MİM: Sinema ve Ben

, , 55 Yorum
Okuma Süresi: 2 Dakika
Feri Peri Kişisel Blog

Bu ay bloglar arasında dolu dolu bir mim ayı oldu. Yazarların film izleme kültürleri hakkında web browserımın soğuk dehlizleri arasında bu mim yazılarını okurken bir değil, iki değil, üç değil; tam dört kez Sinema ve Ben başlığı altında mimlenmiş olduğumu fark ettim. Mim etkinliğimizin ve bu güzel soruların yaratıcısı Öneri Makinesi'nin yazısını okumak isterseniz ona hemen şuradan ulaşabilirsiniz.

Beni mimleyen arkadaşlarım; İzel Tolu, Connect Weirds, Kameri Şeyler ve Ruhsa'dan İnciler blogdaşlarıma da çok teşekkür ediyor ve onların mim yazılarına da bir çırpıda gidebilmeniz için bu cümlemin sonuna hepsini birer birer ekliyorum:
Bir Sosyolog, Bir Kitap ve Hayat - İzel Tolu
Connect Weirds
Kameri Şeyler
Ruhsa'dan İnciler

Bakalım benim cevaplarım nasılmış...

1. Sinemada izlediğin ilk film? 👀

Sinemada ilk izlediğim filmi hiç unutmuyorum; henüz 8 yaşlarında idim ve babam beni çok güzel bir animasyon olan Mulan ile tanıştırmıştı o ışığın tek yönden gözlerime hücum ettiği karanlık salonda. Büyüdükçe ismini unutsam da sahnelerini hiç unutmadım ve biraz araştırarak ismini de hemen öğrendim ve şu an keyifle o ismi söyleyebiliyorum.
Anılarım depreşti, bir ara yine izlemeliyim ben o filmi 😁 

Feri Peri Kişisel Blog

2. Film en güzel ...'da/de izlenir... 👀

Korku filmi ya da romantik film izliyor isem evde, komedi filmi ( hep birlikte gülmek çok keyif veriyor bana ) veya bol görsel şölen sunan bir macera/fantastik/bilim kurgu yapımı seyrediyor isem de sinemada...

3. Film izlerken olmazsa olmazın var mı, varsa neler? 👀

Evde izlerken, filmin duraklatılmasından ve de ara verilmesinden hiç hoşlanmam! Tüm konsantrasyonumu ve film hakkında hissettiğim duygularımı tökezletiyormuş gibi geliyor. Sinemada izlerken de insanlar ellerinde cep telefonları ile ışıl ışıl karanlığın temasını baltalamaz iseler çok mutlu oluyorum. Öyle anlarda arka koltuklardan seslenip ( sürekli arka koltuktan yer ayırtırım ) 'Instagram/Twitter bir yere kaçmıyor Hanım Hanım ya da Bey Bey!' diyesim geliyor 😏

4. Tek başına mı kalabalık mı? 👀

Tek başıma sanırım sadece kimse o filmi izlemek istemiyorsa izliyorum. Onun dışında kalabalık her zaman tercihim. 'Nerede çokluk orada bolluk' demişler...

5. Mısır mı Cips mi? 👀

İkisi de olursa çok güzel olur diyebileceğim günler epey geride kaldı maalesef. En son yeni bir tarif öğrendim diye bol baharatlı ve permasanlı mısır patlatmış ve de afiyetle yemiştim. Şu sıralar sadece beyaz leblebiye sarmış durumdayım. Cips yiyemiyorum, tadı çok kötü geliyor. Patlamış mısırın da bir zaman sonra tadı aynılaşıyor. Beyaz leblebi öyle değil, son tanesine kadar ben buradayım diyor 😆

Feri Peri Kişisel Blog

6. İki boyutlu mu, üç boyutlu mu? 👀

Tercih seçeneğim varsa ve eğer film üç boyutlu olmasının güzelliği ile kendini izlettirmeyecekse tabii ki iki boyutlu. Kim kapkara, rahatsız o gözlüklerin ardından kendini filme kaptırabilir ki? Ben kaptıramıyorum şahsen...

7. Avm sineması mı, sokak sineması mı? 👀

Sokak sinemasını eskiden olsa tercih edebilirdim sanırım ama Avm sinemaları artık daha revaçta. Öncesinde ya da ardından bir yemek yenilebilir, mağazalar şöyle hafif bir turla gezilebilir, D&R'ın kapısından içeriye bir göz kırpılabilir...

8. Filmden önce filmin fragmanını izlemek mi, yorumlarını okumak mı? 👀

İkisini de yaparım çoğunlukla. Önce fragmanını izler ardından da yorumlarını okurum. Fragmanını çok beğenmediğim ama yorumlarını dikkate alarak izlediğim film çoktur. Örneğin son günlerde izlemek istediğim filmlerden olan 'Ferdinand The Bull' animasyonunu ele alalım. Fragmanını çok sevmedim ama yorumlarını okuduğumda birçok kişinin beğendiğini gördüm ve de izleyeceğim 😍

Kimleri mimlesem bilemiyorum çünkü çok fazla kişi yaptı ve bana mimleyecek kişi kalmadı sanırım... 
Feri Peri

Bu yüzden de bu yazıyı okuyup da hala mimlenmediğini gören herkese davet gönderiyorum... 

Keyifli sinema günleri dilerim, efendim...

Bu içerik Feri Peri » Kişisel Blog tarafından hazırlanmıştır...

55 yorum:

  1. Özellikle 2 boyutlu fikrine katılıyorum, Avatar hariç 3D izleyipte, 3D olmasından keyif aldığım bir film olmadı. 2-3 sahneyi 3D yapıp tüm filmi siyah gözlüklerle izletmeleri hiç hoşuma gitmiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, Avatar gerçekten çok ama çok güzeldi. Zaten filmin çoğunluğu da ışıl ışıl ve renkliydi. Sırf 3D için çekilmiş bir filmdi yanlış hatırlamıyorsam...
      Teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  2. Eline sağlık çok güzel mim olmuş 😊. Demek filmle arana girecek hiçbir şeyden hoşlanmıyorsun bu senin konsantrasyon veya odaklanma yeteneğinin yüksek olduğu izlenimini verdi 😊. O zaman seni filmden koparacak hiçbir şeyin olmaması dileğiyle keyifli seyirler 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında tam tersi, ahahah, yani ben kendimi öyle görüyorum. Çok çabuk dikkatim dağılıyor, bir de filmin en heyecanlı yerinde durdurup da birileri benim su içmem lazım, şöyle yapmam lazım, böyle yapmam lazım deyince şakağımda biraz hareketlenme oluyor :D
      Teşekkür ederim, mim soruların çok keyifliydi, çok eğlenerek yaptım, yorumun için de teşekkür ederim tekrar :X

      Sil
  3. Misir tarifin hoşuma gitti :D.Sen yiyemiyosan ben yiyim o zaman hihiih :D.Çok güzel bi mim olmuş bayıldım bende böyle cevaplamak istiyorum ama özgün yazı yazarken içimden bi canavar çıkıveriyor sanki o yüzden olmuyo :D.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mısır tarifini ben de şuradan aldım gerçekten çok güzel oldu :)

      Youtube Linki: https://www.youtube.com/watch?v=3EYTfW_bl3k

      Ben de kendimi dizginliyorum, o sondaki gülücükler onun için; emoji dizginlemesi :D
      Teşekkür ederim beni mimlediğin için ve de yorumun için :X

      Sil
  4. Vay arkadass amma da cok cips sevmeyen varmis bu mim sayesinde ögrendim. Oysa ben bayiliyorum 😂

    Güzel olmus Fericim. Ellerine saglik. O misirda nasil olur acaba merak ettm bak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıdaki yorumda linki bıraktım. Çok hoş oldu, tavsiye ederim :)
      Cipsi artık hiç yiyemiyorum :( Ben de gördüm ki gerçekten artık çok az yiyen var sanırım, bilinçleniyoruz bu konuda :)
      Teşekkür ederim yorumun için :X

      Sil
  5. Mulan <3 <3 <3 Geçen sene bu filmi eşim ve kuzenimle yeniden izledik. Mulan'ın bende de yeri ayrıdır. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tekrar izlemeliyim, fark ettim ki filmi falan da yapılmış, boy boy resimleri vardı :) Zaman ne çabuk geçiyor. 1998 filmi :)
      Teşekkür ederim yorumun için :X

      Sil
  6. Mulan animasyonlar için harika bir başlangıç olmuş!
    Bugüne kadar okuduğum mimler arasında kimse de üç boyutlu filmleri sevdiğini söylememiş e o zaman bu yapımcılar neden her filmi 3D yapıyor? 3D'nin hakkını veremiyorlar bir türlü.
    Çok güzel bir mim olmuş kalemine sağlık bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok özledim Mulan'ı, ilk fırsatta tekrar izleyeceğim :)
      Gerçekten sevilmiyor 3D. Tamamen içerik pazarlamacılığı. Imax her yerde yok ki Imax ile izleyelim.
      Teşekkür ederim yorumun ve de beni mimlediğin için :X

      Sil
  7. Film izlerken cep telefonu kullananlara yuh diyorum, çekilir şey değil, görgüsüzlük ve ayıp. Keyifle okudum Feride'ciğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, Müjde Abla, en son gittiğim iki filmde de şahit oldum. Biri neredeyse tüm film boyunca kalktı oturdu, telefonla konuştu. Bir diğer tüm o karanlığın içinde açmış telefonu, ekran parlaklığı had safhada, bir de en arkada oturuyoruz, gözümüze gözümüze giriyor o telefonun ışığı. Filmin başını anlamadım telefonu ne zaman elinden bırakacak diye ona bakmaktan :D
      Teşekkür ederim yorumun için, sevgiler gönderiyorum :X

      Sil
  8. Evde film izlerken filmin durdurulmasını/sardırılmasını ben de hiç sevmem ama tek başıma izlerken de filmi sürekli durdururum veya ileri sararım.. Evet hoşlanmıyorum ama kendime de engel olamıyorum, elim kolum durmuyor :D O yüzden kesinlikle sinema :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah, ben tek başıma izlerken de durdurmuyorum hiç :) Başlarsam eğer çok rica ederim evde kimse beni durdurmasın diye :D
      Çok teşekkür ederim yorumun için :X

      Sil
  9. Mısır tarifini ben de merak ettim desem ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuraya eklerim ben de hemen o zaman :) Üç adet mısır patlatma tarifi var :)
      https://www.youtube.com/watch?v=3EYTfW_bl3k&t=1s

      Sil
  10. nerede çokluk orada bolluk sözü yerine göre değişebiliyor. :) Eğer film komedi filmi ise ben fragmanını izlemiyorum çünki fragmanında en komik yerleri gösteriyorlar önceden bir çok komedi filminde fragman hariç güldüren yerler yoktu bütün komik yerleri fragmana koyarsanız izlemenin anlamı ne değil mi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ben de yazdıktan sonra fark ettim ama ben onu güzel haliyle hatırlıyormuşum demekki ne yapalım :D
      Çok şey gösteriyorlar, hiçbir şey geride kalmıyor. Mantıklı bir hamle aslında komedi filminde fragman izlememek.
      Ama yine de Deadpool'un ilk filminin fragmanı iyiydi ama, bazı şeyleri filme de bırakmışlardı. Son iki yıldır bir filmde o kadar güldüğümü hatırlamıyorum. Yeni trailerları da geliyor bu arada :-h
      Yorumun için çok teşekkür ederim, Fakir :)

      Sil
  11. Sevgili kızım. Bu gece sendeyim Feride. Kahve sever misin canım? "Eveet" dediğini var sayıyorum. Haydi, Ece teyzene ve kendine de yap hem içip sohbet ederken, hem işlediğin konular hakkında bilgiler ver bana. Benim sadık takipçimsin sen yavrum...
    Evde bir kişi rahatsızlanırsa, evin müdavimlerini çok etkiliyor.Bir dizi tedavi gören kızım, hâliyle biraz ihmal etmeme neden oldu blog okumalarımı. Bana kırılmayın diye yazmak zorunda kaldım Feride :(

    Bu mim zaman zaman gözüme çarpıyordu. Bu yaşta alınganlık olurmuş meğer, birisi mimlese de yapsam diyordum. Derken Derya (deli kızın bohçası)kızım, instagramdan mesajla bildirdi deep ile bana. Hemen yaptım. Aslında sadık bir sinema izleyicisi değilim ama olmazsa olmazlarım var tabii... Zaman zaman izlediğim oluyor.
    Mimini okudum, cevapların gayet güzeldi, tanımak ne güzel, daha tanışmadan sevdiklerimizi.
    Şimdi romanına bir göz atmalıyım, çok merak ettiğimi söylemeliyim. Bloğunda yolculuğa çıkma zamanı Feride'ciğim :)
    Şimdilik hoşça kal kızım, eline, aklına sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve sevilmez mi Ece Abla'cığım. Hem de şöyle fındıklısından :D

      Olur mu öyle şey Ece Abla, herkesin kişisel hayatlarında kim bilir neler oluyor; ben de aksatabiliyorum bazen, hiç öyle düşünme, senin temiz kalbini herkes biliyor. Ben bile bu kadar kısa sürede gördüysem :)

      Bu mimi de seninle aynı gün yapmışız. Yarın ben bir mim daha yapacağım, çok da hoş soruları olan bir mim yine. Mimlemek isterim seni yarın öyleyse :)

      Çok teşekkür ederim hem zaman ayırıp böylesi güzel yorumladığın hem de hikayemi sıkılmadan en baştan okumaya başlayacağın için. Özellikle senin gibi kitap çıkarmış bir yazar tarafından okunmak da çok mutlu edecek beni, umarım beğenirsin, kahvene güzel eşlik eder hikayem :X

      Sil
    2. Bu arada geçmiş olsun, Ece Abla, umarım kızın yakın zamanda sağlığına kavuşur. Bir anne olarak tabii ki sorumlulukların var, tüm zorluklara rağmen ne güzel şey anne olmak...

      Sil
  12. Sinemada telefona bakanlara ben de çok sinirleniyorum ayrıca telefon ışığı dikkatimi çektiğinden fark etmeden milletin mesajlarını okuyorum ://

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah, gözün yine iyi görüyormuş :) Benim denk geldiklerim en arkada olduğumdan bana çok ama çok uzak oluyorlar. Umarım bir daha denk gelmem uzun süre :D
      Teşekkür ederim yorumun için de :X

      Sil
  13. Çox gözəl Mim yazısı olmuş. Animasiyon çox izləyə bilmirəm mən amma filmləri sevirəm. Əllərinə sağlıq :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiiim :) Epeydir ben de izlemiyordum, normallerine denk geldiğimden sürekli ama aslında animasyonlar da bazen o kadar iyi ki... İyi ki izlemişim diyor insan :X

      Sil
  14. Keyifle okudumm çok teşekkür ederim yaptığın içinn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim mimlediğin için, çok keyif aldım yaparken :D :X

      Sil
  15. 3D (3 boyutlu) filmleri gözlüklerle izlemek beimde hoşuma gitmiyor,üstelik gözleri bozma ihtimalleri de var,bi de google'nin sanal gerçeklik gözlüğü var,o da aynı şekilde..insanların gözlerini bozmak için yaratılmışlar sanki,çok dikkatli olmak lazım..🤔 sokak sineması eskiden popülerdi ama dediğin gibi şimdilerde avm sinemaları var,bi de evde sinema keyfi var..🙂 güzel mimdi,eline sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten kimsenin hoşuna gitmiyormuş, ben bunu gördüm bu mim süresince.
      Evde sinema keyfi zaten hem en masrafsız hem de en sıcacık olanı. Yanında istediğin her şey ile, sıcacık battaniyenin altında ya da arkadaşlarla birlikte bazen en güzeli oluyor.
      Teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  16. bu mimden çıkardığım sonuç şu ki hiç kimse sinemada izlediği ilk filmi unutmuyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de özellikle daha küçücükken o büyülü ekrandan yansıyanları gördüğümde o salondan hiç ama hiç çıkmak istememiştim :D
      Teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  17. Sanırim artık herkes avm sinemalarını tercih ediyor. Hayat avmlerde yaşanıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi düşünüyorum da sanırım ilk gittiğim filmler hep sokak sineması filmleriydi. Avm'ler yoktu o zamanlar bu kadar. Küçük bir gişeden bilet alırdık, güzel günlerdi :)
      Teşekkür ediyorum yorumunuz için :)

      Sil
  18. hehe çok keyifli anlatmışsıııın. mulaaaan ve komedi en çok sevdiiiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Mulan Ah, bu yazıyı yazdığımdan beri hala izleyemedim :D
      Teşekkür ediyorum yorumun için, Deep :X

      Sil
  19. disney filmlerini çok severim disney'i baya benimsemiştim küçükken :D filmi her şeyi ile araştırmamız ortakmış :)
    senin mısır fotoğrafları da canımı çektirmedi değil Feri Peri :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen asıl tarifi gör, bak yukarıda iki kez yorumlarda tıklanabilir linkini bıraktım youtube'taki tarifinin :D Daha henüz karamellisini denemedim :D
      Spoiler öğrenmeyi seviyorum sanırım, hatta bazen sonuna bakıp filmin başını izlediğim de oluyor :D
      Teşekkür ediyorum yorumun için :)

      Sil
  20. Mulan çok severim :) Ne güzel yanıtlamışsın hepsini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumun için, animasyonlara başlangıç için güzel bir yapımdı gerçekten. Bu arada senin türkçeleştirip paylaştığın Game of Thrones ve Star Wars temalı takvimler de duvarlarımı süslüyor, teşekkür ediyorum yine buradan :X

      Sil
    2. Çook tatlı o takvimler :) Ne mutlu bana sevdiysen :)

      Sil
  21. 3.sorunun cevabına güldüm baya :) Cep telefonuyla yapışık yaşayan insanlar,sinemada da ayrılamıyorlar ondan :) Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, bari karanlıkta sinemanın içinde kapatın. Benim ödüm kopuyor sessize almayı unutursam da orada çalarsa rezil olurum, ayıp olur diye. Halbuki mesaj sesleri oradan buradan gelip duruyor sürekli...
      Çok teşekkür ederim yorumunuz için :X

      Sil
  22. güzel ve samimi cevaplar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :X Olabildiğince samimi cevaplar vermeye çalıştım :)

      Sil
  23. Ben sokak sinemasına gitmiştim ve tek bir kişinin durduğu küçük bir gişeleri oluyor. Genellikle iki ya da üç adet sinema salonu. Bu salonlar bazen okulların müsamereleri için de kullanılıyor :) Bizde öyleydi yani :D
    D&R'in faktörü büyük, hiçbir mağazaya girmesem de oraya illa ki gidiyorum :)
    Teşekkür ederim yorumun için :X

    YanıtlaSil
  24. Mulan ancak cocuklarim zamanina denk geldi kendimi cok yasli hissettim birden 😂😂😂. Sinemads cep telefonuna ben de cok sinir olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi bana da çok uzak yıllarmış gibi geliyor, 1998 yılı :)
      Teşekkür ederim yorumunuz için :X

      Sil
  25. Çok güzel cevaplar vermişsin canım . 😊 Ben de aksiyonlu filmlera sinemada seviyorum . Ses efeltleri harika oluyor . 😂😂 Mutlu haftasonları diliyorum . Sevgiler . 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumun için, ben de sana güzel bir hafta sonu diliyorum buradan :X

      Sil
  26. İlk soruya biri de Mulan cevabını vermişti ama kim olduğunu hatırlamıyorum. 2.soruya ben de aynı cevabı verirdim.

    Yeni mi yaptın bilmiyorum ama ben yeni gördüm. Blogun bölümlerine kitap isimleri vermişsin. Çok hoşuma gitti :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mulan cevabını sanki ben de hatırlıyorum ama o kadar çok Sinema ve Ben okudum ki ben de unuttum :D

      Sanırım Aralık ayında falan böyle bir fikir aklıma geldi :D Bu hali de çok hoşuma gitti. Tabii her yeni bölüm/eklenti ekleyeceğim zaman ne isim koysam diye de epey uğraştırıyor ama olsun :D
      Teşekkür ederim beğendiğin için ve yorumun için de :X

      Sil
  27. Merhabalar :)
    Çok keyifliydi cevaplar. Kızımdan dolayı 2 yıl önceye kadar yaklaşık 10 yıl animasyon izleyerek geçti.Mulan daha önceymiş sanırım kaçırmışım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzelmiş, animasyon filmler apayrı bir zevkli oluyor. Kızınızı da Allah analı babalı büyütsün, ben de bir kız evladım olmasını çok isterim ileride olacak olur da olursa tabii. Kız çocuklarını ayrı bir seviyorum diyelim :)
      Çok teşekkür ederim yorumunuz için :X

      Sil

Birkaç Önemli Not:

1-Yorumlarınız benim için çok değerli. Bloğuma destek olmak adına olumlu-olumsuz yorum bırakabilirsiniz.
2- Profil üyeliğiniz olmasa bile Adı/Url sekmesini seçip kendi belirlediğiniz Url ya da isimle ve son olarak da Anonim profil seçeneği ile yorum yapabilirsiniz.
3- Öneri, görüş ve düşünceleriniz için "Feri Peri'ye Mektup" sayfası aracılığı ile mesaj gönderebilirsiniz...
4- Yorumunuza Smiley eklemek için, hemen alttaki linke tıklayarak beğendiğiniz bir ifadenin karşısındaki sembolleri kelimelerinizden sonra bir boşluk bırakarak yazabilirsiniz.

Yorumuna Smiley Eklemek İçin Tıkla