu okuduğum için bu listeye koyamadım :) Hem kısacık hem de resimli... İlahi, gene güldürdün sabah sabah, teşekkür ederim =))

      Sil
  16. Bu sene kitap konusunda çok ta verimli olamadım ben :( 4'lü bir seri,3'lü bir seri,4-5 tane de tekli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, hoş geldiniz.
      Aslında her ay bir kitap okumuşsunuz ne güzel kabaca hesap yapıldığında :-?
      O zaman yeni yılda daha fazla kitap okuyabilmemizi temenni edelim... d-)
      Mutlu yıllar dilerim :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim,hoş buldum.Ay bazında bakılırsa ''eh işte''tabi ama gönlüm daha çok okumaktan yana.Umarım yeni yıl hepimizin gönlündekilerini gerçekleştireceği bir yıl olur..

      Sil
  17. Aralarında okuduğum kitaplar var güzel seçimler ;) Bilmediklerimin arasından seçip okurum boş zamanımda liste için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkinlik ayın başında başladı, ben ancak daha bu hafta listemi yayımlayabildim. Seçimlerim hoşunuza gittiği için de çok sevindim :)
      Hem mutlu ve güzel bir yeni yıl hem de iyi okumalar diliyorum size de :)

      Sil
  18. Kürk Mantolu Madonna mı? *_* Eminim sen çok seversin Feri Peri. ^_^
    Virginia Woolf merak ettiğim bir yazar, diğer kitaplar da ilgi çekici duruyor, umarım hepsini seversin! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, en son senin okuma önerilerinde gördükten sonra hemen o kategoriye Kürk Mantolu Madonna'yı eklemeliyim dedim :)
      Virginia Woolf benim de İngiliz Edebiyatı'nda çok fazla duyduğum bir yazardı. Feminist olması ya da literatüre kazandırdığı teknikler vesaire... Bu yıla kısmetmiş, ben de yeni okuyacağım :)
      Teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  19. Merhabaa, ben geldim ziyarete :)
    Kar tanelerine de bayıldıım ^-^
    Gerçekten çok zor ama aynı zamanda da çok güzel bir liste olmuş. Umarım hepsini okuyabilirsin. Özellikle Stefan Zweig'ın her kitabını öneriyorum :)
    Şimdiden iyi okumalaar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin :) Stefan Zweig'ı bu yıl yeni tanıdım ve daha tanımaya da devam edeceğim sanırım; özellikle yazarın acıklı öyküsünden de haberim oldu...
      Teşekkür ederim yorumun ve ziyaretin için, iyi yıllaaaar w-)

      Sil
  20. genç Walter'in acıları ve Kürk Mantolu Madonna benimde listemde inşallah okumayı başarırız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki başarırız, sadece programlı okuyabilmek gerekiyor :)
      Teşekkürler yorumunuz için, hoş geldiniz :)

      Sil
  21. Kitap şenliklerinde kendimi kitap seçme konusunda biraz kısıtlanmış gibi hissetsem de sizin listenizdeki çoğu kitabın iyi seçimler olduğunu düşünüyorum. Okuma serüveninizde başarılar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aslında öyle hissediyorum, hatta şu son günlerde birkaç kitap çarptı gözüme ama şu an okuyamayacağım için alamadım ve de içim gitti :D
      Ama olsun, dediğiniz gibi bu seçimler de epey iyi o yüzden keyifle okuyabileceğim. Teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  22. dream team gibi liste buuuu. biçoğunu okuduuum. sonra lazım olursaa, şunu bunu daha önce oku deriiiim çok iyiler var tabiiiii buz prenses gibi meselasııı veya klasiklerden gibiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buz Prenses'i bu hafta sonu edindim :) Şu an okuduğum bitsin ona başlayayım hemen o zaman :)

      Sil
  23. listede çok güzel kitaplar var.
    umarım severek tamalayacağın bir liste olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden epey bir keyif aldım açıkçası :)
      Umarım bu şekilde de devam eder...
      Hoş geldin bloğuma :)

      Sil
  24. Teşekkür ederim, umarım olabildiğince hepsini okuyabilirim :D
    Okudukça toplu toplu (3-4 kitap şeklinde) yorumlamaya çalışacağım :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  25. Dr. Jekyll ve Mr. Hyde filmi hakkında yazmak istiyorum, hep unutuyorum başka bir sürü yazı işi arasında. Bak yine aklıma düştü. = )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de bir sürü yazacağım konular birikti, bakalım nasıl olacak :D
      Yazarsanız keyifle okurum, tabii önce kitabı okumam lazım.
      Hoş geldiniz bloğuma d-)

      Sil
  26. Şuan listene bir göz attım ve tek diyebildiğim şey maşallah oldu. Üniversitede olunca kitaplarımın hepsi yanımda yok malesef bide zamanım da çok fazla olmayınca ben dolduramadım tüm kategorileri :( İnşallah hepsini okuyabilirsinn :))
    Bu arada henüz vakit varken gülüm'e keşke demiştin ama seninki de hiç fena değil ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumun için :) Hoş geldin bir de :D
      Üniversitede iken öyle, hele bir de apartta kalıyorsan (ben de öyle kalmıştım) pek yer de yok koyabileceğin. Kütüphane ile dindirmeye çalışırdım kitapsızlığı :)
      İnşallah okuyabilirim, şu an biraz geride kaldım program olarak her gün 100'den fazla sayfa okumalıyım :) Bakalım nasıl olacak...
      Nazım Hikmet'i görünce dayanamadım d(

      Sil
  27. Hay maşallah iyi okumalar dilerim özendim sana birden :)Okuduğun kitapların bilgilerini de buraya paylaşabilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla geri kalmamak için okuyorum da okuyorum bu günlerde :) Ben de çok mutluyum bu durumdan gerçekten :D
      Evet, tabii ki paylaşacağım, toplu toplu (3-4 kitap) şekilde :)
      Sevgiler, yorumun için teşekkürler :X

      Sil
  28. Liste oldukça güzel. Keyifli okumalar dilerim.:)

    YanıtlaSil

Birkaç Önemli Not:

1-Yorumlarınız benim için çok değerli. Bloğuma destek olmak adına olumlu-olumsuz yorum bırakabilirsiniz.
2- Profil üyeliğiniz olmasa bile Adı/Url sekmesini seçip kendi belirlediğiniz Url ya da isimle ve son olarak da Anonim profil seçeneği ile yorum yapabilirsiniz.
3- Öneri, görüş ve düşünceleriniz için "Feri Peri'ye Mektup" sayfası aracılığı ile mesaj gönderebilirsiniz...
4- Yorumunuza Smiley eklemek için, hemen alttaki linke tıklayarak beğendiğiniz bir ifadenin karşısındaki sembolleri kelimelerinizden sonra bir boşluk bırakarak yazabilirsiniz.

Yorumuna Smiley Eklemek İçin Tıkla