Uber Nasıl Çalışır? Karşınızda Uber Uygulaması ve Detayları

, , 41 Yorum
Okuma Süresi: 5 Dakika
Feri Peri Kişisel Blog

Uber Kullanıcısı ya da Sürücüsü Hatta Her İkisi de Olmanızı Sağlayan Uygulamanın Tüm Detayları...

Uber; ulaşım yöntemlerimizi kökünden değiştirmiş durumda ve bu hiç de abartılı bir söylem değil. Çünkü, Kaliforniya tabanlı bu şirket; bir yandan yağmurun altında 10 dakika boyunca taksilere selam çakma eziyetini tamamen geçmişte bırakırken, bir yandan da herhangi birinin kendi işinden arta kalan zamanlarda, ek iş mahiyetinde taksi sürücülüğü yaparak para kazanabileceği yepyeni bir konsept geliştirdi.

Daha yolun başındaki şirket, şimdiye kadar birçok sorunla boğuşmuş olsa da, - hisse paylaşımı anlaşmazlıkları da buna dahil (kurucusu ve Ceo'su istifa etti) - ücretsiz Uber uygulaması hala marketteki en iyi mobil araçlarından biri olarak yerini koruyor; özellikle de büyük bir şehirde kendinizi araç-sız kalmış bulursanız!

Peki,  Uber kullanıcısı, sürücüsü ya da ikisini de birden olmaya hazır mısınız? "Uber Nasıl Çalışır?" başlıklı kılavuzumuz tüm sorularınızı cevaplandıracak!

Nasıl Kullanıcı Olunur?

İlk adım Android ya da Apple cihazınıza uygulamayı indirmek ve isim, telefon numarası, kredi kartı gibi bilgilerin girişini yapmak. Gerekli bilgileri doldurduktan sonra ise gideceğiniz yeri "Nereye?" şeklinde ekranın sağ üst köşesinde ibarelenmiş kısma yazmanız gerekiyor. Gideceğiniz mekanın açık adresini eksiksiz olarak bilmiyorsunuz diye hiç merak etmeyin, gitmek istediğiniz işletmenin ismini "Starbucks" ya da "Gamestop" şeklinde yazarak bulabilirsiniz. Uber ayrıca kullanıcılarının yolculuk esnasında ufak molalar talep etmesine de olanak tanıyor.
Feri Peri Kişisel Blog

Gideceğiniz yeri seçin, şoförün sizi almasını istediğiniz kesin konumu haritanın üzerindeki mavi işaret pini ile belirleyin ve uygulama da size gitmek istediğiniz istikamete ulaşabilmenin yaklaşık olarak alacağı zamanı söylesin. Uber uygulaması ayrıca şeffaflığını garanti altına alabilmek amacıyla her bir servisin tahmini ücretini de gösteriyor ve bu; taksimetresi olmadığını iddia ederek fazladan ücret koparmaya çalışan taksicilere oldukça maruz kalmış yolcuların çok  memnun kaldığı bir özellik. Yolculuğun ücreti hangi servisi seçtiğinize ve günün hangi zamanında uygulamayı kullanacak olduğunuza bağlı olarak değişiyor. Ne kadar müşteri aynı anda bir Uber taksi talep ederse, o yolculuğun fiyatı da o kadar artıyor. Uber buna; "Katlı Ücretlendirme" adını veriyor.

Feri Peri Kişisel Blog

Temel servisler sırasıyla; UberX, UberXL ve UberSelect şeklinde adlandırılıyor. Bu servislerin farklılıkları; fiyatları ve sizi alacak olan arabanın türünde yatıyor. UberX sürücüleri, dört yolcuya kadar oturma kapasitesi sunan standart bir yolcu arabasının (Honda Accord) içinde servis sağlıyorlar. UberXL sürücüleri ise altı yolculuk kapasitesi ile daha büyük araç türlerine (Chrysler Pacifica gibi) sahipler. Son olarak da UberSelect; Mercedes-Benz, Audi ve BMW sürücülerinin katılabileceği oldukça lüks bir hizmet sunuyor.

Bir üst sınıfa mı atlıyorsunuz mesela? Uber, sizi daha da güzel araçlardan oluşan UberBlack ve UberSUV servislerini içeren sığınağına alabiliyor. Kendinizi Cadillac Escalade, Bmw 7 Serisi, Mercedes Benz S-Class ya da serisinin en üst sınıfı Chevrolet Suburban içerisinde bulabilirsiniz. UberBlack ve UberSUV sürücüleri ticari araç olarak kayıt olmak zorundadırlar. Dünyanın toplasanız bir avucu geçmeyecek sayıdaki şehirlerine özel olmak üzere de UberLux servisi sunulmaktadır; yani şirketin en itibarlı hizmeti. Bu hizmet bir hayli pahalı tabii ama gideceğiniz yere bir Audi A8, Land Rover Range Rover ya da aynı türdeki üst sınıf bir modelin içerisinde en konforlu şekilde varmanız garanti edilmektedir. İşte gösterişli bir giriş böyle yapılır...

Feri Peri Kişisel Blog
Audi A8
Uber ayrıca, tekerlekli sandalyeye özel uyarlanmış araçlara ihtiyaç duyan yolculara da bir hizmet sunuyor ve bunun yanı sıra UberPool isminde oldukça ucuz bir servisi de var. Adının çağrıştırdığı üzere UberPool; birbirini hiç tanımayan kullanıcılara aynı araçta yolculuk etme imkanı tanıyan bir tür araba-imecesi. Washington DC şehir merkezinden Virginia, Alexandra'ya seyahat ettiğinizi hayal edin, Uber aracınız yol üzerinden sizinle hemen hemen aynı istikamete giden bir yolcu daha almak amacıyla durabilir; Lincoln Memorial'dan Arlington'a giden bir müşteri için örneğin. Bu seçenek tabii kat edilen mesafe açısından daha uzun sürebilir çünkü A noktasından B noktasına, C ve D noktalarına da uğrayarak gitmiş oluyorsunuz ama bu servis çok ucuz bir servis...

Kullanıcılara uyarı: UberPool kullanırken kim ile seyahat edeceğinizi önceden bilmenin hiçbir yolu yok. Şansınıza, çok sessiz ve saygılı bir yabancı ile de paylaşabilirsiniz o aracı; akşamdan kalma olduğu için sürekli midesi bulanan bir öğrencinin yanında 15 dakika geçirmek zorunda da kalabilirsiniz. Ya da, çocuklarının çığlık atmasını çok sevimli bulan ebeveynlerin tavırlarına da şahit olabilirsiniz... Tecrübelere dayanarak, UberPool'u kullanmak aslında Rus Ruleti oynamak gibi ve oldukça can sıkıcı hale gelebilecek bir yolculuk 2.50$'lık bir kar sağlamak için değmeyebilir.

Bir fiyat seçtiğiniz gibi sizi alacak olan arabanın yola çıktığının mesajı ile bilgilendirilirsiniz. Uygulama, sürücünün ismini ve aldığı puanları öncesinden görebilmenizi de sağlar. Ayrıca, arabanın markasını, modelini, rengini, plakasını ve hatta sizi teslim alacağı (sizin belirlemiş olduğunuz) mekana ne kadar sürede varacağına dair bilgiler de listelenir. Uber'inizin yolda olduğunu haritanın üzerindeki araba şekilli ikon ile kontrol edebilirsiniz.

Arabaya binin, sürücünüze bir selam verin ve işte bu kadar kolay bir şekilde yoldasınız. Hangi servisi seçtiğinize bakılmaksızın uygulama ekranının en üstünde seyahatinizin konumunu ve tahmini varış süresini anbean gösteren bir durum çubuğu da yer almakta. Yaptığınız yolculuğu paylaşabilmek için, Facebook Messenger, WhatsApp, Gmail ve eski usul metin mesajı seçeneklerini içeren bir özellik de var üstelik.

Uber'in en iyi tarafı; nakit ödemek zorunda olmamanız, uygulama hesaplanan ücretinizi kayıtlı olan kredi ya da bankamatik kartınızla otomatik olarak ödüyor. Varış noktasına ulaşıldığı gibi, yolcu basitçe arabadan iniyor ve kendi yoluna gidiyor. Kullanıcılara her bir yolculuktan sonra deneyimlerini puanlaması ve arzu ederse sürücülere bahşiş bırakması gibi seçenekler de sunuluyor. Bu iki seçenek de isteğe bağlı. Ayrıca müşterilerini 0 ve 5 puan arası şekilde oylaması sürücülerden de isteniyor. Bu nedenle, puanınızın bu Uber topluluğu içerisindeki itibarınız olduğunu aklınızda daima bulundurun; az sayıda insan mükemmel bir puanlamaya sahip ama verilen tek bir puanın sıra dışı bir şekilde düşük olması bile, sürücü bulmayı çok komplike bir hale getirebilir.

Nasıl Sürücü Olunur?

Sürücü olmak için, ücretsiz Uber Driver uygulamasını indirip kendiniz ve (öz geçmiş kontrolü için sosyal güvenlik numarasını içeren) arabanız hakkında istenilen bilgileri doldurmalısınız. Herkesin bir Uber aracı sürmeye uygun olamayacağını ve her arabanın da şirket tarafından kabul edilmeyeceğini belirtmekte fayda var. 

Sürücüler en az 21 yaşında ve sürdüğü bölgede geçerli bir ehliyete sahip olmalıdırlar. 23 yaşının altındaysanız en az 3 yıllık sürüş tecrübesine sahip olmalısınız; 24 yaş ve üzeri iseniz de en az 1 yıllık tecrübe gerekiyor. Sigortalı olmanızın yanı sıra öz geçmiş ve sabıka kaydı taramalarından da geçmiş olmanız lazım. Ara sıra da olsa hız cezası almış olmanız size pek bir sorun yaratmaz ama eğer daha öncesinde "alkol ve madde etkisi altında araç kullanımı" ile suçlanmışsanız ya da herhangi bir sabıka durumunuz varsa Uber sürücüsü olmayı unutabilirsiniz.

Diğer gereklilikler ise daha çok araç ile ilgilidir. Sürücü olabilmek için dört kapılı, ağır hasar almamış, 2007 ve sonrası model bir arabaya sahip olmalısınız. Araç sigortalı ve kayıtlı olmalı; frenler, lastikler, farlar ve emniyet kemerleri gibi temel ögeleri içeren "Uber Araç İncelemesi"nden geçer not alınmalıdır. Bilgilerinizi eksiksizce doldurun, gerekliliklerin hepsine sahip olun ve işte ilk sürüşünüz için hazırsınız...

Feri Peri Kişisel Blog

Basitçe uygulamayı açın ve araca ihtiyacı olan müşterilerden bildirimler alın. Uber ile birlikte günde kaç saat çalışacağınıza kendiniz karar verebilirsiniz. Minimum ya da maksimum gibi bir süre sınırlaması yoktur. Ne kadar kazanacağınız; ne kadar sürdüğünüze, ne zaman sürdüğünüze, daha önce kullanıcıların yararına olan "Nasıl Kullanıcı Olunur?" kısmında bahsetmiş olduğumuz "Katlı Ücretlendirme"ye bağlıdır. Çünkü yoğun saatlerde çalışan sürücüler daha çok kazanırlar. Uber genellikle sürücülerine çalıştıkları bölgedeki en yoğun saatlerle ilgili bir liste de sağlar.

Bazı faktörler kazançlarınızı olumsuz yönde etkileyebilir. Sürücüler Uber'in çalışanları değildir -- onlar sadece sözleşmeli hizmet sağlayıcılarıdır; o yüzden yakıt, bakım (lastikler, yağ değişimi vb.) ve araçla ilgili tüm giderler sürücüsünün cebinden çıkar. Sürücüler kazanılan ücretlendirmenin %75'ini alırlarken, Uber geri kalan %25'ini alır ve uygulama aracılığı ile kazanılan para Gelir İdaresi'ne (IRS) kazanç olarak bildirilir.

Uber Driver uygulamasını kullanabilmek için internet bağlantısı gereklidir ve Uber yaklaşık olarak ayda 2 GB data kullanır. Uygulama ayrıca telefon şarjını çok çabuk tüketebilir, bu yüzden de kaliteli bir şarj cihazı almanızı öneririz ki, yolcularınıza Google Maps'i açmaları için ricada bulunmak zorunda kalmayın. Düzgün bir araç içi telefon tutacağı da olmazsa olmazlardan...

Bu içerik Feri Peri » Kişisel Blog tarafından hazırlanmıştır...

Kaynak: https://www.digitaltrends.com/cars/how-does-uber-work/
Çeviren: Feri Peri

Blog kategorilerimin arasına yeni bir alan daha eklemek istedim ve "Çeviri İşleri" adı altında okuyucularımı bilgilendirmeye değer gördüğüm konuları yabancı kaynaklardan çevirip kaynak göstererek bloğumda paylaşmaya karar verdim. Umarım bu kategoriyi faydalı bulur ve beğenirsiniz. Keyifli okumalar

41 yorum:

  1. Öncelikle mükemmel çeviri için tebrik ediyorum, eline sağlık Feride'ciğim. Benim akıllı telefonum olmadığından herhalde böyle bir taksi çağırmam mümkün olmaz:)))))bizim mahallenin taksicileri tanıyor beni zaten mahallenin kedici teyzesi diye:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, Müjde Abla'm. Aklıma böyle bir fikir gelmişken, elimde de kendi bloğum varken değerlendireyim dedim :)
      Şu an zaten sadece İstanbul'da var Uber bizde. Kullanıcılar genel olarak memnun, ben de hiç deneyimleyemedim Eskişehir'de olduğum için.
      Tanımaları çok güzel, iyi davranırlar böylelikle. Ben de açıkçası Eskişehir'in sarı taksilerinden genel olarak memnunum. Hiç İstanbul'daki gibi kandırma, dolandırılma durumlarına rastlamadım.
      Bakalım ne olacak taksiciler ve Uber'ciler arasındaki durumlar :D
      Teşekkür ediyorum yorumun için :X

      Sil
  2. Uber'e uzaklaştırma gelirse benzer bir durumda şehirler arası taşıma yapabildiğiniz uygulamalar da var Türkiye'de. Onlara da kısıtlama gelir mi ki acaba? Bekleyip göreceğiz artık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an için bu şirketin vergi ödediğine dair haberler okudum ama taksicilerin yüreği hiç soğumayacaktır, sürekli dava açıp duruyorlar. Ben ikisinin de eşit şartlarda yasal yollara uyarak seçenek olarak bu işi sürdürmeleri taraftarıyım. Müşteri hangisini tercih etmek ister ise ona binmeli bence. Tabii iki taraf da yasal olacak. Ama şunu da biliyoruz ki haberlerden; taksicilerin yasalara karşı geldiği bazı durumlarda da çok ufak cezalar alıp yaptıklarına kaldıkları yerden devam ediyorlar, haberlerden duyuyoruz. çağ öyle bir çağ ki; artık çok zorlaşmaya başladı bir şeylere kısıtlama getirmek. Umarım getirilmez. Ben Eskişehir'de de denemek isterim Uber'i :)
      Teşekkür ederim yorumunuz için, Recep Hilmi Bey :)

      Sil
  3. uber fena sardı ama taksicileri birbirine düşürdü medyada isyan ediyolardı,uberi fetöcü yapmışlardı..🤔😀bakalım nolcak ilerde..gerçekten harika bi çeviri ve faydalı bir paylaşım olmuş,tebrik ederim..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, Ertuğrul Bey, sağ olun :) Ortalık durulmuyor, bir taraf diğerinin korsan olduğunu iddia ediyor; diğer taraf vergi veriyoruz diyor. Ben Uber'in olabilecek en yasal şekilde işlerini sürdürmesini ve taksicilerin de (özellikle İstanbul'dakilerin) kendilerine çeki düzen verip şimdiye kadar hep kalbini kırdığı vatandaşın gönlünü almaya çabalaması taraftarıyım. Gerçekten ben de merakla bekliyorum, bakalım n'olacak :D

      Sil
  4. harika bir iş çıkartmışsın feri emeğine sağlık emin ol bu yazıdan bir çok kişi faydalanacak. Uber hakkında görüşüm ise tabiki uberden yana sizde taksiciliği bırakın ubere geçin kardeş napalım yani... Demek ki hak yeniyor ki sizleri tercih etmiyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım faydalanırlar :) Teşekkür ederim yorumun için, sağ olasın :)
      Ben de Uber'den yanayım, yani en azından yasal bir düzlemde bir seçenek olarak kullanıcılara sunulmasından yanayım. Özellikle İstanbul'da çok fazla çürük yumurta sarı taksici var sanırım. İnsanlar epey dertli :-?

      Sil
  5. Uber Ankara'da olmadığı için hiç deneyimlemedim..Taksiciler bu durumdan hiç hoşnut değil diye duymuştum..Senin yazın sayesinde oldukça bilgilendim gerçekten..Aylık 2GB data harcamak ve şarjı çabuk bitirmesi dezavantaj olabilir.Nakit ödemek zorunda olmamak ise en kullanışlı yanı anladığım kadarıyla..
    Bu arada blogumdaki RSS Feed ayarlarımı tekrar gözden geçirip güncelledim,işe yarayacak gibi:) Yardımın için tekrar çok teşekkür ederim FeriPericim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım haberlerde okudum, yakında Ankara, İzmir ve Antalya'ya da getirilmesi düşünülüyor. Bizim daha Eskişehir garibim piyasada yok tabii :D
      Evet, o iki 2GB data sürücü olmak isteyenler için dikkat edilmesi gereken bir mevzu.
      Bir de aynı zamanda Feedburner.com'a gidip orada "Edit Feed Details" ya da türkçe olarak "Besleme Ayarlarınızı Düzenleyin" kısmından kontrol et. Sonra "Sorun Giderme" kısmı ya da "Troubleshooting kısmından bloğunla "Resync" yapmanı öneririm daha çabuk anlık günceller. Umarım yardımım dokunur :)

      Sil
  6. Harika detaylı bir yazı olmuş bu Feri :) Uberi ben de duyuyordum hatta ona duyulan düşmanlığı da.. sistem oturursa eğer, vatandaş için iyi bir uygulama olduğunu düşünüyorum. İstanbul' da çalışırken az taksi sıkıntısı çekmedik :(
    Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son yıllarda özellikle arttı Uber haberleri, halbuki 2015 yılından beri varmış sanırım Türkiye'de. Umarım olabildiğince yasal kurallara bağlı kalınarak halkın kullanabileceği, bir seçim hakkı verilebileceği bir hizmet olur. İstanbul sarı taksiler açısından çok kötüymüş özellikle. Hak veriyorum oradaki vatandaşlara Uber'i tercih etmeleri açısından.
      Çok teşekkür ederim yorumunuz için Sezer Hanım'cığım :)

      Sil
  7. Tamam hemen feedburner adresine gidip bakayım. Tekrar tekrar teşekkürler canım 😊

    YanıtlaSil
  8. Taksici-Uberci diye kaç vakittir TV lerde tartışmalar izliyoruz.Uber bu sayede iyice duyuldu.Kullanmadım ama gerçekten okuduğum kadarıyla güzel ve ihtiyaç duyulan bir uygulamaymış.Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu çıkan tartışmalardan ötürü hatta Uber kullananların sayısı 5 kat daha artmış. Yani bu rekabet aslında Uber'e bir hayli yarıyor. İlerleyen zamanlarda olaylar nasıl gelişecek göreceğiz; çok teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  9. Çok güzel bir bilgi olmuş ellerine sağlık :) Çeviri konusunu bence çok güzel düşünmüşsün ve çok da güzel çevirmişsin. Artık yeni güzel çevirilerini de bekliyoruz o zaman :)
    Taksi mi Uber mi kavgaları çok artmıştı geçen haftalarda. Hala devam ediyor mu bilmiyorum. Birisi şöyle bir tweet atmıştı :
    ''Sarı taksi/uber kavgalarına gelemiyorum, eğer dolmuş/otobüs kavgası olursa beni çağırın''
    Benim için de aynen öyle :D Daha taksi kullanacak gelire erişemedim malum öğrenciyim :D Dolmuşla otobüsle idare ediyoruz ama şu Uber gerçekten çok iyi bir şeymiş. Kullanacak olsam taksi değil Uber kullanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uber sanırım (daha ben de kullanamadım, Eskişehir'de yok :( ) taksilere oranla daha ucuz olabiliyormuş. Öğrenciler özellikle 4-5 kişi binip kullanıyorlarmış :D Ankara'ya gelirse bence de Uber'i kullan :)
      Çok teşekkür ederim yorumun için, daha nice "Çeviri İşleri"ne o zaman :X

      Sil
  10. Bende uber'i denemeyi çok isterdimm .
    Çeviri yapmak çok güzel bir pratik keşke bende yapabilsem , özendirdinn :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de denemek isterdim ama sanmıyorum uzun bir süre Eskişehir'e geleceğini :)
      Çok teşekkür ederim yorumun için, biraz da bloğum için çeviri yapayım dedim :)

      Sil
  11. Uber uygulamasını telefonuma indirdim. 20 liralık indirim mesajı geldi fakat hiç kullanmadım. İki adım ötede taksicimiz var. İleriki günlerde uberi dener miyim ? Bilmiyorum. Bakalım zaman gösterecek. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence bir deneyebilirsiniz, gitmek istediğiniz noktaya bir gün, baktığınızda fiyatı ve süresi uygun gelirse deneyebilirsiniz. Ben de çok merak ediyorum nasıl bir deneyim olacak acaba :)

      Sil
  12. Ayrıca çeviri güzel olmuş, tebrikler 😊

    YanıtlaSil
  13. Uber hakkında fikir sahibi oldum. Küfü bir kasabada pek ihtiyaç olmuyor böyle şeylere.Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, belki bir gün işinize yarar :) Çok teşekkür ederim yorumunuz için de :)

      Sil
  14. Kim bilir çeviri için kaç gün uğraşmışsındır. Ellerine sağlık ve bilgi için teşekkürler :)

    Bu arada seni mimledim, yaparsan beni mutlu edersin. Senden güzel şeyler çıkacağına inanıyorum :) Senin bana gönderdiğin mimi bu hafta içinde yayınlayacağım söz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oluşturduğun mim konusu epey farklı bir konu olmuş, çok anılarım var o 90'lı yılların reklamları ile ilgili :D Keyifli olacak zaman yolculuğu yapmak, teşekkür ederim beni de mimlediğin için :)

      Çok teşekkür ederim yorumun için de, çeviriyi yapmam 2 saat sürdü de imla ve anlatım bozukluklarını ayarlama kısmı çok, çok daha uzun. Olsun, emek vermeyi çok seviyorum ben, kendimle özdeşleştiriyorum böylece :-h

      Sil
  15. benim maallede taksiciler, übercileri dövdüü, yani şişlideee :)

    YanıtlaSil
  16. Feride'ciğim yaaaa, :((
    Sen teknik konulardan çok iyi anlıyorsun (maşallah); sevgili Düş Tasarımcısı'na yardımından anladım.:)

    Acaba eğer zahmet olmazsa, boş bir zamanında, benim be teknik bir sorunuma yardımcı olabilir misin?

    Sorumun şöyle, mümkün olduğunca kısa yazmaya çalışacağım:

    Bloğumda Bulunmaz İkili isimli hikayelerim var. Şimdi bu hikayelerin bazılarının puntolarını büyültmek isteyince içiçe giriyorlar. Bozuluyorlar deforme oluyorlar.:(


    Ben de "tümünü seç" deyip, word sayfası açıp kopyaladım, puntosunu istediğim gibi güzelce büyülttüm, satır araları açıldı, (ki okuyanlar daha rahat okusun) ve bloğuma yapıştırdım ama değişmedi!!:( yine eskisi:(

    Yani bilemiyorum anlatabildim mi? Böyle garip bir sorunum var. Aslında tek çözüm tüm hikayeyi silip, büyük puntolarla yeniden yazmak belki..:( ona da üşeniyorum:(

    İşte böyle canım...yani mümkün müdür düzelmesi?
    Yoksa silip tekrar mı yazayım?

    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii müsaitim, ilgili bilgileri yazdığım maili gönderdim bile sana :X Sevgiler, Müjde Abla'cığım :)

      Sil
  17. Aaa, mail mi attın? Hemen bakıyorum canım, çok sağol. Sevgiler ♥

    YanıtlaSil
  18. Valla oldu, ben yapamam diye korkuyordum ama becerdim çünkü öğretmenim güzel anlattı, çok sağol canım, eline, koluna sağlık. ♥


    Sayende şu anda tek tek Bulunmaz İkili'nin küçük puntolularını düzeltiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben biliyordum ama yapacağını, öyle güzel hikayeler yaratan bir kadın nasıl yapamaz Müjde Abla :) Çok iyi olmuş, iyi ki yardım edebildim, çok sevindim, çok mutlu oldum gerçekten :X :X

      Sil
  19. Bence güzel bir uygulama. Avusturyada da taksi cok az ve bulmak zor oluyor istedigin anda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, doğru söylüyorsun, özellikle taksilerin az bulunduğu yerlerde ve zamanlarda çok işe yarayan bir uygulama. Teşekkür ederim yorumun için Derya Hanım'cığım :)

      Sil
  20. Bu konuda benimde bir makalem vardı, değişik bir yaklaşım okumak için hevesle girdim yazınıza, fazlasını buldum. Paylaşım ve dil olarak çok başarılısınız, önce bunu belirtmek isterim. Keyifle sizi takip ediyorum gerek twitter, gerekse buradan.

    Ayrıca Uber olayının faydalı olduğunu savunan bir diğer kişi benim. Zira burada anlaşılmayan husus şu ki, burada hem şoför hemde müşteri koruma altında aslında. Hele ki bizim gibi güvenliğin yoldan çıktığı türkiye ülkesinde böyle uygulamalar şart. İnanın neler görüyor gözlerim, neler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlgili yazınızı okudum; siz de ne demişseniz haklı demişsiniz gerçekten. Hele ki o kısa mesafelerde bazı taksi şoförlerinin yolcuları almaması ve yalvartması tam bir vicdansızlık. Henüz ben öyle deneyimler yaşamamış olsam da hem yaşayanlara rastlıyorum (sizin gibi) hem de her gün zaten gazetelerden, haberlerden okuyoruz. Çeşitlilik iyi bir şey ve taksicilik camiasına bu çeşitliliğin getirilmesi de çok iyi oldu.

      Çok teşekkür ederim yorumunuz ve beğeniniz için de :)

      Sil
  21. Güzel bir uygulama bence. Fiyatları ve araba seçme özelliği ile kısa sürede bu kadar yükselmesine şaşmamalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, umarım yaygınlaşır, İstanbul dışındaki şehirlere de uğrar ve biz de kullanabiliriz :)

      Sil

Birkaç Önemli Not:

1-Yorumlarınız benim için çok değerli. Bloğuma destek olmak adına olumlu-olumsuz yorum bırakabilirsiniz.
2- Profil üyeliğiniz olmasa bile Adı/Url sekmesini seçip kendi belirlediğiniz Url ya da isimle ve son olarak da Anonim profil seçeneği ile yorum yapabilirsiniz.
3- Öneri, görüş ve düşünceleriniz için "Feri Peri'ye Mektup" sayfası aracılığı ile mesaj gönderebilirsiniz...
4- Yorumunuza Smiley eklemek için, hemen alttaki linke tıklayarak beğendiğiniz bir ifadenin karşısındaki sembolleri kelimelerinizden sonra bir boşluk bırakarak yazabilirsiniz.

Yorumuna Smiley Eklemek İçin Tıkla