MİM: Küçük Bir Mim

, , 56 Yorum
Okuma Süresi: 2 Dakika
Feri Peri Blog

Elimde küçük bir mim yazısı daha kaldı; soruları ise öyle derin yerlere mıhlanıp kalıyor ki, insan bir cevapları yazmaya başlamaya görsün. Kalemin ucundan akıp giden düşünceler dur durak bilmeksizin dökülüyor adeta kurak gönül sayfalarından içeri. Soruların sahibesi ise Yüreğimin İklimi...

Bu mim ve hazırladığı sorular sayesinde bloğunu ziyaret edebilme ve kelimeleri arasında gezebilme imkanı buldum bugün. Herteldensef'e de bu konu başlığı altında beni mimlediği için teşekkür ediyor ve günün geri kalanı için hazırladığım sorularla siz okuyucularımı baş başa bırakıyorum...

1. Dünyayı değiştirecek 3 küçük adım?

Sevebilmek, mutlu olmayı öğrenebilmek ve vicdan... Sevebilen birey; insanları da hayvanları da sever, küçük büyük, öteki beriki diye ayırt etmeden sever ve böylece empati yapabilir, bir bağ kurabilir, samimi davranabilir...

Mutlu olmayı öğrenebilen birey; hem kendisini hem de çevresindekileri mutlu eder. Mutluluğu; tüm dünyaya yayabilecekmişçesine, çalıştığı iş yerinde, her gün geçtiği sokakta, selam verdiği bakkala ya da esnafa bile yani her yerde, herkese aşılar.

Vicdanlı olabilen bireyler; adil olmaktan yana tavır alırlar, kötülükten değil iyilikten beslenirler.

Bir gezegenin insanlarının yüreğinde sevgi, mutluluk ve vicdan olduktan sonra o gezegen, artık sıradan bir galaksinin alelade bir gezegeni değil, adeta cennetten bir köşesidir.

2. Dünyanın daha fazlasına ihtiyaç duyduğu şey?

Saflık; saflığa ihtiyacı var. Saf ve iyi insanlara, iyi yurttaşlara, iyi komşulara, iyi arkadaşlara, iyi patronlara, iyi çalışanlara, iyi yöneticilere, iyi ülkelere ihtiyacı var...

3. Okuduğunuz son kitap?

Atilla İlhan - Kimi Sevsem Sensin
Ondan öncesinde de Virginia Woolf - Kendine Ait Bir Oda (iyi ki de okumuşum)

4. İzlediğiniz son film?

The Shape of Water (10 üzerinden 7)

5. Değişmenizi sağlayan bir hatanız?

İki hatam var aslında; samimiyet ve yardımseverlik. İkisi yüzünden çok fazla üzüldüğüm anlar yaşadım. Bu hatalar da tabii unutamayacağım hayal kırıklıklarına sebep oldu. Şimdilerde bu iki değiştiremediğim yönümü az da olsa köreltmeye çalışıyor ve sadece gerçekten iyi insanlara gösteriyorum.

6. Sözcükleriniz eylemlerinizle eşit midir?

Eşit olmasını sağlamaya çalışırım. Bir söz söyler ve bunu eyleme dönüştüremez isem vicdanım hiç rahat etmez. Dolayısıyla vicdanım da beni rahat ettirmez. Bu nedenle evet ve hayır diyebilmeye, açık ve net olabilmeye çalışırım her zaman.

7. Gurur duyduğunuz bir başarınız?

Feri Peri Blog

Ailem için hayırlı bir evlat olabildiğimi, vefalı olabildiğimi bilmek benim için en büyük başarılarımdan biridir. Diğeri de uzun zamandır sevgimden hiçbir şey eksilmeden sahip olduğum gönül birlikteliğim. İlk aşkımdı ve bu hep böyle de kalacak. İkimizin de gözleri kaderin sözleri ile kapanana kadar...

8. Hayattaki öncelikleriniz nelerdir?

Sevmek ve de sevilmek...

9. Kendinizde beğendiğiniz 5 özellik?

Naif, adalet kavramına gönülden bağlı, mükemmeliyetçi, sıcakkanlı ve çalışkan olmam...

10. Geçen haftanın en güzel olayı nedir?

Bir arkadaştan çok güzel bir mesaj aldım geçen hafta, bloğumun e-posta adresi aracılığı ile. Beni ve yazılarımı ne kadar sevdiğinden, kalemimi kendisininkine benzettiğinden bahsediyor ve her cümlesiyle kalbimde tarif edilemez bir sıcaklığın oluşmasına sebep oluyordu. 

O kadar hoşuma gitti ki, bu kadar güzel cümlelere nasıl bir karşılık verebilir ve bende yarattığı mutluluğu tarif edebilirim bilemedim ama yine de karaladım bir şeyler ve böylece tanışmış olduk...

Mutluluğuma mutluluk kattığı için o zarif arkadaşıma buradan yine çok teşekkür ediyorum...
---

Bu küçük bir mim yazısının da sonuna gelirken, soruları cevaplandırmak üzere davet etmek istediğim bazı blogger arkadaşlarım da var elbette:

Kağıttan Dünyam
Sibelynka
Ece Evren
Beyda'nın Kitaplığı
Pastelden
Sule Uzundere

"Dünyada görmeyi istediğiniz değişimin kendisi olunuz!"
Mahatma Gandhi 


Bu içerik Feri Peri » Kişisel Blog tarafından hazırlanmıştır...

56 yorum:

  1. Beautiful post dear! ♥ I like your blog!
    Following you! Follow back?

    http://colourfulmadness.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thanks for following, I have visited you back, have a nice day :)

      Sil
  2. Aynı gün aynı mimi yapmışız :) çok güzel ve sıcak cevapların var sevgili feri peri.. hayat sana güzelliklerle örülü günler getirsin. Yürekten sevgiler :X

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, gerçekten de aynı gün yapmışız, hemen ben de geldim sizinkini okudum, çok güzel bir mim ama değil mi? Son zamanlardaki mimler bir hayli keyifli geldi bana yaparken :)

      Sil
  3. Sorular güzel, cevaplar da güzel. Yardımseverlik, iyilik, samimiyet maalesef sonradan insanı üzüyor, bunu ben de anladım, kimseyle çabucak samimi olmamak lazımmış, Kimi Sevsem Sensin şiirini çok seviyorum.
    Sevgiyle kal...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum, Müjde Abla, çabuk gelen samimiyet çoğunlukla iyi sonuçlar doğurmuyor, özellikle kötü insanlarla...
      Ben de şiirin en çok son bentini seviyorum;
      "Kimi sevsem sensin / senden ibaret
      Hepsini senin adınla çağırıyorum
      Arkamdan şımarık gülüşüyorlar
      Getirdikleri yağmur / sende unuttuğum
      Hani o sımsıcak iri çekirdekli
      Senin gibi vahşi öpüşüyorlar
      Kimi sevsem sensin / hayret
      İn misin cin misin anlamıyorum."

      Teşekkür ederim yorumun için :X

      Sil
  4. Yine güzel cevaplarla süslenmiş bir mim daha ve ben yine okumaktan çok keyif aldım. Ben de tekrar teşekkür ederim sevgili Feri Peri :)
    Umarım birbirinize sevgiyle baktığınız gözler her daim parlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim tüm güzel yorum, düşünce ve temennilerin için, inan çok mutlu oldum :)
      Ben de çok keyif aldım yaparken, tekrar teşekkür ederim beni de mimlediğin için :X

      Sil
  5. Güzel bir mim olmus. Ben sirada bekleyen yazilarim biriktiginden biraz ara verdim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de epey biriktirdim yazıları, önce bir mimleri yapayım dedim :) Ki bu mimler de birikmişti.
      Teşekkür ediyorum yorumunuz için :X

      Sil
  6. iştee iyi bir insanın yanıtlarıııııı :) şeyp of votır oskar adayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi olmaya çalışıyorum, bakalım, ne kadar olursa :D
      Çok teşekkür ederim, İyİ İnsan :X
      Biraz mantık hataları vardı sanırım o yüzden puan kırdım :D Sinemada izlesem çok daha yüksek verebilirdim herhalde tüm o görsel şölenden ötürü... Şu an bir dizi var, Deep, ALtered Carbon, epey gündemde, ilk bölümü izledim, acayipti, daha net bir fikir edinemedim fikirlerimle ilgili :D

      Sil
  7. Çok güzel bir mim olmuş. Dünyanın gerçekten saflığa ihtiyacı var bu kadar bozulmuşken. Sevmek ve sevilmekse muhteşem ikili:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naif ve saf insanları gördüğümde o kadar seviniyorum ki bu bozulmaya rağmen ama yine de görebiliyoruz ve sanırım bu da iyi bir şey :D
      Sevgi olmadan da bir hayat nasıl başlayıp sonlanabilir ki zaten?
      Çok teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  8. Kendinizde beğendiğiniz özellikler, asla vazgeçmeyin. Samimiyet ve yardımseverlik çok yıpratır insanı. Standart hayatların karşısında penceresi kapalı insanlara kendinizi anlatmak, yardımcı olmak. Mükemmel bir mim sevgili Feri Peri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Hoş geldin blog sayfama :)
      Bu mimi yapmak istersen söylemen yeterli hemen seni de mimlerim :)
      İnsan güçlü ve zayıf yanlarını bilmeli, bilmeli ki hem kendini korusun diğer insanlardan hem de diğerlerini korusun kendisinden, böyle düşünüyorum :)
      Çok teşekkür ederim bu güzel yorumun için sana da :X

      Sil
  9. Çok güzel bir mim olmuş. Keyifle okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumun için:) Beğenmene sevindim, sen de yap derdim ama yakında yolcusun :(

      Sil
    2. Sağlık olsun... Düşünmen yeter :)

      Sil
  10. Teşekkür ederim yorumun için, Momentos'un yazısının yorumlarında görmüştüm seni, dedim hemen davet edeyim, yaptığın için de çok teşekkür ederim, hemen okuyorum o zaman :X

    YanıtlaSil
  11. Biz güzel düşünen insanların en büyük sorunu bu işte. Karşılıksız yardım ve sevgi verdiklerimiz bunu anlamayıp sırt çeviriyorlar. İlk sorudaki cevabın nedenlerine bayıldım. Güzel bir mim olmuş :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, hoş geldin sayfama da :)
      Seçtiğimiz insanları çok dikkatli seçmek gerekiyor üzülmemek için aslında, karşılık beklemeden iyilik yapmaya kalkışsak bile o kişinin iyi niyetli olduğunu bilebilmemiz gerekiyor ama bu da mümkün mü tabii akıl erdirmek zor...
      Çok teşekkür ederim yeniden yorumun için :X

      Sil
  12. Mimler çoğaldı, çok seviyorum, aralara birer paylaşım yaparak mimler cevaplanabilir. Sorular düşündürücü, cevapların ise tatmin ediciydi. Emeğine, eline sağlık yavrum. Sevgiyle kucaklıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne zaman istersen istediğin gibi yap, Ece Abla'cığım. Bu arada, hikayelerimi birleştirdim artık sadece upuzun tek partlık bölümler mevcut. Sanırım uzun olmasın diye bölümler arttıkça kafa karışıklıklarına sebep oldu o bölümleri kısımlara ayırmam.
      Artık şu an sadece beş bölüm ve bunu takiben 5 yayın var, buradan haber vereyim dedim :)
      Ben de sana sevgilerimi gönderiyorum :X

      Sil
  13. Öncelikle Feri çok teşekkür ederim beni de mimlediğin içinn :) Sorular kişilik analizi gibi ve sen de çok güzel,içten cevaplamışsın :) eline sağlık :X

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki mimleyeceğim, mimlenmek güzeldir :D
      Ben de senin yanıtlarını bekliyor olacağım :)
      Çok teşekkür ederim yorumun için :X

      Sil
  14. Samimiyet ve yardım severlik bu dünyadaki hatan olabilir ancak öldükten sonra sana hediye olarak dönecektir. ;) Öncelikle insanın kalbi temiz olmalı. Güzel sorular güzel yanıtlar. iyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru bir yaklaşım aslında ben de o açıdan düşünüyorum bazen ne kadar üzülsem de. Yorumun için teşekkür ederim :)

      Sil
  15. Canım çok teşekkürler. Kusura bakma yeni gördüm mailini. Hafta sonları bizim çok koşturmalı geçiyor. En kısa zamanda yapıyorum. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, o zaman bekliyorum ben de cevaplarını okumayı, yorumun için de sağ olasın, sevgiler :X

      Sil
  16. Cevaplarınla yüreğinin naifliğini ve hassasiyetini yansıtmışsın bizlere.
    Umarım hep kendin gibi insanlarla karşılaşırsın hayatın boyu :)

    Mimine beni de dahil ettiğin için çok teşekkür ederim. Önümüzdeki hafta cevaplıyorum keyifle ♥️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel sözlerin için :X
      Ben de okuyacağım o mimi o zaman keyifle :)

      Sil
  17. Canım sıkılıyordu okudukça biraz tebessüm ettim sayende canım, çok guzel yazmıssın :) Bende seni yemek siteme beklerim, ziyaret edip bir yorum yazarsan benı cok mutlu edersin :)

    Elmalı kurabiye: http://yemek-ye.net/tarifler/elmali-kurabiye/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumunuz için, tabii gelirim, eminim bana fayda sağlayacak tarifler vardır :)

      Sil
  18. Bende cevaplarını severek okudum. Samimi, içten yanıtlar için teşekkürler. Olumsuz yönlerimizi düzeltmeye çalışarak olumlu yönlerimizi korumaya çalışmalıyız her şeyden önce. Selam ve sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu değerli ve anlamlı yorumunuz için :) En doğrusu da sizin dediğiniz gibi, çok güzel özetlemişsiniz mimin cevaplarının taşıdığı amacı :)

      Sil
  19. Sevmek ve sevilmek... Yıllar geçtikçe insan gerçekten bundan daha önemli bir şey olmadığını anlıyor. Çok güzel yazmışsın :-f

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum desteğin ve yorumun için :X

      Sil
  20. Çox şirin mim yazısı olmuş. Ellerinize sağlıq.

    YanıtlaSil
  21. Canım mimi yaptım. Çok teşekkürler :) Sevgiler :)
    https://beydaninkitapligi.blogspot.com.tr/2018/02/mimlendim-ve-mimledim-21-kucuk-bir-mim.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen bakıyorum, teşekkür ederim kırmadığın için :X

      Sil
  22. Samimiyet ve yardımseverlik birer hata değil aslında Feri Peri, gurur duyman gereken iki çok önemli özellik! ^_^
    Sevgi, mutluluk ve vicdan konusunu da çok güzel bir şekilde açıklamışsın, hemfikiriz. :)
    Çok hoş bir mim olmuş, emeğine sağlık! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Aslında belki iyi özellikler ama çok çabuk kanıp naif davranabiliyordum eskiden, ta ki bu huylarımın bana karşı kullanıldığını öğrenene kadar. Keşke herkes vicdanlı olabilse de diğer insanları kullanmasa; o zaman ben de çok mutlu olurdum bu durumdan.
      O cevaplar sıra sıra döküldüler, beğenmene ve hemfikir olmana çok sevindim :D
      Teşekkür ediyorum yorumun için :X

      Sil
  23. Mim için çok teşekkürler. Hafta sonu vakit bulunca hemen yaptım: https://suleuzundere.blogspot.com.tr/2018/02/kucuk-bir-mim-mimlendim-23.html

    Kendine Ait Bir Oda'yı ben de okumak istiyorum. Mart listeme ekledim.

    Hatanız sorusuna iki iyi özellik yazmana gülümsedim. Ben o soruda kötü bir özelliğini yazmanı beklerdim :-)

    Gurur duyduğun başarın sorusuna verdiğin cevap çok hoşuma gitti. Keşke benim aklıma da gelseydi dedim. Benim cevabım seninkinin yanında çok basit kalmış oldu.

    İyi ki yazmışsın, keyifle okudum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi hemen gelip bakıyorum o zaman.
      Genel olarak çok uzun paragraflardan oluşsa da sonucu ve genel anlatılmak istenenler itibariyle bir kadın olarak çok beğendiğim bir kitap oldu Kendine Ait Bir Oda :)
      Aslında kötü özelliklerim var benim de; tembellik, üşengeçlik hatta bazen sabırsızlık ve agresiflik gibi. Ama tembelliğime rağmen pinpirikli biri olduğum için pişmanlık duyduğum tek hatalarım (epey pişmanlık duyduğum) hem yardımseverliğim ve hem de kullanılan samimiyetimden oldu. Bir dahaki sefere kötü özellikler sorulursa cevaplarda, oh oh, yazarım hepsini :D
      Çok gurur duyduğum birkaç akademik başarım oldu ama ne bileyim, böylesi benim de çok hoşuma gitti, teşekkür ederim :D
      Çok teşekkürler yorumun için :X

      Sil
  24. samimiyet ve yardımseverliğin insanda hayal kırıklığı yaratması ne kadar üzücü aslında bir insanın iyiliklerini istismar etmek gibi birşey bu.. "vicdanlı olabilen bireyler adil olmaktan yana tavır alırlar,kötülükten değil iyilikten beslenirler.." beğendim bu sözü.. 🙂 samimi ve güzel bir mimdi,elinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumunuz için, Ertuğrul Bey :) Evet, iyiliğini ve samimiyetini istismar etmek... Ama hatalardan ders alındıkça büyüyor ve gelişiyor insan.
      Beğenmenize sevindim hem mimi hem de sözlerimi :)

      Sil
  25. Ellerine sağlık törpülenmekte bir başlangıçtır. Hepimiz deneyim,ledikçe analiz yapma yeteneğimiz ortaya çıkıyor. Güzel bir anlatım olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum, çok haklısın, törpülenmek gerekiyor bazen ki doğru dönüşlere sapasın, hayatına doğru anlamlar katasın...
      Yorumunla değer kattın mim yazıma, teşekkür ederim :X

      Sil
  26. Ben de bugün bir mim yazısı yazdım ve seni de mimledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzelmiş mim, Ezgi'nin de seninkini de okudum :) Daha şimdiden yüzümü gülücükler kapladı. En kısa zamanda yapacağım, çok teşekkür ederim :)

      Sil
  27. Dünyanın ihtiyaç duyduğu şeyleri öyle güzel özetlemişsiniz ki katılmamak mümkün değil.
    Sevgilerimle. @Rps

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum yorumunuz için, kalplere dokunabiliyorsam ne mutlu bana :)

      Sil

Birkaç Önemli Not:

1-Yorumlarınız benim için çok değerli. Bloğuma destek olmak adına olumlu-olumsuz yorum bırakabilirsiniz.
2- Profil üyeliğiniz olmasa bile Adı/Url sekmesini seçip kendi belirlediğiniz Url ya da isimle ve son olarak da Anonim profil seçeneği ile yorum yapabilirsiniz.
3- Öneri, görüş ve düşünceleriniz için "Feri Peri'ye Mektup" sayfası aracılığı ile mesaj gönderebilirsiniz...
4- Yorumunuza Smiley eklemek için, hemen alttaki linke tıklayarak beğendiğiniz bir ifadenin karşısındaki sembolleri kelimelerinizden sonra bir boşluk bırakarak yazabilirsiniz.

Yorumuna Smiley Eklemek İçin Tıkla