Attack On Titan : Savaş Devam Ediyor

, , 2 Yorum
kurgu dünyası

Şu sıralar, bir anime sever olarak sadece Shingeki No Kyojin'i takip edebiliyorum. Animede 5. bölüm geride kaldı ve neredeyse sezonun yarısına geldik çünkü tüm sezon sadece 12 bölümden oluşuyor...maalesef...

Manganın bu kısmına kadar okuyabilmiştim vaktim oldukça. O yüzden bu son bölümden sonra neler olacağı ile çok bir bilgim yok. İstiyorum ki, 3. bölümden bu yana neler oldu, yine hangi gizli sırları öğrendik, bunun üzerine biraz konuşalım.

İlk iki bölümle ilgili yazıma  buradan ulaşabilirsiniz 😉

Hafızalarımızı tazeleyebilmek için konuya; Connie'nin köyüne ulaştıkları ve hiçbir deve ya da insan cesedine rastlamadıkları kısım ile başlayacağım. Hiçbir deve rastlamamışlardı, ki; Connie'nin evinin tam üzerinde kocaman gözleri, şaşkın bir yüz ifadesi ve kullanılamayacak derecede ince uzuvlara sahip olan sarı saçlı devi gördüler. Hemen herkes rahat bir nefes aldı insan cesetleri bulunamayınca etrafta. Fakat; ulaşım için kullanılan atlar öylece duruyorlardı ahırlarda. Evler de epey zarar görmüştü. Belli ki devler zarar vermişti evlere. Bir de bunun üzerine tam Connie ve ekibi oradan gönül rahatlığıyla ayrılacaklarken evin üzerindeki sarışın, dişi dev 'Hoşgeldin' demesin mi?

İşler iyice sarpa sardı değil mi?

İnsanlar bir şekilde devlere dönüşüyorlar, bunun başka bir açıklaması yok. O sarışın dev hareket edemeyecek halde Connie'nin annesinin evinde yatıyor

kurgu dünyası
Her ne kadar Reiner, Connie'nin bunu anlamasını önleyebilmek için gereksiz bir çıkış yapsa da, yaşamış olduğu değişime rağmen, şaşkınlık içindeki anne oğluna hoş geldin diyebilmeye çalıştı. Herkes köydeki insanların kaçmış olma ihtimaline tutunurken aslında gerçek hiç de öyle değildi...

Animenin wikisine göz atmamış olanları uyarmak isterim. Birazdan çok önemli bir bilgi vereceğim spoiler içerisinde. Animeye bakış açınızı değiştirebilir. O yüzden bu kısmı atlamak isteyebilirsiniz...


Bu arada, keşif birliği hayatlarını yine tehlikeye atarak titanların geçtiği deliği bulmaya çalışıyorlardı. Gün bitip de karanlık çökene dek aradılar. Connie, Reiner, Bertolt'un birlikte olduğu ekip Ymir ve Krista'nın duvarın diğer tarafını arayan ekibiyle karşılaştı. Duvarın hiçbir tarafında delik falan yoktu.

İnsanlık henüz anlamamıştı. Güvenli sandıkları köylerinde, ormanlarında, hatta şehirlerin içlerinde herhangi birileri devlere dönüşebilirdi. Fakat daha bu bilgiye sahip değillerdi. Kuşkulandığım üzere, insanların devlere dönüşmesine sebep olan kişinin Canavar Dev olduğunu düşünüyorum. O yaratık nereye giderse, nerede durursa, etrafında onlarca dev peydah oluyor. Devleri kontrol edebiliyor olması da cabası. Duvarları tırmanarak geçebiliyor ve bir insan topluluğunu 'akılsız devler' haline getirebiliyor. Animede bu bilginin insanlık tarafından öğrenileceği günü gerçekten iple çekiyorum...

Halbuki diğer tarafta, Eren, Mikasa ve Armin'in birlikte yol aldığı keşif ekibi titanlar tarafından delinen duvarların kapatılması ile ilgili masum masum planlar yapıyorlar. Sıradan insanların olmadık yerlerde deve dönüştürülebileceğini, artık hiçbir duvarın onları güvende tutamayacağını öğrendiklerini hayal ediyorum da... evet, insanların devler karşısında hiç şansı yok. Mikasa ya da Levi'ya sahip olsalar da...

Asıl soru, Canavar Dev, Zırhlı Dev, Muazzam(Colossus) Devin insanlara bunları yapmaktaki amaçları ne?

Connie, Krista, Ymir, Reiner ve Bertolt'un da beraberinde olduğu keşif ekibi duvardaki deliği bulamayınca kale yıkıntılarına sığınmışlardı ve birden etraflarını onlarca dev sarmıştı. Bu da yetmezmiş gibi, o Canavar Dev kalenin yıkılmasına sebep olup onları daha kolay lokmalar haline getirmek için kocaman kayalar fırlattı bulundukları harabeye. Ne kadar nefret ettim o titan kılıklı yaratıktan anlatamam... Zaten olağan dışı uzunluktaki kolları, çirkin kürkü ve yine sıradışılıkta sınır tanımayan küçük kafası bana bu kadar nefret etmem konusunda bir hayli yardımcı oldular.


kurgu dünyası
Nerede kalmıştık... 
Hmmm... kale yıkıntıları diyordum.
O kale yıkıntılarının içerisinde bir titan shifter daha karşımıza çıkmış oldu böylece. Ne kadar da ustaca gizleniyorlar değil mi?

Bu defaki titan boyut olarak titan shifterlar içerisindeki en küçük olanı idi. Sürekli Krista ile dolaşan, keşif birliğine katılması pek de anlaşılamayan, insanlara oldukları gibi davranmak konusunda yeri geldikçe çekişen ve aksi tavırlarıyla bilinen; Ymir...

Ymir deve dönüştüğünde dikkat ettiyseniz Bertolt ve Reiner küçük birer şok geçirdiler.
Yine bir spoiler geliyor, isterseniz geçebilirsiniz.


Umarım Ymir ölmemiştir. Çünkü Eren'in aksine insanlar ve titanlar hakkında çok şey biliyor olmalı. Belli ki insanlığa karşı bir düşmanlığı da yok. Eren o kadar zaman geçmesine rağmen babasının onun için evlerindeki bodrum katında bıraktığı bilgilere hala ulaşamadı. Hiçbir şey bilmeyerek sürekli titan gücü ile ilgili yoğun istek ve sorumluluklara maruz kalıyor. Bu arada Krista'nın soylu bir asilzadenin gayri meşru çocuğu olması ve gerçek isminin Historia olması bir sonraki bölümleri oldukça etkileyecek gibi görünüyor. Sur tarikatının hizmet ettiği kutsal iradenin bireylerinden birisi olduğu gerçeği Krista yani Historia'nın ailesinin bir hayli üst sınıftan geldiğini gösteriyor. 

kurgu dünyası
Bakalım sonraki bölümlerde duvarların içlerindeki devlerle ilgili gizemleri öğrenebilecek miyiz?

Bu içeriği beğendiyseniz lütfen paylaşmayı ve yorum yapmayı unutmayın 😉

2 yorum:

  1. Merhabalar, kaleminize sağlık.

    "Attack On Titan" benim de başladığım ama sezon bitince yarıda bıraktığım bir animeydi. Animelerin kurgu dünyasında önemli bir yeri olduğunu düşünüyorum ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba:)

      Animeler aslında çok farklı bir kültürel değer, özellikle de Uzak doğuların dünyasında. Ben de ilk keşfettiğimde o dünya o kadar büyük ve geniş gelmişti ki :)

      İkinci sezonu aslında bölümlerin azlığı nedeniyle biraz hayal kırıklığı yarattı ama yine de tavsiye ederim. Şimdi üçüncü sezonu bekliyorum ben de :)

      Sil

Birkaç Önemli Not:

1-Yorumlarınız benim için çok değerli. Bloğuma destek olmak adına olumlu-olumsuz yorum bırabilirsiniz ve de bloğumu takibe alabilirsiniz.
2- Profil üyeliğiniz olmasa bile Adı/Url sekmesini seçip kendi belirlediğiniz Url ya da isimle ve son olarak da Anonim profil seçeneği ile yorum yapabilirsiniz.
3- Öneri, görüş ve düşünceleriniz için "İletişim Formu" aracılığı ile mesaj gönderebilirsiniz...
4- Yorumunuza gelecek cevabı takip edebilmek için "beni bilgilendir" kutucuğunu işaretleyebilirsiniz.

İyi Okumalar Dilerim...

Yorumunu Smiley ile Renklendir